طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت ابلاغ شد

به گزارش مجله جام جهان، وزیر علوم در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز آموزش عالی، طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد.

طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت با هدف تجمیع و یکپارچه سازی راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه های اجرایی درجهت ارتقای ارتباط دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت تهیه شده است.

بهبود و اصلاح ساختار، فرآیندها و آئین نامه های اجرایی، پیش بینی مشوق ها و پشتیبان ها، هدفمند کردن برنامه های آموزشی و پژوهشی و توسعه همکاری ها و مشارکت با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور از مهم ترین راهبردهای این طرح هستند.

در روند تهیه این طرح از منابعی همچون اسناد بالادستی، آنالیز وضع موجود، تجارب و برنامه های کشورهای مختلف استفاده شده است.

غلامی در این نامه، ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در ستاد وزارت علوم، خطاب به دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی آورده است که با توجه به اهداف و راهبردهای مشخص شده در این طرح، برنامه ریزی و اقدامات متناسب صورت پذیرد.

وی همچنین اطلاع رسانی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذی نفع را ضروری دانسته است.

طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت دارای 6 هدف کلان، 8 راهبرد اصلی و 44 اقدام اجرایی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 6

به "طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید