مراکز نوآوری سلامت ایجاد می گردد

به گزارش مجله جام جهان، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از موافقت شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی اطلاع داد.

مراکز نوآوری سلامت ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا منظم با اعلام این خبر گفت: مرکز نوآوری سلامت نهادی جهت فراهم کردن فضای تبادل فکر و شکل گیری ایده های نو میان اساتید، دانشجویان و سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری سلامت است که با ایجاد فرصت های تعامل و همکاری گروهی، زمینه را برای توسعه نوآوری فراهم می آورد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت مراکز نوآوری درحوزه سلامت، به منظور تسهیل تعاملات میان بازیگران اکوسیستم نوآوری سلامت با هدف ارتقای نوآوری، تشکیل شبکه های نوآوری به وسیله ایجاد ارتباط میان مراکز تاثیرگذار در حوزه فناوری سلامت (مراکز رشد، آزمایشگاه ها و ...)، کشف و حمایت از ایده های نوآورانه در این حوزه و فراهم کردن بستر ارائه ایده های نوین و انعکاس آن به صنعت و جامعه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات سلامت محور، تشکیل این مراکز از مهم ترین برنامه های دفتر توسعه فناوری سلامت بوده است. به این منظور با پیگیری های این دفتر، تاسیس مراکز نوآوری سلامت در جلسه شورای توسعه دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شد و به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش رسید.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، منظم گفت: از این پس دانشگاه های علوم پزشکی کشور می توانند با توجه به ظرفیت های اکوسیستم فناوری و نوآوری منطقه خود نسبت به ارسال درخواست تاسیس مراکز نوآوری سلامت به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1598

به "مراکز نوآوری سلامت ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز نوآوری سلامت ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید