طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر سریع و آسان

به گزارش مجله جام جهان، از میان شیرینی های خشک، شیرینی کشمشی جزو پرطرفدارترین هاست که در انواع مختلفی مثل شیرینی کشمشی نرم یا تُرد تهیه می گردد. بسته به مواد اولیه به ویژه روغنی که در این شیرینی استفاده می گردد می توان شیرینی کشمشی با روغن جامد یا روغن مایع تهیه کرد. در مقاله های قبلی طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی و حتی شیرینی کشمشی بدون فر را آموزش داده ایم. در این مطلب با هم طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر به همراه تمام نکات آن را یاد می گیریم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر سریع و آسان

مواد اولیه در طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر

  • پودر قند یا شکر 200 گرم
  • آرد 160 گرم
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • روغن مایع 106 گرم
  • کشمش پلویی 50 گرم
  • وانیل 1.2 قاشق چای خوری
  • زعفران یا رنگ خوراکی به میزان لازم

مراحل تهیه شیرینی کشمشی در توستر

1. مخلوط کردن روغن و پودر قند

شکر به همراه دو عدد تخم مرغ را درون ظرف هم زن ریخته و با هم ترکیب می کنیم. مواد را تا جایی بزنید که کاملا سفید و کشدار گردد. بعد از اینکه به میزان کافی از هم زدن مواد گذشت، میزانی از مواد را برداشته و بین دو انگشت خود تست کنید. اگر ذرات شکر را بین انگشت ها احساس نکردید به این معنی است که شکر به خوبی حل شده و دیگر نیازی به مخلوط کردن ندارد.

2. اضافه کردن روغن مایع

بعد از ترکیب شکر و تخم مرغ نوبت به اضافه شدن روغن مایع می رسد. روغن را به مواد درون ظرف اضافه نموده و در حد مخلوط شدن هم بزنید. بهتر است پس از اضافه شدن روغن مواد را زیاد هم نزنیم. می توانید میزانی رنگ خوراکی یا زعفران دم نموده نیز برای داشتن رنگ بهتر به ظرف اضافه کنید.

3. اضافه کردن آرد و کشمش

در این مرحله آرد و کشمش را به ترکیب مواد اضافه کنیم و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم. اگر کشمش ها تمیز است لازم به شستن نیست و فقط آن ها را با چیدن دم ها پاک کنید. در همین مرحله بیکینگ پودر را نیز به مواد اضافه نموده و مخلوط می کنیم. اگر دوست دارید که شیرینی کشمشی های شما بعد از پخت ترک خورده باشند. یک قاشق غذاخوری پودر قند به خمیر شیرینی اضافه کنید. عاملی که موجب ایجاد ترک در سطح شیرینی می گردد شیرین بودن خمیر آن است. اگر هم مایلید شیرینی بدون ترک داشته باشید نیازی به اضافه کردن پودر قند نیست.

4. قالب زدن مواد

کف سینی توستر را با روغن جامد چرب می کنیم و خمیر را درون قیف می ریزیم. برای ماسوره زدن از ماسوره ریز استفاده نکنید چون ممکن است کشمش ها در آن گیر نمایند. اگر هم قیف و ماسوره ندارید می توانید با یک قاشق به میزان گردو از مواد برداشته و با فاصله از هم می چینیم. بهتر است فاصله میان قالب ها زیاد باشد تا حین پخت به هم نچسبند. بهتر است بین شیرینی کشمشی ها به میزان دو انگشت فاصله باشد. بعد از اینکه تمام شیرینی ها را پایپ کردید می توانید به دلخواه خلال یا پودر پسته روی آن ها بپاشید.

5. قرار دادن مواد در توستر

حتما توستر را با دمای 230 درجه سانتی گراد روشن نموده و از قبل گرم کنید. دقت داشته باشید که اگر توستر را قبل از قرار دادن خمیر شیرینی گرم ننموده باشد، شیرینی ها پس از پخت خشک خواهند شد. پس از اینکه سینی را در توستر قرار دادید، بعد از حدود 10 تا 12 دقیقه به شیرینی ها سر بزنید. چنانچه اطراف آن ها تغییر رنگ داده و کمی طلایی شده بود، شیرینی پخته است و می توانید آن ها را از فر بیرون بیاورید. ابتدا اجازه بدهید که مواد خنک شوند و سپس آن ها را از سینی فر جدا کنید تا شیرینی خرد نگردد.

نکات مهم درباره پخت شیرینی کشمشی در توستر

در ادامه، بعضی از نکات مهم درباره پخت شیرینی کشمشی در توستر را در لیست زیر آورده ایم.

  • شیرینی کشمشی را بعد از پخت درون ظرف دربسته نگهداری کنید یا روی ظرف درباز را حتما سلفون بکشید.
  • شیرینی کشمشی هایی که با روغن مایع تهیه شده اند اغلب مدت بیشتری نسبت به شیرینی های تهیه شده با روغن جامد، نرم می مانند.
  • اگر به جای روغن مایع از روغن صاف قنادی بهره ببرید، شیرینی برای مدت بیشتری طعم خود را حفظ می نماید.
  • برای آرد این شیرینی حتما از آرد مخصوص شیرینی پزی که با نام های آرد سه صفر یا آرد نول نیز شناخته می گردد بهره ببرید.
  • مواد را قبل از ترکیب کردن حتما هم دما نموده و به دمای محیط برسانید.
  • میزان کشمش را می توانید بنا به ذائقه خودتان زیاد یا کم کنید و حتما از کشمش پلویی بهره ببرید.
  • به جای وانیل پودری می توانید از عصاره وانیل نیز بهره ببرید.
  • به علت حساسیتی که در مراحل پخت شیرینی کشمشی وجود دارد، بهتر است مراحل آن را پشت سر هم انجام داده و بین آن ها فاصله طولانی نیندازید.
  • اگر به جای شکر از پودر قند استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده آن را الک کنید. چراکه پودر قند به سرعت رطوبت هوا را به خود جذب نموده و گلوله می گردد.
  • اگر از روغن صاف قنادی برای پخت مقادیر زیاد این شیرینی استفاده می کنید، می توانید برای نرم تر شدن روغن و راحت مخلوط شدن آن را قبل از استفاده چرخ کنید.
  • پس از اضافه کردن آرد به مواد نباید آن را بیش از حد هم بزنید. چراکه این کار موجب تسمه شدن خمیر شده و شیرینی شما خشک می گردد.
  • به علت سریع بودن پخت این شیرینی، بهتر است هنگام پخت کنار فر باشید تا شیرینی نسوزد.
  • در دستور پخت اصلی شیرینی کشمشی، بافت آن باید میزانی تُرد و بیسکوییتی و وسط آن نرم باشد.

سوالات متداول درباره تهیه شیرینی کشمشی در توستر

طرز تهیه شیرینی کشمشی با توستر را همراه با نکات مهم آن یاد گرفتیم. در ادامه به چند سوال پرتکرار درباره تهیه این شیرینی خوشمزه پاسخ می دهیم.

مدت زمان نگهداری شیرینی کشمشی چقدر است؟

شیرینی کشمشی جزو شیرینی های خشک محسوب می گردد و می توان آن را تا یک ماه در یخچال و برای زمان بیشتری در فریزر نگهداری کرد. دقت داشته باشد که زمان دقیق نگهداری شیرینی، بسته به کیفیت مواد اولیه و حفظ عطر و طعم آن دارد. هنگام نگهداری حتما از ظرف در بسته بهره ببرید تا مزه شیرینی ها عوض نگردد.

طرز تهیه شیرینی کشمشی ترد چیست؟

اغلب افراد شیرینی کشمشی ترد را به علت مزه و فرم نوستالژی آن بیشتر دوست دارند. برای درست کردن شیرینی کشمشی به سبک قنادی ها می توانید از روغن صاف قنادی که یک روغن جامد مخصوص شیرینی پزی است بهره ببرید. اما چنانچه به این روغن دسترسی ندارید، رسپی ای که در بالا خواندید به شما یک شیرینی خوشمزه با بافتی عالی خواهد داد.

آیا خمیر شیرینی را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد؟

اگر زمان هایی هوس پخت شیرینی کشمشی می کنید و وقت کافی برای تهیه مایه شیرینی را ندارید، می توانید میزان بیشتری از آن را تهیه نموده و در فریزر نگهداری کنید. خمیر شیرینی کشمشی را می توانید برای زمان تقریبی سه ماه در فریزر نگهداری کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1842

به "طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر سریع و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر سریع و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید