قابلیت کشف همزمان 300 هدف توسط رادار مراقب، رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد

به گزارش مجله جام جهان، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه راداری مراقب می تواند در برد 400 کیلومتر با دقت و سرعت 300 هدف را به صورت هم زمان و با تجزیه و تحلیل کامل رصد کند.

قابلیت کشف همزمان 300 هدف توسط رادار مراقب، رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر صمد آقامحمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش در گفتگویی تلویزیونی در تشریح ویژگی های رادار مراقب و خلیج فارس که روز گذشته رونمایی شدند، گفت: این سامانه ها با این برد هایی که دارند، یک ویژگی های متمایز و خاصی را به جهان و صنایع نظامی اعلام کردند.

وی اضافه کرد: ما پیروز شدیم در رادار خلیج فارس در باند فرکانسی خیلی پایین به فناوری آرایه فازی و کشف سه بعدی و راداری که Bistatic است دست پیدا کنم؛ با این ویژگی ها دیگر هیچگونه هواپیمای رادارگریزی نمی تواند از تور این رادار خارج گردد.

آقامحمدی در تشریح دیگر ویژگی های رادار خلیج فارس، ادامه داد: در رادار خلیج فارس که ورژن جدیدش دیروز رونمایی شد و در یکی از مناطق مان در مجاورت مرز ها گسترش یافت هم می توانیم بگوییم که در فاصله 800 کیلومتر هیچگونه هواپیمای رادارگریزی و حتی موشک های بالستیک هم نمی تواند از تور کشف آن فرار کند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش در مورد رادار مراقب نیز، گفت: رادار مراقب هم سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیری است که با استفاده از فناوری آرایه فازی و کشف سه بعدی در برد 400 کیلومتر با دقت و سرعت می توانیم 300 هدف را به صورت هم زمان و با تجزیه و تحلیل کامل رصد کنیم.

وی در سرانجام بیان کرد: به صراحت می توانیم بگوییم که رادار خلیج فارس هیچ مشابه خارجی ندارد، چون در حوزه فرکانس خیلی پایین معمولا کشور هایی هم که در این حوزه ورود کردند پیروز نبودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 491

به "قابلیت کشف همزمان 300 هدف توسط رادار مراقب، رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت کشف همزمان 300 هدف توسط رادار مراقب، رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید