قیمت نفت کانادا هم به زیر صفر رسید

به گزارش مجله جام جهان، قیمت نفت سنگین کانادا در حال حاضر به منفی 0/01 دلار در هر بشکه رسیده است و شرکت های نفتی این کشور مجبور شده اند فراوری خود را کاهش دهند.

قیمت نفت کانادا هم به زیر صفر رسید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات قیمت ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، با ادامه کاهش قیمت نفت، شرکت های نفت کانادا پروژه های فراوری نفت را کاهش می دهند. این اقدام پیامدهای منفی بلندمدتی برای تجهیزات فراوریی خواهد داشت.

استخراج نفت از شن های نفتی به وسیله بخار آب شامل تزریق بخار به داخل منابع شن های نفتی جهت ذوب قیرمعدنی و به جریان انداختن آن در چاه می گردد. دما و فشار در این ذخایر باید برای اطمینان از فراوری بلند مدت در سطح خاصی نگه داشته شوند. مختل شدن این جریان باعث آسیب دائمی به این تجهیزات و توقف دائم فراوری می گردد.

نفت سنگین وسترن کندین سلکت، شاخص نفت کانادا ده روز است کمتر از 10 دلار در هر بشکه معامله می گردد و در حال حاضر قیمت آن منفی 0/01 دلار در هر بشکه است.

در نتیجه فراورینمایندگان کانادا مجبورند فعالیت های خود را متوقف نمایند. هاسکی انرژی فراوری نفت از شن های نفتی را 15 هزار بشکه در روز کاهش داده است.سنووس فراوری خود را 45 هزار بشکه در روز پایین آورده و اعلام نموده این کاهش فراوری را به 100 هزار بشکه در روز می رساند. این شرکت اشاره نمود این میزان کاهش فراوری به ذخایر آن آسیبی نمی رساند. کونوکوفیلیپس هفته گذشته اعلام نمود که فراوری نفت از شن های نفتی را 100 هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت انبریج در اوایل همین ماه قبل از نشست بین مقامات آلبرتا و اوپک گفت: فراورینمایندگان نفت غرب کانادا 20 تا 25 درصد فراوری خود را در پاسخ به کاهش قیمت نفت پایین می آورند.

کاهش 20 تا 25 درصد فراوری معادل 1.1 تا 1.7 میلیون بشکه در روز است که 135 هزار بشکه در روز آن تماما از شن های نفتی و از هفتم آوریل اجرایی شده است. در حال حاضر کل کاهش فراوری نفت از شن های نفتی به 300 هزار بشکه در روز می رسد و احتمالاً تا 1.5 میلیون بشکه پایین می آید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 520

به "قیمت نفت کانادا هم به زیر صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت کانادا هم به زیر صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید