مذاکره غیرمستقیم با اسپانیا برای صادرات گاز مایع

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اعلام به صورت غیرمستقیم با اسپانیا برای صادرات گاز مایع درحال مذاکره هستیم گفت: با توجه به اینکه بیشترین صادرات گوگرد ایران به چین است این کشور با دامپینگ روی قیمت ها تأثیر می گذارد.

مذاکره غیرمستقیم با اسپانیا برای صادرات گاز مایع

با تور ارزان اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

محمدعلی براتی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه فازهای جدید پارس جنوبی به تدریج وارد مدار فراوری می شوند و فراوری گوگرد کشور از این محل افزایش می یابد باید وزارت نفت برای بازاریابی این حجم از فراوریات تمهیداتی بیندیشد تا دچار مشکل نشویم.

وی شرح داد: طبق اطلاعات در دسترس فراوری گوگرد ترکمنستان از 1.5 میلیون تن به هفت میلیون تن می رسد. از سوی دیگر با بهر ه برداری از بعضی طرح ها در امارات، قطر و کویت فراوری گوگرد در منطقه افزایش می یابد. با توجه به اینکه گوگرد مثل گازمایع نیست که در فصل گرم و سرد نرخ آن تغییر کند باید گوگرد را به محصولات با ارزش اضافه کرده بالا تبدیل کرد و بعد نسبت به صادرات آن اقدام کرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه مصرف گوگرد کشور چین بالاست بیشترین صادرات گوگرد ایران نیز به این کشور است اما همین موضوع باعث شده است که چین با ایجاد دامپینگ بر قیمت گوگرد تأثیر بگذارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اظهار هم اکنون در حال مذاکره با ترکیه و هندوستان برای تأمین احتیاج آنها به گاز مایع هستیم گفت: به دلیل وضع تحریم علیه کشور فعلاً فعالیت این شرکت محدود به آسیاست.

براتی درباره صادرات گاز مایع به اروپا گفت: یکی از اهداف این است که گاز مایع را به کشورهای اروپایی برسانیم ولی شرایط کشور خاص است. پس از تحریم ها، ارتباط با کشورهای اروپایی افزایش خواهد یافت، طبیعتاً در این صورت مشتریان جدیدی از این قاره خواهیم داشت؛ الآن هیچ گونه صادراتی به اتحادیه اروپا نداریم اما غیرمستقیم در حال مذاکره هستیم تا گاز را به اسپانیا برسانیم.

وی درباره شرایط صادرات به کشورهای آفریقایی هم گفت: این قاره بازار خوبی است اما به دلیل اینکه تنها کشتی های کوچک می توانند در اسکله های موجود این قاره پهلوگیری نمایند، هم اکنون در حال مذاکره هستیم که کشتی های بزرگ به صورت شناور در آبهای آزاد محموله ها را به کشتی های کوچک منتقل و از این طریق به کشورهایی مانند موزامبیک، غنا و کشورهای آفریقایی غربی صادر نمایند. البته هم اکنون گازمایع ایران به بندر مومباسا در کنیا راه یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران گفت: هم اکنون گاز مایع ایران به کشورهای چین، هند، پاکستان، عراق و بعضی دیگر از کشورهای همسایه توسط این شرکت صادر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 208

به "مذاکره غیرمستقیم با اسپانیا برای صادرات گاز مایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره غیرمستقیم با اسپانیا برای صادرات گاز مایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید