معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری برلین

به گزارش مجله جام جهان، برلین بعد از گذر از پستی ها و بلندی ها، اکنون مهد معماری و مراکز باستانی هنری زیبایی است که چشم بازدید کنندگان را همچنان خیره می نماید. یکی از جلوه های برلین، موسیقی است که بر صدای شهر طنین انداخته و شاهکاری از اجرای اپرا و کنسرت های موسیقی را به نمایش در می آورد. این شهر افراد هنردوست را فرا می خواند؛ چون سفر به برلین نه تنها خسته کننده نیست، بلکه شگفت انگیز، هیجان انگیز و باشکوه است و لحظاتی ناب را در تقویم زندگی بازدیدکنندگان ثبت خواهد نمود. برای اینکه با جاهای دیدنی برلین بیشتر آشنا شوید، این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری برلین

فهرست برترین جاهای دیدنی و تفریحی برلین

همانطور که اشاره کردیم، برلین مهد فرهنگ، هنر، موسیقی و معماری است و جاهای دیدنی برلین بیشتر افراد با سلایق مختلف را به خود جذب می نماید. جاذبه های این شهر تاریخی، شامل دیوار برلین، برج تلویزیون برلین، کاخ شارلوتنبورگ، جنگل گرونو والد، پارک تیرگارتن، دروازه برندنبرگ، قصر ریشتگ، جزیره موزه، موزه ایست بازرسی چارلی و بازار گندارمن است که برای هر فردی، مجذوب نمایندهیت خاصی به همراه دارد. اگر عاشق طبیعت باشید، قطعا از جنگل گرونو والد لذت خواهید برد. این جنگل مملو از درختان متنوع تنوبر، بلوط، راش، توس و کاج است که می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید.

برای علاقه مندان به تاریخ، کاخ شارلوتنبورگ می تواند مجذوب نماینده باشد. قدم زدن در این قصر زیبا شما را به قرن هفدهم خواهد برد. این مجموعه پر از ظروف چینی قدیمی، جواهرات سلطنتی است. غیر از این معماری شگفت انگیز و فوق العاده ساختمان کاخ، بسیار باشکوه است که برای دوستداران معماری مجذوب نمایندهیت بیشتری دارد.

پارک تیرگارتن

پارک تیرگارتن در مرکز شهر برلین قرار گرفته است و از پارک های محبوب برلین به شمار می آید. بخشی از این پارک به یادبود یهودیان کشته شده اختصاص دارد و دروازه براندنبرگ در قسمت شرقی پارک قرار گرفته است. بعد از مدتی قدم زدن و لذت بردن از طبیعت پارک، می توانید به بخش غربی بروید و یک غذای خوشمزه از رستوران های اطراف سفارش دهید در نهایت می توانید به باغ وحش هم سری بزنید.

فهرست غذهای خوشمزه آلمان را در مقاله غذاهای معروف آلمان بخوانید.

برترین جاذبه های گردشگری آلمان کدام است؟ جاهای دیدنی آلمان را در این مطلب مشاهده کنید.

دروازه برندنبرگ

احتمالا وقتی نام آلمان به گوش کسانی که تجربه سفر به برلین را دارند، می خورد، دروازه برندنبرگ تداعی می گردد. این دروازه از جاذبه های گردشگری برلین است و نماد همبستگی و اتحاد ملت آلمان محسوب می گردد.

کاخ شارلوت برگ

کاخ شارلوت برگ در یک باغ بسیار وسیع و زیبایی واقع شده است. این کاخ در اواخر قرن هفدهم ساخته شده است که پر از ظروف چینی قدیمی، جواهرات سلطنتی است.

جهت کسب اطلاعات از شرایط دریافت ویزا گردشگری آلمان بر روی لینک کلیک کنید.

جنگل گرونووالد

جنگل گرونووالد در منطقه ای به همین نام یعنی گرونوالد واقع شده است. این جنگل دارای انواع درختان زیبا است و رودخانه ای از آن عبور می نماید که منظره آن را زیباتر نموده است. برای تعطیلات آخر هفته جنگل گرونوالد از تفریحات برلین به شمار می آید که مردم خستگی یک هفته کار و فعالیت را با گذراندن وقت در این جنگل رفع می نمایند.

موزه ایست بازرسی چارلی

موزه ایست بازرسی چارلی، برای دوستداران تاریخ بسیار مجذوب نماینده است و شما را با تاریخ آلمان شرقی آشنا می نماید.

دیوار برلین

دیوار برلین از مکان های دیدنی برلین است که از معروفیت خاصی برخوردار است. این دیوار بعد از جنگ جهانی دوم به دو قسمت برلین شرقی و غربی تقسیم شد؛ امروزه بخشی از این دیوار به جای مانده است که نقاشی های دیواری روی آن کشیده اند.

بیشتر بخوانید: چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟

جزیره موزه

جزیره موزه، مجموعه ای از زیباترین آثار هنری شهر برلین است. موقعیت جغرافیایی این جزیره بین رودخانه اسپری و کانال کوپفرگرابن قرار گرفته است. تماشای این جزیره خالی از لطف نیست. در این موزه شاهد زیباترین نقاشی های مدرن و کلاسیک، پاپیروس های باستانی خواهید بود. قطعا این مکان برای دوستداران تاریخ بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

میدان گندارمن مارکت

وقتی به میدان گندارمن مارکت در شهر برلین وارد می شوید، شکوه و زیبایی معماری سه بنای تاریخی شما را غافلگیر می نماید. کنسرت هال، کلیسای جامع فرانسه و کلیسای جامع آلمان سه بنای زیبای شگفت انگیز این میدان است که نظر شما را به خود جلب می نماید. میدان گندارمن معروف ترین میدان شهر برلین است که بیشتر برنامه های تفریحی برای کریسمس و کنسرت های معروف در آن برگزار می گردد.

از آلمان چی بخریم؟ سوغات آلمان در این مطلب معرفی شده است.

کلام آخر

برلین، از پس جنگ ها و ویرانه ها و کشتار عبور نموده است و دوباره از نو شروع شده است؛ جالب تر اینکه هنوز گردی از گذشته روی دوش این شهر به چشم می خورد که گردشگر ها و مردم این شهرها را هنوز بعد از گذشت بیش از 30 سال، شگفت زده می نماید. جاهای دیدنی برلین هر گردشگری را به خود جذب می نماید تا در زمانی که میهمان آن است، برای تماشایشان بشتابد و فرصت را از دست ندهد. اگر شما شانس سفر به برلین را بدست آورید، کدام جاذبه گردشگری این شهر را انتخاب می کنید؟

منبع: پارسیس
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1765

به "معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید