معروف ترین نقاط افسانه ای جهان و جهانیی متفاوت از رازها

به گزارش مجله جام جهان، آیا شما هم از سفر کردن به نقاط معمولی و تکراری خسته شده اید؟ اگر پاسختان مثبت بوده در پی کشف عجایب و نقاط افسانه ای جهان هستید پس دیگر وقت آن رسیده تا سفر به ساحل، طبیعت، نقاط مدرن و تاریخی و حتی تفریحی را کنار گذاشته و همانند فیلم ها و یا کارتون های فانتزی در پی کشف معروف ترین نقاط افسانه ای جهان باشیم. البته که بهترین نقاط افسانه ای جهان واقعا وجود دارند و ما به یاری مستنداتی که سایت معتبر تریپ ادوایزر در اختیارمان قرار داده است، 12 مورد از زیباترین نقاط افسانه ای جهان انتخاب نموده ایم تا با معرفی آن ها انتظارات شما عزیزان خواننده را بار دیگر بر آورده سازیم. پس با ما و خبرنگاران همراه شوید.

معروف ترین نقاط افسانه ای جهان و جهانیی متفاوت از رازها

شهر افسانه ایLittle Venice در کولمار فرانسه

شاید با تماشا این شهر به یاد آنچه که در نقاشی ها، فیلم ها و سریال های قدیمی دیده اید بیفتید. اما باید گفت که چنین اماکنی هنوز هم در جهان وجود دارند که یکی از آن ها شهر Little Venice در کولمار فرانسه است. از آنجاییکه این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپا است، در شهر کوالالامپور مالزی نیز یک کپی از آن ساخته اند تا زیبایی های جهان را افزایش دهند چرا که معماری آن هر چشمی را نوازش می دهد و یکی از معروف ترین نقاط افسانه ای جهان می باشد.

معبد افسانه ای Ta Prohm در سم ریپ کامبوج

اگر از علاقمندان به فرهنگ بودا و تماشا معابد این آیین هستید، می توانید با سفر به کشور کامبوج تعداد بسیار زیادی از آن ها را یکجا بیابید و عجایب سفر خود را در بین برترین نقاط افسانه ای جهان کامل کنید.

جنگل افسانه ای و وحشتناک The Dark Hedges در ایرلند شمالی

شاید اگر شما هم در منطقه ای نزدیک به چنین جنگلی سکونت داشتید از این جنگل هراس داشتید. چه بسا بازدید کوتاهی از این جنگل که در ایرلند شمالی قرار گرفته و به عنوان جنگل وحشت شناخته می گردد نیز می تواند بسیار وحشتناک و هیجان انگیز باشد. این جنگل یکی از زیباترین نقاط افسانه ای جهان خواهد بود.

دهکده افسانه ای Carmel Village در کالیفرنیای آمریکا

اما می رسیم به شهری که زادگاه بسیاری از هنرمندان بوده و احتمالا مورد توجه اهل هنر نیز قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که علاوه بر هنرمندان زیادی که این دهکده نسبتا کوچک تحویل جامعه آمریکا داده است همه شهرداران این شهر نیز از جامعه هنرمندان بوده اند و طبیعی است که 60 درصد خانه های این منطقه به شکل هنری ساخته شده باشند. علاوه بر تاریخ هنری این منطقه می گردد به علاقه ساکنان آن به سگ و حیوانات خانگی دیگر نیز اشاره نمود چرا که در بیشتر مکان های عمومی، هتل ها و رستوران های این دهکده ورود سگ آزاد است. پس اگر تمایل به تماشا این خانه های هنری و طبیعت بکر دهکده ای را دارید که در سال 1902 ساخته شده، حتما سری به شهر مونتری کانتی کالیفرنیا بزنید.

جنگل افسانه ایHoh Rain Forest در واشنگتن آمریکا

اگر بدنبال یافتن طبیعتی بکر هستید، حتما سری به این جنگل در واشنگتن آمریکا بزنید. در این جنگل بسیار وسیع با اکوسیستمی روبرو خواهید شد که احتمالا تا قبل از این نظیرش را ندیده اید. پس لحظه ای درنگ نکنید و خود را به این جنگل زیبا و سرسبز برای تماشای رودخانه ها و کوه های بی نظیر این منطقه که همراه درختان منحصر بفردش طبیعتی کاملا بکر را پدید آورده اند، برسانید.

کاخ افسانه ای Neischwanstein Castle در باواریای آلمان

احتمالا نظیر این کاخ را تنها در فیلم های تخیلی و کارتون ها دیده اید و شاید اصلا شما را به یاد قلعه های محبوب کودکی انداخته باشد. اما باید بدانید که این کاخ استثنایی که اتفاقا محل فرمانروایی شاه لودیگ نیز بوده، واقعا وجود دارد و شما با سفر به باواریای آلمان می توانید از این کاخ زیبا و معماری بی نظیرش تماشا کنید. اما به یاد داشته باشید که اتاق های این مجموعه فقط در قالب تور قابل دسترسی و تماشا هستند. ضمناً این را هم اضافه کنم که فکر گرفتن فیلم یا عکس هم نباشید چون اجازه این کار را نخواهید داشت و تنها در مدتی که در آنجا حضور دارید حق لذت بردن از آن را دارید. این کاخ آنقدر برای مسئولین کشور آلمان حائز اهمیت است که حتی پرواز نیز بر فراز آن ممنوع بوده و در منطقه حفاظت شده در بین برترین نقاط افسانه ای جهان واقع شده است. ای کاش ما نیز برای آثار ارزشمند ملی و باستانی خود کمی ارزش قائل بودیم.

کاخ افسانه ایChateau de Chenonceau در فرانسه

تماشای این کاخ می تواند برای علاقمندان به معماری و البته تاریخ بسیار مورد اهمیت و دلپذیر باشد چرا که در این قصر گوشه ای از تاریخ فرانسه رخ داده و فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه با ریچارد یکم پادشاه انگلیس دیدار نموده و در خصوص پیمان صلح با وی به مصاحبه و مذاکره پرداخته است. این در حالی است که معماری این باغ نیز بواسطه معماری ایتالیایی عصر رنسانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سرسبزی و چشم انداز های تماشای این باغ را نیز تا از نزدیک نبینید نمی توانید تصور کنید. پس اگر برایتان مقدور است در سفر بعدیتان به کشور فرانسه بازدید از این باغ را در برنامه خود در بین زیباترین نقاط افسانه ای جهان قرار دهید.

مرکز تاریخی و افسانه ای Cesky Krumlov در جمهوری چک

حدس می زنم تا از نزدیک و با چشمان خود چنین چشم انداز ای را نبینید، وجود آن را انکار خواهید کرد. البته حق هم دارید چون احتمالا نظیر آن را حتی در فیلم ها هم ندیده اید. این مرکز تاریخی که یادگار قرون وسطی و معماری منحصربفرد قرن سیزدهم میلادی است، در جوار رودخانه Vltava ساخته شده که در طی قرن ها بدون تغییر به جای مانده و همین امر باعث شده تا علاوه بر معروفیت فراوان نمادی از صلح و آرامش در این منطقه تلقی گردد. پس این مکان می تواند یکی از منطقه های باشد که تا آخر عمرتان در بین معروف ترین نقاط افسانه ای جهان فراموش نخواهید کرد.

غار افسانه ای Waitomo Glowworm در نیوزیلند

احتمالا در ابتدای حضورتان در این غار تصور خواهید کرد که در مجاورت انبوهی از ستاره های زیبای آسمان قرار دارید اما خیلی زود متوجه خواهید شد که این اجسام درخشان تنها کرم های شب تاب هستند. گذر از این غار و تماشای درخشش این کرم های شب تاب می تواند به یکی از برترین تجربه های شما در سفر مبدل شده و دلتان نمی خواهد از قایق خارج شوید. بیخود نیست که این غار مشهورترین غار جهان از لحاظ داشتن کرم های شب تاب است. پس قدر لحظات خود را بیشتر بدانید.

منطقه افسانه ایQuinta Da Regaleira در پرتغال

حال وقت آن رسیده است که یکی از زیباترین نقاط پرتغال را که اتفاقا به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، خدمتتان معرفی کنیم. معروفیت این منطقه بخاطر معماری خاص، فضای رویایی و رمانتیکی است که ایجاد نموده است. پس بازدید از این مکان و شگفتی های آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره افسانه ای مونت سنت مایکل در فرانسه

نوبتی هم که باشد، نوبت می رسد به معرفی جزیره ای در فرانسه که به همراه ساختمان های واقع در آن ثبت میراث جهانی شده است. نام این جزیره صخره ای که هواداران و گردشگران زیادی خود را به آن می رسانند، مونت سنت مایکل بوده و در منطقه نرماندی فرانسه واقع شده است. تماشای این صخره ها و البته معماری ساختمان های آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. پس در سفر به فرانسه علاوه بر بازدید از زیبایی های شهر پاریس می توانید روی این منطقه نیز حساب کنید.

دهکده افسانه ای Old Town در اتریش

اگر بدنبال مکانی هستید که هر تعداد عکس که خواستید بتوانید از آن بگیرید، بدون شک این دهکده بسیار زیبای اتریش برترین گزینه است. با توجه به استقرار این دهکده در لبه دریاچه Salzkammergut و کوه های Dachestein و بعلاوه وجود کلکسیونی از رنگ و زیبایی در خانه های منطقه این دهکده به عنوان پرطرفدارترین دهکده اتریش نیز شناخته شده است. ضمناً این را هم اضافه کنیم که این زیبایی ها در هر فصلی متفاوت خواهند بود و با تنها یکبار سفر همه زیبایی های آن را کشف نخواهید کرد. پس حتما در فصول مختلفی به این منطقه توریستی سر بزنید و تا دلتان می خواهد عکس بگیرید. حال که با این عجایب و سرزمین های افسانه ای آشنا شدید، بدون شک بسیار مشتاق شده تا از زیبایی های این منطقه ها تماشا نموده و چیزهایی ببینید که شاید تا آخر عمرتان نظیرش را نخواهید دید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1733

به "معروف ترین نقاط افسانه ای جهان و جهانیی متفاوت از رازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین نقاط افسانه ای جهان و جهانیی متفاوت از رازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید