معرفی واکسن اسپوتنیک-5 در سازمان ملل، درخواست روسیه برای مبارزه مشترک با کرونا

به گزارش مجله جام جهان، نماینده روسیه در سازمان ملل در مراسم معرفی واکسن روسیاسپوتنیک-5 که نمایندگان 55 کشور در آن شرکت داشتند، گفت: مبارزه با ویروس کرونا احتیاج به تشریک مساعی جامعه جهانی دارد و روسیه فعالانه در این کوشش مشارکت می نماید.

معرفی واکسن اسپوتنیک-5 در سازمان ملل، درخواست روسیه برای مبارزه مشترک با کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل علام کرد که مراسم معرفی واکسن روسی اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا که بصورت مجازی برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد ترتیب داده شده بود، مورد توجه بسیار زیاد جامعه بین المللی قرار گرفته و نمایندگان 55 کشور دنیا در این رویداد شرکت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این دفتر یادآوری شده که در میان کشورهای علاقه مند به واکسن روسی اسپوتنیک-5 ، از جمله نمایندگان مصر، بلاروس، الجزایر، قطر، هند، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، تایلند ، سوریه و کره شمالی و همچنین مقاماتی از سازمان ملل، سازمان بهداشت دنیای، صلیب سرخ و سایر سازمان های بین المللی در این نشست آنلاین شرکت داشتند.

همانطور که کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به شرکت کنندگان در این مراسم گفت، هزینه واکسن اسپوتنیک-5 کمتر از 10 دلار برای هر دوز این دارو خواهد بود، که ارزان تر از سایر واکسن های کنونی در دنیا علیه ویروس کرونا است.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت فدراسیون روسیه نیز به نوبه خود، خاطرنشان کرد که برنامه ریزی شده است که فراوری این واکسن هم در روسیه و هم در خارج از کشور افزایش دهد تا میزان مورد احتیاج آن هر چه سریعتر در دسترس قرار بگیرد.

در تاریخ 19 نوامبر (29 آبان ماه)، فراوریکنندگان واکسن اسپوتنیک-5 درخواست صدور گواهینامه برای این داروی روسی علیه ویروس کرونا را به مقر سازمان بهداشت دنیای ارائه دادند.

خانم ملیتا ووینوویچ نماینده دائم سازمان بهداشت دنیای در فدراسیون روسیه ، پیش از این یادآور شد که این سازمان نسبت به این واکسن روسی بسیار خوش بین است. به گفته وی، در مورد توصیه استفاده از این واکسن به دنیا، در آینده نزدیک تصمیم گیری خواهد شد.

روسیه همچنان خواهان کوشش جمعی برای مبارزه موثر با ویروس کروناست

واسیلی نبنزیا ، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل نیز در مراسم معرفی واکسن اسپوتنیک-5 که در حاشیه سی و یکمین نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار گردید، تأکید کرد که مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا احتیاج به تجمیع کوشش های جامعه دنیای در این راستا دارد و روسیه به طور فعال در این کوشش مشارکت می کند.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: اولویت امروز همه کشورهای دنیا این است که بر اساس اصل همبستگی و با در نظر دریافت کوشش های سازمان ملل و سازمان بهداشت دنیای در واکنش به بیماری همه گیر کووید-19، در مبارزه با ویروس کرونا شرکت کنیم. و رویداد فعلی نیز در راستای ادامه این کوشش های جمعی است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که این کشور با استفاده از توان پزشکی، علمی و صنعتی خود اقدامات ضد بحران بی سابقه ای را برای محافظت از جان و سلامت مردم روسیه انجام داده است.

وی ادامه داد: کشور ما طیف وسیعی از سیستم های آزمایشی، داروها و واکسن ها، از جمله نخستین واکسن ثبت شده در دنیا- اسپوتنیک-5 را برای محافظت، درمان و پیشگیری از بیماری کووید-19 را تأمین نموده است. کشور ما همچنین کوشش می نماید تا با یاری به کشورهایی که بیشتر آسیب دیده اند، از کوشش های دنیای و منطقه ای در مبارزه با ویروس کرونا حمایت کند. روسیه به صورت دوجانبه نیز تا به امروز با تأمین تجهیزات حفاظت شخصی و تجهیزات آزمایشگاهی، به بسیاری از کشورها یاری نموده و در صورت درخواست تیم های متخصصی، فوراً آنها را اعزام نموده است و به صورت چندجانبه نیز ده ها میلیون دلار برای مبارزه با این بیماری، برای سازمان بهداشت دنیای و سایر سازمان های بین المللی یاری اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 914

به "معرفی واکسن اسپوتنیک-5 در سازمان ملل، درخواست روسیه برای مبارزه مشترک با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی واکسن اسپوتنیک-5 در سازمان ملل، درخواست روسیه برای مبارزه مشترک با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید