مقاله: آدم خواری قوم آزتک (aztec) مکزیک افسانه یا تاریخ؟

به گزارش مجله جام جهان، چنانچه از آثار به جا مانده از آزتک ها بر می آید آنها هم خدایانی فرازمینی داشته اند که با نوعی سفینه از آسمان می آمدند. آزتک ها با این که در عصر کربن زندگی نمی کردند اما می توان با جرات گفت که آن ها از تکنیک های مدرن برای ساخت و ساز استفاده می کردند. اگر به حکاکی هایی که بر روی آثار به جای مانده از این قوم است دقت کنید خواهید دید که آن ها کشتی های پرنده و یا بشقاب های پرنده ای را می دیده اند!

مقاله: آدم خواری قوم آزتک (aztec) مکزیک افسانه یا تاریخ؟

در کتاب معروف ثروت و فقر ملل از دیودی اس. لندز (David s. lands) که استاد دانشگاه هاروارد است بیان شده است که، یکی از بزرگ ترین دلایلی را که آزتک ها در ابعاد گسترده ای خونخواهی و آدمخواری می نموده اند، برای این بود که مردم قومشان از آن ها سالیان سال پیروی کنند. با توجه به این رسم، اشتهای سران آزتک برای استفاده از گوشت انسان ها آن قدر سیری ناپذیر شده بود که تعداد مردم آن سرزمین بسیار کم شده بود و برای همین هم سران قبیله آزتک مذاکراتی را برای گرفتن قربانی انسانی به سراغ سایر قبایل فرستادند.

البته آزتک ها خود را مکزیکا هم صدا می کردند. در پژوهش هایی که از این قوم شده است، به دست آمده است که آزتک ها بیش از 100 ها نماد مختلف پذیرفته شده داشتند. از سال 1325 تا 1521، 12 نفر بر این قوم فرمانروایی کردند. پس از سری جنگ هایی که بسیار هم خونین بود، در 13 اوت 1521 آخرین فرمانروای آزتک ها خود را تسلیم اسپانیایی ها کرد. درباره این قوم باید گفت که معمولا اساطیر این قوم را موجودات خارق العاده و فوق بشری هم تشکیل داده بودند.

منبع مقاله: آدم خواری قوم آزتک (aztec) مکزیک افسانه یا تاریخ؟

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1384

به "مقاله: آدم خواری قوم آزتک (aztec) مکزیک افسانه یا تاریخ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آدم خواری قوم آزتک (aztec) مکزیک افسانه یا تاریخ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید