نقاط قوت و ضعف ب ام و 840 i گرن کوپه مدل 2020

به گزارش مجله جام جهان، اگرچه تکنولوژی ب ام و نسبت به 20 سال پیش بسیار پیشرفت کرده، اما سیستم هایی را ساخته که یاد دریافت آن ها سخت تر شده است.

نقاط قوت و ضعف ب ام و 840 i گرن کوپه مدل 2020

به گزارش خبرنگار ، وقتی بخواهید به بهترین خودرو های ب ام و فکر کنید چه محصولاتی به ذهنتان خواهد رسید؟ سدان های شیک با سواری هیجان انگیز که هم لوکس هستند و هم پرفورمنس. کافی است نگاهی داشته باشید به سری 3 کد E30 دهه 80، سری 5 کد E39 اواخر دهه 90 و سری 3 کد E46 نمادین.

ما نمی گوییم که شما باید ب ام و سری 8 گرن کوپه 2020 به این لیست اضافه کنید، اما قطعاً این خودرو ویژگی هایی دارد که طرفداران نسل های پیشین محصولات ب ام و نیز آن ها را دوست خواهند داشت.

840i گرن کوپه البته از برخی جهات پشت سر پیشینیان نمادین خود قرار می گیرد. همانند تقریباً همه محصولات کنونی ب ام و، این سدان خوش ترکیب با راننده ارتباط برقرار نمی کند؛ و اگرچه تکنولوژی ب ام و نسبت به 20 سال پیش بسیار پیشرفت کرده، اما سیستم هایی را ساخته که یاد دریافت آن ها سخت تر شده است.

ولی 840i هنوز هم در لیست جدیدترین محصولات ب ام و است که ما دوستش داریم. پیشرانه قوی، کاراکتری با سواری هیجان انگیز و اسپورت بودن باعث می شوند سری 8 جذابیت های زیادی داشته باشد.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف 840i گرن کوپه آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی زیبا: زبان طراحی ب ام و طی سال های پیش بسیار تکراری شده بود، اما سری 8 گرن کوپه از این نظر فوق العاده عمل کرده است. تناسبات کم ارتفاع و پهن خودرو به همراه کاپوتی طویل باعث شده اند خودرویی جذاب تولید شود. با اینکه هنوز هم برخی عناصر طراحی قبلی ب ام و همچون جلوپنجره و چراغ ها و بخش پایینی سپر عقب در سری 8 دیده می شوند، اما طراحی کلی 840i گرن کوپه دوست داشتنی است. از نظر ما این خودرو واقعاً چشمگیر است.

بهترین قوای محرکه ب ام و: پیشرانه های M همیشه جلب توجه می کنند، اما آنچه که واقعاً دوست داشتنی است نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربویی می باشد که در تعداد زیادی از محصولات این برند بکار می رود. البته که دلیلی برای این کار وجود دارد. این پیشرانه در رانندگی روزمره نرم و آرام بوده و البته قدرت زیادی داشته و به راحتی دور می گیرد.

صدای تولیدی آن نیز جذاب است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. در شرایط دینامیک تر، گیربکس ساخت ZF تعویض های دقیق و تیزی خواهد داشت.

اسپورت و درعین حال راحت: آنچه با قوای محرکه ترکیب شده سیستم تعلیق متوازن و فرمانی سریع است که باعث می شوند در سواری روزمره شرایط بسیار خوبی داشته باشید. 840i خودرویی سریع بوده، اما راندن آن سخت نیست. این خودرو در حالت های راحت رانندگی به یک سدان لاکچری با سواری پایدار، کابین آرام و باکیفیت تبدیل می شود. 840i یک خودروی روزمره استثنایی است.

قدرت یا توازن؟ یکی را انتخاب کنید: پیشرانه 3 لیتری این خودرو قدرت 335 اسبی داشته و در دنیایی که خودرو های زیادی با دو برابر قدرت این پیشرانه وجود دارند خیلی تحت تأثیر 840i قرار نمی گیریم. با این وجود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو در 4.9 ثانیه ثبت می شود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی 50/50 وجود دارد.

اما موضوع تأسف بار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها به صورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آن ها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودرو ها فاقد توازن عالی می باشند. M850i شتاب 3.7 ثانیه ای داشته، اما چند کیلوگرمی سنگین تر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد.

هرگز با راننده صحبت نمی کند: این مسئله ای است که در محصولات اخیر ب ام و دیده می شود و تقریباً بازخوردی از فرمان یا شاسی به راننده نمی رسد. قطعاً 840i خودرویی چابک بوده و فرمان هم سنگینی مناسبی دارد، اما هرگز نمی گوید بین لاستیک ها و جاده چه می گذرد. هیچ خبری از سطح ارتباط خودرو های قدیمی ب ام و در 840i نیست. البته این مشکل تنها زمانی پدیدار می شود که خودرو را به شدت تحت فشار بگذارید در غیر این صورت چیز خاصی نخواهد بود.

تکنولوژی عقب تر نسبت به رقبا: شاید 840i جزو مدل های پایه در این خانواده باشد، اما تکنولوژی زیادی دارد. جدیدترین نسخه از سیستم iDrive و پشت آمپر های دیجیتالی به صورت استاندارد موجود بوده و خودروی حاضر در تست از سطح وسیع سیستم های ایمنی نیز برخوردار بوده است. این ویژگی ها در محصولات رقیب همچون مرسدس بنز، آئودی، پورشه و… هم وجود دارند؛ اما رقبا کار بهتری در یکپارچه سازی این سیستم ها انجام داده اند. ارتباط واقعی بین پشت آمپر های دیجیتال و صفحه نمایش iDrive این خودرو وجود نداشته و پشت آمپر ها سطح شخصی سازی کمتری داشته و فاقد کاربری بالای سیستم های MBUX یا کاکپیت مجازی آئودی می باشند.

پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/499 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)

مصرف سوخت ترکیبی: 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: 84900 دلار

قیمت مدل تست شده: 95095 دلار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 12 خرداد 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 463

به "نقاط قوت و ضعف ب ام و 840 i گرن کوپه مدل 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط قوت و ضعف ب ام و 840 i گرن کوپه مدل 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید