نگاهی به نمایشگاه نقاشی و سرامیک؛ سفری از دَرون به دَرون

به گزارش مجله جام جهان، نمایشگاه انفرادی سحر اسماعیل طهرانی نقاش و سرامیست با عنوان دَرون از 8 الی 18 بهمن 1400 در گالری همه به نمایش عایدی.

نگاهی به نمایشگاه نقاشی و سرامیک؛ سفری از دَرون به دَرون

این نمایشگاه شامل آثار تلفیقی نقاشی و سرامیک بود و در بیانیه این نمایشگاه به قلم هنرمند آمده است: دَرون، روایتی از تجربه زیستِ فرآیندهای پنهان و ناپیدای تَنِ من است. دوره هایی از زندگی که با گذار از تجارب مختلف فیزیکی و روانی، زمان را حس نموده ام وطبیعت و جهانی که در آن زیست می کنم در تثبیت این لحظات همراهم بوده اند. تعلیق، رهایی، دگرگونی و تودگی منجر به زایش سنگواره هایی شده اند که معنای تولد ومرگ را به مثابه یک تارو پود، بیش از پیش برایم ملموس می سازند. درمجموعه حاضر، نقاشی و سرامیک در گفتگویی دو طرفه این فکریات را عینی می سازند.

سحر اسماعیل طهرانی سالهاست دغدغه ای یگانه دارد و در هر موقعیتی، ما را به میهمانی درونی دعوت می نماید که در همه امکانات اجرایی اش اعم از رنگ، سفال، لعاب و بافت یکصدا، نوا و آهنگی را زمزمه می نماید؛ چرخش، حرکت و سکون با رنگ مایه هایی که عمدتا در زمینه روشن، جلب توجه می نماید.

آثار وی از حیث سبک اجرایی، در مرز انتزاع و رئال در حرکت است. دایره، عنصر جدا نشدنی این آثار به همراه خطوط و سطوحی مواج، در حریم سطوح مربع و مستطیل، چشم را در محدوده ای کنترل شده، از این سو به آن سو می کشاند و به همراهی بافت و رنگ های هماهنگ، احساس بیننده را درگیر می نماید. اوج دلبستگی سحراسمعیل طهرانی به جدا شدن از فرم و الگوهای عینی را در آثار سرامیکی او می توان دید که گهگاه با مختصری از لعاب، نقطه عطفی در آن ها ایجاد نموده و پرده ای است افزون بر سایر عوامل تأثیرگذار در فکر بیننده، سفری از دَرون به دَرون.

وی سه نمایشگاه انفرادی برگزار نموده است و شرکت در بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی در داخل و خارج ایران در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1573

به "نگاهی به نمایشگاه نقاشی و سرامیک؛ سفری از دَرون به دَرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایشگاه نقاشی و سرامیک؛ سفری از دَرون به دَرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید