هفته کتاب عاملی برای ایجاد عادت خواندن

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سیدکاظم حافظیان رضوی مدیرکل مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی و سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان اینکه، خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نسل جوان متوجه ارزشِ دانستن شده اند گفت: حال که دانستن به عنوان امری ارزشمند شناخته شده باید افراد را به استفاده از ابزار درست پیرامون آن سوق دهیم. یکی از بهترین ابزارها دانستن کتاب است؛ ابزار یادگیری، سرگرمی، خیال پردازی و پرورش ذهن را هم می توان نام برد.

هفته کتاب عاملی برای ایجاد عادت خواندن

وی در ادامه بیان نمود: وقتی صحبت از کتاب می کنیم، همه بخش های علم، ادبیات، شعر، هنر و... را در بر می گیرد. همه اینها جامعه را از جهالت می رهاند و به گسترش علم و دانش در کشور یاری می نماید. نسل دانشگاهی و جوان ما به یمن وجود امکانات مجازی که برای همه دنیا فراهم شده توانسته با زیر بناهای آگاهی آشنا گردد. حال با برگزاری رویدادهایی مانند هفته کتاب عادت به خواندن مورد توجه و معرفی قرار می گیرد.

این نویسنده با بیان اینکه خانواده ها بدانند کتاب ابزار مهمی است، عنوان نمود: در مدارس کشور هم این محصول فرهنگی باید به عنوان یک واقعیت مورد توجه قرار گیرد. وقتی صحبت از کتاب می گردد، به طور طبیعی در ادامه بحث کتابخانه به میان می آید، با راه اندازی و تجهیز کتابخانه ها، معضل عدم دسترسی به این محصول فرهنگی به دلیل گرانی تا حد زیادی برطرف می گردد؛ اینها مواردی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

سیدکاظم حافظیان رضوی در خاتمه گفت: برگزاری رویدادهایی چون هفته کتاب، نمایشگاه کتاب و... بهانه ای است برای تبلیغ مطالعه، مطرح کردن چالش ها برای رسیدن به وضع مطلوب و اندیشیدن پیرامون آن تا در آینده ای نزدیک شاهد رسیدن به شرایط متعادل در این حوزه باشیم.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان ماه شروع و تا 30 آبان ماه 1399 با شعار دانایی؛ مانایی ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 870

به "هفته کتاب عاملی برای ایجاد عادت خواندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته کتاب عاملی برای ایجاد عادت خواندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید