همه چیز درباره خواص شکر قهوه ای

به گزارش مجله جام جهان، شکر قهوه ای شیرین کننده ای است که از نیشکر (Saccharum officinarum) تهیه می شود. شبیه شکر سفید است اما حاوی مقادیر متفاوتی ملاس است. شکر قهوه ای می تواند تصفیه شده یا تصفیه نشده باشد اما بیشتر شکر قهوه ای که در بخش پخت فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید، تصفیه شده است. انواع دیگری از شکر قهوه ای (کمتر رایج) نیز وجود دارد، از جمله شکر توربینادو، شکر موسکووادو و شکر قهوه ای آزاد. مانند همه قندها، شکر قهوه ای کالری و کربوهیدرات ها را تامین می کند اما ویتامین یا مواد معدنی قابل توجهی ندارد. اگر شکر قهوه ای به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، می تواند در الگوهای غذایی گنجانده شود. در ادامه با خواص شکر قهوه ای بیشتر آشنا خواهید شد.

همه چیز درباره خواص شکر قهوه ای

حقایق تغذیه ای شکر قهوه ای

اطلاعات تغذیه زیر برای 1 قاشق چای خوری (4.6 گرم) شکر قهوه ای ارائه شده است.

  • کالری: 17.5
  • چربی: 0 گرم
  • سدیم: 1.3 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 4.5 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • شکر: 4.5 گرم
  • پروتئین: 0 گرم

کربوهیدرات ها

تمام کالری موجود در شکر قهوه ای از کربوهیدرات ها تامین می شود. 17.5 کالری در یک قاشق چای خوری شیرین کننده وجود دارد و تمام کالری آن قند است. در شکر قهوه ای فیبر یا نشاسته وجود ندارد.

بار گلیسمی شکر قهوه ای 3 تخمین زده می شود که بسیار کم است. با این حال، بار گلیسمی مقدار ای که میل می کنید را در نظر می گیرد. بنابراین اگر بیش از یک قاشق چای خوری مصرف کنید، بار گلیسمی تقریبی افزایش می یابد.

چربی

در شکر قهوه ای چربی وجود ندارد.

پروتئین

شکر قهوه ای هیچ پروتئینی ندارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

وقتی شکر قهوه ای در مقادیر معمولی مصرف شود، هیچ ریز مغذی قابل توجهی ارائه نمی نماید. با این حال، در مقادیر بیشتر، قند ممکن است برخی از مواد معدنی را فراهم کند. یک وعده به مقدار یک فنجان 183 میلی گرم کلسیم و مقادیر کمتری آهن، منیزیم، سلنیوم، منگنز و پتاسیم را تامین می نماید.

خواص شکر قهوه ای و نگرانی های سلامتی

از خواص شکر قهوه ای این است که مانند همه شکرها یک کربوهیدرات ساده است که انرژی سریع (گلوکز) را به بدن و مغز می رساند. گلوکز منبع انرژی ترجیحی مغز است. با این حال، کالری و کربوهیدرات های اضافی از قند و سایر منابع به عنوان چربی ذخیره می شود. بنابراین مصرف شکر در حد اعتدال ضروری است.

مصرف بیش از حد قند اغلب مقصر افزایش مقدار بیماری ها از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2، سندرم متابولیک و بیماری کبد چرب غیر الکلی است. با این حال، برخی از متخصصان اظهار می دارند که وقتی قند در سطوح توصیه شده مصرف شود، به افزایش خطر بیماری کمک نمی نماید.

دستورالعمل های غذایی 2020 تا 2025 برای آمریکایی ها توصیه می کند که حد بالای مصرف شکر نباید از 10 درصد کل کالری در روز تجاوز کند. توجه داشته باشید که هر فردی نیازهای متفاوتی دارد و سطوح توصیه شده یک علم دقیق نیست. با استفاده از مقادیر توصیه شده به عنوان یک راهنما، بدانید که چه چیزی برای بدن شما بهتر است.

برخی از مردم بر این باورند که شکر قهوه ای جایگزین سالم تری برای شکر سفید تصفیه شده است زیرا حاوی ملاس است. ملاس به عنوان تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، کولین و برخی ویتامین های گروه B شناخته شده است اما شکر قهوه ای فقط حاوی مقدار کمی ملاس است. هنگامی که شکر قهوه ای در سطوحی مصرف می شود که سالم در نظر گرفته می شود، ریز مغذی های ارائه شده از طریق ملاس ناچیز است.

آلرژی

گذشته از خواص شکر قهوه ای باید بدانید که با توجه به داده های آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، زمانی که قندها به عنوان قندهای ساده تعریف شوند، گزارش های مربوط به آلرژی واقعی به قند نادر است.

با این حال، گزارش های بحث برانگیزی از حساسیت به قند در بچه ها وجود دارد که منجر به بیش فعالی می شود. آلرژی به قند در بچه ها به طور گسترده در دهه 1980 گزارش شد و گزارش ها در سال های بعد کاهش یافت. در سال 2019 آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا گزارش داد که به هیچ عنوان تایید قطعی این پدیده در ادبیات پزشکی وجود ندارد.

در نهایت، در توضیح آلرژی به قند و شرایط مرتبط، اشاره می شود که عدم تحمل متابولیک به قندها وجود دارد که به کمبود آنزیم در دستگاه روده انسان مربوط می شود. علائم ممکن است شامل اسهال و سایر مسائل گوارشی باشد. شایع ترین عدم تحمل کمبود لاکتوز اکتسابی است اما ساکارز نیز ممکن است در برخی افراد مسائلی ایجاد کند.

اثرات نامطلوب

مصرف بیش از حد شکر، به ویژه قندهای افزوده شده، اشکالاتی دارد. علاوه بر اثرات بالقوه پزشکی که قبلا ذکر شد، کسانی که قند بیش از حد مصرف می کنند ممکن است مسائل دندانی را تجربه کنند.

در نوامبر 2015، انجمن دندانپزشکی آمریکا رسماً توصیه سازمان بهداشت جهانی را برای محدود کردن مصرف شکر اضافه شده به کمتر از 10 درصد کالری دریافتی روزانه تأیید کرد.

اسید آن به دندان ها آسیب می رساند و باعث ایجاد حفره یا فرسایش می شود.

مصرف بیش از حد شکر می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که تصور کنید. ممکن است شکر قهوه ای و انواع دیگر شکر را در جایی که انتظارش را ندارید روی برچسب مواد غذایی ببینید. به عنوان مثال، غذاهایی مانند سس اسپاگتی، کره بادام زمینی، سس کچاپ، سس سالاد و سایر غذاهای خوش طعم ممکن است حاوی شکر اضافه شده باشند. با توجه به این واقعیت که شکر اغلب در برخی غذاها پنهان است، مصرف بیش از حد شکر بدون اطلاع افراد غیرمعمول نیست.

هنگام انتخاب مواد غذایی در خواربارفروشی، برچسب مواد تشکیل دهنده روی غذاهای بسته بندی شده را بررسی کنید. از ژانویه 2021، سازمان غذا و دارو از تولیدکنندگان می خواهد که هم شکر و هم شکر افزوده را در برچسب حقایق تغذیه فهرست کنند.

در نهایت، افراد مبتلا به دیابت باید به ویژه در مصرف شکر مراقب باشند. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 برای جلوگیری از هایپرگلیسمی نیاز به حفظ سطح قند خون سالم دارند.

کربوهیدرات ها از جمله شکر قهوه ای، می توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون شوند. اگر دیابت دارید، با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک معتبر دیابت همکاری کنید تا معین کنید که آیا گنجاندن شکر قهوه ای در رژیم غذایی شما بی خطر است یا خیر.

انواع

حال که با مضرات و خواص و شکر قهوه ای تا حدی آشنا شده اید، خوب است درباره انواع آن هم بیشتر بدانید. شکر قهوه ای در انواع قهوه ای روشن و تیره وجود دارد. شکر قهوه ای همچنین بسیار شبیه به نوع دیگری از شکر به نام شکر موسکووادو است. در حالی که این سه شکر را می توان به جای یکدیگر در بیشتر دستور العمل ها استفاده کرد، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

شکر قهوه ای روشن رنگ کاراملی و طعم کاراملی روشن دارد. این نوع شکر سفید تصفیه شده است که مقداری ملاس به آن اضافه شده است. شکر قهوه ای تیره نیز شکر سفید تصفیه شده است اما ملاس بیشتری به آن اضافه شده است که رنگ تیره تر و طعم عمیق تری به آن می دهد. شکر موسکووادو که شکر باربادوس نیز نامیده می شود، یک قند نیشکر تصفیه نشده است که به طور طبیعی حاوی ملاس است. عمیق ترین طعم را دارد و بیشتر در غذاهای شور استفاده می شود.

برخی افراد شکر توربینادو را شکر قهوه ای می دانند. شکر توربینادو تا حدی تصفیه شده است و به طور طبیعی مقداری ملاس را حفظ می نماید. شکر قهوه ای با جریان آزاد را شکر قهوه ای دانه بندی شده نیز می گویند. بافتی شبیه شکر گرانول سفید دارد و مانند شکر قهوه ای روشن و تیره به هم نمی چسبد.

ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی

به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، شکر قهوه ای هرگز فاسد نمی شود اما بهتر است در عرض دو سال پس از باز کردن بسته از آن استفاده کنید. پس از باز شدن بسته بندی، در صورتی که به درستی در انبار نگهداری شود، 18 تا 24 ماه می تواند نگهداری شود.

با این حال، نگهداری شکر قهوه ای به درستی می تواند یک چالش باشد. از آنجایی که بیشتر انواع شکر قهوه ای چسبناک هستند، تمایل به جمع شدن در کنار هم دارند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا بسیار سفت می شوند. برخی از تولید کنندگان شکر توصیه می کنند که آن را در یک محیط خنک و مرطوب در یک ظرف ضد زنگ با درب محکم یا در هر نوع کیسه پلاستیکی مقاوم در برابر رطوبت نگهداری کنید.

نگهداری شکر قهوه ای در یخچال توصیه نمی شود اما اگر نمی خواهید فوراً از شکر قهوه ای را استفاده کنید، منجمد کردن شکر قهوه ای توصیه می شود. حتما شکر را در کیسه ای دربسته فریز کنید. وقتی زمان استفاده از شکر قهوه ای فرا رسید، آن را ذوب کرده و از چنگال برای جدا کردن کلوخه ها استفاده کنید. اگر کریستال های یخ در شکر ایجاد شده است، آن را در حین ذوب شدن هم بزنید تا شکر تحت تأثیر رطوبت قرار نگیرد.

نحوه تهیه

اگر شکر قهوه ای شما سفت شده است، قبل از استفاده از آن در دستور العمل ها، باید آن را نرم کنید. نرم شدن آن اجازه می دهد تا رطوبت به شکر بازشود بنابراین مقدار گیری و استفاده از آن آسان تر است. سه راه اساسی برای نرم کردن شکر قهوه ای وجود دارد.

روش مایکروویو سریع: شکر قهوه ای سفت شده را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و روی آن را با دستمال نمدار بپوشانید. سپس کل کاسه را با پلاستیک بپوشانید. حدبیشتر تا دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. شکر را از مایکروویو خارج کرده و با چنگال له کنید تا گلوله ها جدا شوند. وقتی شکر خنک شد دوباره سفت می شود، بنابراین فقط مقداری را که قصد استفاده از آن را دارید در مایکروویو قرار دهید.

روش فر سریع: شکر را در ظرف نسوز بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای 250 درجه قرار دهید. شکر را با دقت نگاه کنید و وقتی نرم شد آن را بیرون بیاورید. بسته به مقدار ممکن است چند دقیقه طول بکشد. این سریع ترین روش است اما شما فقط باید به همان مقدار که بلافاصله استفاده می کنید نرم کنید. بعد از سرد شدن شکر دوباره سفت می شود.

روش نرم کردن آهسته: اگر نیاز به نرم کردن شکر قهوه ای دارید که ممکن است فوراً از آن استفاده نکنید، این روش ترجیح داده می شود. زمان بیشتری می برد اما شکر بعد از سرد شدن هم نرم می ماند.

ابتدا شکر را در یک ظرف محکم در بسته قرار دهید. سپس یک منبع رطوبت اضافه کنید. برخی از آشپزها از یک تکه پلاستیک پوشیده شده با دستمال نمدار استفاده می کنند اما می توانید از یک تکه نان یا چند گل ختمی نیز استفاده کنید. ظرف را برای دو روز ببندید. وقتی شکر را دوباره باز کردید، آن را با چنگال له کنید تا گلوله ها جدا شوند. شکر باید تا زمانی که در ظرف محکم بسته شده نرم بماند.

هنگامی که شکر قهوه ای نرم شد، می توانید با آن درست مانند پخت و پز با سایر انواع شکر هر چه می خواهید بپزید. اگر دستور پختی دارید که به شکر سفید تصفیه شده نیاز دارد، می توانید به جای آن از شکر قهوه ای استفاده کنید اما از آنجا که شکر قهوه ای به طور طبیعی نرم تر و مرطوب تر است، محصولات پخته شده نیز ممکن است مرطوب باشند.

منبع:

verywellfit

منبع: هفت گنج
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1793

به "همه چیز درباره خواص شکر قهوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره خواص شکر قهوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید