وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کدام سبک موسیقی را دنبال می نماید؟، پیغام رئیس جمهور به هنرمندان

به گزارش مجله جام جهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:از صدای هنرمندان جوان موسیقی که به زیبایی می خوانند استقبال می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کدام سبک موسیقی را دنبال می نماید؟، پیغام رئیس جمهور به هنرمندان

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرنگاران،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه شهر فرهنگ شبکه خبر حضور پیدا کرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که کدام سبک موسیقی در دنبال می نماید؟،گفت:بنده هم موسیقی گوش می کنم زیرا موسیقی جزئی از سبک زندگی همه ما است. در اتومبیل موسیقی گوش می کنم ، حتی برخی از آهنگ های قدیمی برایم خاطره انگیز است.

وی ادامه داد: چند مدت پیش یاد آهنگی از آقای قره باغی افتادم و به سختی آن را پیدا کردم و حتی برای دوستانم هم آن آهنگ را ارسال کردم تا آنان هم این موسیقی خاطره انگیز دوران کودکی مان گوش نمایند. من از صدای هنرمندان جوان موسیقی که به زیبایی می خوانند استقبال می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد گمان می کردند شما برای محدود کردن فضای فرهنگ و هنر آمده اید، پاسخ شما به این سوال چیست؟ ، گفت:سابقه 23 ساله در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارم و از سازمان صدا و سیما کار خود را در بخش های مختلف آغاز کردم. طبیعتا نمی توانم با فضای فرهنگ و هنر بیگانه باشم و نگاهم اساسا نمی تواند نگاه بسته ای باشد، به هر حال این حرفی که شما گفتید به اسم فصل بحث های سیاسی می گذارم و البته خرده نمی گیرم.افراد با نگاه های متفاوتی موضوع را تحلیل می کردند و ان شالله کوشش خواهم کرد تا در دوران مدیریتی ام گشایش در فضای فرهنگ و هنر ایجاد کنم.

اسماعیلی گفت:حوزه فرهنگ و هنر،حوزه ای مهم، پاک و مقدسی است و این حوزه یک دوره نو و مدرن دارد مانند سینما و تئاتر که از غرب وارد شده است.

وی ادامه داد:از طرفی، فرهنگ و هنر حوزه عمیق تاریخی به گستره فرهنگ و تمدن ایران عظیم دارد و همواره در ایران و حوزه تمدن ایرانی اسلامی شاهد اعتلای فرهنگ و هنر بودیم .

اسماعیلی اضافه نمود:همواره فرهنگ یک امر مقدس و مبارکی بوده و این تقدس و تبرک حوزه فرهنگ و هنر در کشورمان ناخودآگاه در مواجهه با هنر مدرن روی آن تاثیر گذاشته است. این کلیتی است که فرهنگ و هنر ما دارد، حالا ممکن است در برخی بخش ها مانند هر موضوع دیگری آسیب هایی وارد شده باشد. کلیت هنر و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله مفاخر عظیم و حوزه های عظیم تمدنی کشور محسوب می شوند که اساسا چنین شائبه ای را نمی توان درباره آن تصور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی در مورد واکسیناسیون و حمایت از هنرمندان دارید؟، گفت: الحمد الله واکسیناسیون هنرمندان به خوبی انجام می گیرد و با حمایت دوستانمان در ستاد کرونا همه اهالی فرهنگ و هنر در همه مقاطع سنی کار واکسیناسیونشان به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد:بسته حمایتی نوی شامل یاری بلاعوض، تسهیلات با سودهای بسیار کم آماده کردیم که به وسیله هنرکارت مرتب آن را شارژ می کنیم و با موسسات اقتصادی دیگر در حال صحبت در این زمینه هستیم که ان شالله این برنامه حمایتی این هفته تقدیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد شد.روز گذشته پیش از جلسه هیات دولت،رئیس جمهور به بنده گفت که شما از جانب من به اطلاع هنرمندان برسانید که من و دولت پشتیبان هنرمندان هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعطیلی و نحوه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری گفت: ماهیت و فلسفه جشنواره برای بروز خلاقیت است زیرا فضایی برای رشد در حوزه های فرهنگ و هنر ایجاد می نماید. بنا بر این با تعطیلی جشنواره ها مخالف هستم گرچه ممکن است در موقعیتی احساس کنم بهتر است جشنواره ای به علت قرابت موضوع ها با جشنواره دیگر ادغام گردد و یا بهتر است موضوعات نوی در جشنواره شان به کار ببرند و تغییراتی در جهت بهبود حاصل گردد. به حوزه اصحاب فرهنگ و هنر باید رسیدگی کرد و باید هزینه های آنان را تقلیل داد.

وی گفت:به سمت تعطیلی جشنواره ها نمی رویم اما کیفیت آن را بالا می بریم و جشنواره های هدفمندی ایجاد خواهم کرد. تا از این راه بتوانیم فضای هنری بهتری ایجاد کنیم زیرا جشنواره ها فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ در جامعه ایجاد می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1322

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کدام سبک موسیقی را دنبال می نماید؟، پیغام رئیس جمهور به هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کدام سبک موسیقی را دنبال می نماید؟، پیغام رئیس جمهور به هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید