ویزای روسیه برای بعضی از شهروندان ترکیه لغو می گردد

به گزارش مجله جام جهان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ـ روز پنجشنبه حکمی مبنی بر لغو شرط ویزا برای دارندگان پاسپورت ویژه و خدمت شهروندان ترکیه ای را امضا نموده است.

ویزای روسیه برای بعضی از شهروندان ترکیه لغو می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

طرح لغو ویزا روسیه برای شهروندان ترکیه ای از سال 2010 مطرح شده است. آنکارا و ترکیه از آن موقع تمامی بندها و تبصره های توافق نامه ای که به موجب آن تمام شهروندان ترکیه ای از اخذ ویزا برای سفر به روسیه بی احتیاج می شوند را مورد آنالیز قرار داده اند؛ این درحالی است که حکم تازه پوتین تنها شهروندان ترکیه ای دارنده پاسپورت ویژه و خدمت را شامل می گردد.

شهروندان روسیه سال هاست که برای سفر به ترکیه به دریافت ویزای این کشور احتیاج ندارند. روسیه بیشترین گردشگران ترکیه را تشکیل می دهد.

این تصمیم پوتین در شرایطی اتخاذ شده است که در سال 2016 روابط گردشگری روسیه و ترکیه، پس از سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه به وسیله ترکیه، رو به سردی گراییده بود و دولت روسیه به مدت هفت ماه رفت و آمد گردشگرانش را به این کشور محدود کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ـ از لغو اخذ ویزا روسیه برای شهروندان ترکیه به اسم ثمره ای از روابط گرم این دو کشور یاد کرد.

ایران و روسیه هم از سال 2018 پرونده ای را با موضوع لغو ویزا باز نموده اند که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1302

به "ویزای روسیه برای بعضی از شهروندان ترکیه لغو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای روسیه برای بعضی از شهروندان ترکیه لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید