چه قدر از درآمدها در اروپا صرف مسکن می گردد؟

به گزارش مجله جام جهان، یونان بالاترین نسبت درآمد به هزینه مسکن را در اتحادیه اروپا دارد.

چه قدر از درآمدها در اروپا صرف مسکن می گردد؟

با ما سفر کنید و با مسافرت به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، در سال 2019 به طور متوسط 9 درصد درآمد شهروندان اتحادیه اروپا صرف مسکن شده است. این نسبت برای اروپایی های ساکن در یک کشور دیگر به طور متوسط 19 درصد و برای اتباع خارجی ساکن در کشورهای اروپایی به طور متوسط 25 درصد بوده است. متوسط هزینه مسکن به درآمد در اتحادیه اروپا در سال 2014 به اوج خود رسید که به طور متوسط 31 درصد درآمد افراد را در بر می گرفت.

در سال 2019، گران ترین هزینه مسکن برای اتباع غیراروپایی مربوط به یونان بوده است به گونه ای که ساکنان خارجی این کشور حدود 70 درصد کل درآمد خود را بابت هزینه های مسکن پرداخت نموده اند. بلغارستان با 40 درصد، اسپانیا با 34 درصد و لهستان با 30 درصد دیگر کشورهای گران قیمت از نظر مسکن برای خارجی ها بوده اند.

از طرف دیگر تنها هفت درصد درآمد اتباع خارجی در استونی صرف هزینه مسکن شده است. این رقم برای قبرس و لتونی هشت درصد گزارش شده است.

گران ترین کشور اروپایی برای شهروندان اروپایی (غیرمهاجر) یونان با 57 درصد از کل درآمد بوده است. این رقم برای مالت 35 درصد و اسپانیا 33 درصد بوده است. استونی با دو درصد ارزان ترین کشور از نظر نسبت درآمد به هزینه مسکن برای اروپایی ها بوده است و پس از این کشور نیز جمهوری چک و قبرس هر دو با هفت درصد قرار دارند.

اتحادیه اروپا شامل 27 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

کمترین اختلاف نسبت درآمد به هزینه مسکن برای شهروندان اروپایی و مهاجرین مربوط به استونی، فنلاند و آلمان بوده است و بیشترین اختلاف هم در یونان و مالت مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1110

به "چه قدر از درآمدها در اروپا صرف مسکن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه قدر از درآمدها در اروپا صرف مسکن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید