کانادا در حال آنالیز بهبود روابط با ایران

به گزارش مجله جام جهان، گزارش ها حاکی از آن است که دولت کانادا میخواهد به زودی نشستی با حضور هیئتی از دیپلمات های ایرانی در اتاوا برگزار کند.

کانادا در حال آنالیز بهبود روابط با ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، دولت فدرال کانادا در حال برنامه ریزی به منظور برگزاری نشستی با مقامات ایران در اتاوا است.

مقامات سازمان امور جهانی کانادا اعلام کردند قصد دارند در ماه ژانویه و طی نشستی با همتایان آمریکایی خود، با مقامات ایرانی نیز دیدار نمایند.

رسانه های کانادایی اعلام نموده اند هیئتی ایرانی در برهه ای از زمان به اتاوا خواهند آمد؛ اما تا به امروز زمان بندی خاصی برای آن ارائه نشده است. همچنین، رسانه ها اعلام نموده اند: مقامات کانادا در ماه مِه و اکتبر سال گذشته میلادی برای مصاحبه درباره از سرگیری روابط و بعضی از مسائل مربوط به روابط دو جانبه به تهران سفر کردند.

دفتر وزیر خارجه کانادا نیز تایید کرد همچنان برنامه هایی برای دعوت نمایندگان دولتی ایران به کانادا مدنظر قرار دارند؛ اما تاریخ خاصی برای انجام این دیدار مشخص نشده است.

اتاوا از سال 2012 سفارت خود را در ایران تعطیل کرد و از آن هنگام، کانادا در تهران، فرستاده دیپلمات نداشته است. با این حال، نشست احتمالی آینده میان مقامات دو کشور می تواند نشان دهنده تغییر در روابط دوجانبه میان اتاوا و تهران باشد.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 361

به "کانادا در حال آنالیز بهبود روابط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا در حال آنالیز بهبود روابط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید