کاپیتان آمریکای جدید همان چیزی است که استیو راجرز از آن نفرت داشت

به گزارش مجله جام جهان، در حالی که دولت، جان واکر را به عنوان جانشین کاپیتان آمریکا انتخاب کرد، اما واکر دقیقا همان شخصیتی را دارد که استیو راجرز به عنوان مرد ستاره دار (Star-Spangled) از آن نفرت داشت.

کاپیتان آمریکای جدید همان چیزی است که استیو راجرز از آن نفرت داشت

کاپیتان آمریکای جدیدی که در فالکون و سرباز زمستان مارول می بینیم، دارای شخصیتی است که اگر اکنون استیو راجرز در دنیای سینمایی مارول زنده بود، از آن متنفر می بود. با وجود اینکه خود راجرز در انتقام جویان: سرانجام بازی (Avengers: Endgame) سپرش را به سم ویلسون داد، پس از اینکه سم ویلسون تصمیم گرفت سپر را رها کند، جان واکر توسط کالیفرنیای آمریکا انتخاب شد تا کاپیتان آمریکای جدید باشد.

  • 6 سریال مارول که در سال 2021 پخش خواهند شد
  • 6 درس که تبه کاران مارول به کاپیتان آمریکا آموختند
  • حق استفاده از شخصیت های جسیکا جونز و پانیشر دوباره به مارول استودیوز بازگشت

با این حال، سم با این تصور که قرار است سپر، بدون اینکه از ویترین شیشه ای خارج گردد در نمایشگاه یادبود کاپیتان آمریکا، اسمیت سونیا (Smithsonia) به نمایش گذاشته گردد، و به شخصی تحویل داده نمی گردد که ایده ها و آرمان های استیو راجرز را حفظ نمی نماید، آن را رها کرد. اکنون، سم ویلسون و باکی بارنز در قسمت دوم فالکون و سرباز زمستان با عنوان مرد ستاره دار در یک مخمصه قرار دارند.

کاپیتان آمریکای جدید به طور مداوم سعی در برقراری اتحاد و همبستگی نیروها دارد، اما واقعیت کلی این است که نه سم و نه باکی نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا انگیزه های اصلی واکر برای کاپیتان آمریکا شدن، همان دلایلی است که استیو راجرز آن ها را نپذیرفت و این همان چیزی است در وهله اول استیو را به یک کاپیتان واقعی تبدیل کرد. به علاوه، هیچ یک از آن ها از این که واکر را در جای مورد اعتمادترین دوست خود ببینند احساس زیاد خوبی ندارند.

اساسا جان واکر برای یک کاپیتان آمریکای جدید و اصیل بودن، کوچک است و بیشتر الگویی جدید از مرد ستاره داری است که دولت سعی کرد استیو را در دهه 1940 به آن تبدیل کند. واکر درحالی دستورات را اجرا می نماید و به دوربین ها لبخند می زند که استیو با رد همه این کارها آن چه را که از نظر او درست بود انجام داد و بدون در نظر دریافت هزینه و عواقب شخصی، در کنار کسانی که به آن ها اعتماد داشت برای محافظت از دنیا و امنیت آن کوشش می کرد.

جان واکر همان کاراکتری است که استیو راجرز در دهه 1940 شخصیت آن را نپذیرفت

پس از دریافت سرم ابرسرباز توسط استیو راجرز در جریان جنگ دنیای دوم در کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو (Captain America: The First Avenger)، هایدرا، آبراهام ارسکین خالق سرم را به قتل رساند، و این باعث شد راجرز تنها سرباز فوق العاده دولت آمریکا باشد. به همین دلیل، راجرز به خط مقدم منتقل نشد و در عوض به کاپیتان آمریکا، مرد ستاره دار با برنامه A تبدیل شد. راجرز چهره جدید دولت در کارزارهای تبلیغاتی خود شد و دولت او را مجبور به حضور در برنامه ها و امضا دادن و صحبت با مردم آمریکا در خصوص خرید اوراق قرضه، برای یاری به جنگ کوشش کرد.

با این وجود، زمانی که پیاده نظام 107ام در پشت خطوط دشمن گرفتار شد، راجرز این فرصت را پیدا کرد تا به کاری بپردازد که برای آن ساخته شده است ؛ شجاعانه به میدان جنگ برود و به خوبی بجنگد. راجرز با این کار هویت کاپیتان آمریکا را برای نیروهای آمریکایی به یک قهرمان واقعی تبدیل کرد و این کار را در جنگ دنیای دوم ادامه داد تا اینکه پس از شکست Red Skull در قطب شمال منجمد شد.

بر خلاف او، جان واکر به عنوان نسخه ای ناقص از کاپیتان آمریکای دولتی به کار گرفته شد، او به یک تور مطبوعاتی با هیاهوی عظیم موسیقی تم اصلی کاپیتان آمریکا فرستاده شد، برای مردم دست تکان داد و لبخند زد، ژست های اکشن گرفت و در مصاحبه ها با خبرنگاران صحبت می کرد. جان واکر به جای این که مانند استیو راجرز یک قهرمان واقعی باشد، شخصیتی جدید از مرد ستاره دار است که راجرز آن را قبول نکرد.

اهداف و ایدئال های کاپیتان آمریکای جدید با اهداف استیو بسیار متفاوت است

به همین ترتیب، با وجود این واقعیت که دولت به واکر اجازه می دهد در فالکون و سرباز زمستان پا به عرصه بگذارد، اما انگیزه ها نمی توانند متفاوت از انگیزه های راجرز باشند. در حالی که استیو سعی داشت دستورالعمل های دولت را هنگامی که در زمان حال بود، دنبال کند؛ شیوع فساد در دولت مانند نفوذ هایدرا به شیلد در سال 2014 در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Solder) او را متقاعد کرد که برای فعالیت بهتر فقط می تواند به انتقام جویان و متحدانش اطمینان کند.

با این حال، ایجاد توافقنامه سوکوویا در سال 2016 در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) و تمایل به نظارت دولت بر انتقام جویان، به راجرز برای مقاومت در برابر قانون جدید انگیزه داد، و با افرادی مانند فالکون، بیوه سیاه و واندا ماکسیموف متحد شد. آن ها تصمیم دریافتد کاری را انجام دهند که فکر می کردند درست است و خودشان برای امنیت مردم کوشش نمایند، حتی اگر این کار آن ها با خواسته دولت های دنیا مغایرت داشته باشد.

این رویه بر خلاف رفتار واکر، کاپیتان آمریکای جدید است. در حالی که او ادعا می نماید که می خواهد بهترین کاپیتان آمریکایی باشد که می تواند، اما نکته مهم این است که او فقط می تواند به اندازه ای خوب باشد که دولت آمریکا به او اجازه می دهد. جان واکر به دلیل خدمات بی نظیر خود به عنوان سرباز ارتش آمریکا انتخاب شد و نقش جدید وی به عنوان کاپیتان آمریکا فقط ادامه خدمات مستمر وی است. او هنوز تحت نظارت دولت آمریکا است و آن ها طبق دستور کار خود به او می گویند که کجا باید برود و به چه کسی یاری کند؛ کارهایی که استیو راجرز به شدت مخالف آن بود.

چرا کاپیتان جدید آمریکا بسیار متفاوت است؟

اساسا جان واکر کسی است که دولت آمریکا در ابتدا آرزو داشت استیو راجرز در قالب کاپیتان آمریکا باشد؛ یعنی قهرمانی که می توانستند او را راهنمایی و کنترل نمایند تا منافع خود و کشور را توسط او پیش ببرند. با این حال، راجرز همواره به دنبال مبارزه در راه آرمان های آمریکایی بوده است.

استیو، هویت مد نظر دولت های گذشته و حال ایالات متحده را نپذیرفت و به جای آن نام کاپیتان آمریکا و سپر نمادین او را طوری ساخت که نمادی از ایستادگی برای حقیقت، عدالت و آزادی (مهم نیست به چه قیمتی باشد) باشد.

متأسفانه، این همان مفهومی است که جان واکر نمی تواند با شرایط فعلی خود در نقش خرسند نماینده و خنداننده مردم و انجام دهنده سیاست های دولت پیروز به دستیابی به آن گردد. و این، شخصیت واقعی کاپیتان آمریکا نیست. بلکه فقط شخصی را نشان می دهد که از سپر استفاده می نماید. در حالی که پخش فالکون و سرباز زمستان مارول در دیزنی پلاس ادامه می یابد، جای تردید است که جان واکر هرگز بتواند به سطح استیو راجرز صعود کند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1111

به "کاپیتان آمریکای جدید همان چیزی است که استیو راجرز از آن نفرت داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپیتان آمریکای جدید همان چیزی است که استیو راجرز از آن نفرت داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید