کیهانی: کسی در کار ما دخالت نمی کند، از کنار نقدها غیرسازنده به آرامی رد می شویم

به گزارش مجله جام جهان، رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: ما کار خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا طبق برنامه ای که داشتیم انجام دادیم.

کیهانی: کسی در کار ما دخالت نمی کند، از کنار نقدها غیرسازنده به آرامی رد می شویم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مجید کیهانی در نشست خبری ظهر امروز خود که در محل فدراسیون دوومیدانی برگزار گردید، در مورد مسابقات قهرمانی آسیا و کسب 4 مدال طلا و یک برنز در این رقابت ها، گفت: ما کار خود را برای مسابقات طبق برنامه ای که داشتیم انجام دادیم. برای مثال در مورد احسان حدادی باید بگویم که او 18 ماه صبوری به خرج داد و البته ما نیز حمایت کردیم و نقدها را تحمل کردیم و او در بهترین شرایط اردویی که داشت راهی هند شد. در واقع همه ظرفیت فدراسیون برای پیروزیت احسان و همچنین سایر نمایندگان ایران از جمله تفتیان و علی ثمری به کار گرفته شد.

وی اضافه نمود: مطمئن بودیم که تیم با شرایط مطلوبی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می گردد. واقعا نمی دانم که ورزشکاران ایران چه کار دیگری باید انجام می دادند. خوشبختانه کوشش ها و حمایت های ما جواب دادو نتیجه مطلوبی در مسابقات قهرمانی آسیا گرفتیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: کارمان برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا سخت بود. و حالا با این نتیجه ای که گرفتیم سخت تر هم شد. حالا باید برای بازی های جاکارتا برنامه ریزی کنیم. بدون شک شرایط آن بازی ها با مسابقات قهرمانی آسیا تفاوت زیادی دارد و همه تیم ها و ورزشکاران با همه توان خود به میدان خواهند آمد و بنابراین باید کارمان را از الان استارت بزنیم. همین مسابقات قهرمانی آسیا فرصت خوبی برای شناخت از ظرفیت دوومیدانی کاران ایران بود. ما در موادی همچون استقامت و نیمه استقامت و همچنین رشته های پرتابی به تجربه خوبی رسیدیم. برای بازی های آسیایی نفرات شناخته شده هستند اما کار اصلی را به طور جدی بعد از مسابقات جهانی لندن شروع می کنیم و نباید حتی یک روز را هم از دست بدهیم.

کیهانی با اشاره به برگزاری جلسه برای مسابقات جهانی لندن که فردا انجام خواهد شد، در مورد شرایط مربی احسان حدادی گفت: فردا در این خصوص با این ورزشکار جلسه داریم البته حدادی با همین تیم فعلی که در کنارش هستند به مسابقات جهانی می رود. اما بعد از این رقابت ها تکلیف مربی آینده اش برای بازی های آسیایی را معین می کنیم.

وی درخصوص تعداد نفرات اعزامی به مسابقات جهانی لندن، مطرح کرد: 5 سهمیه به دست آمده که البته معین نیست همه این ورزشکاران اعزام خواهند شد یا خیر، در این باره نیز فردا تصمیم لازم را اتخاذ می کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره عملکرد سحر ضیایی تنها بانوی دوومیدانی کار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: او رکوردی را که مدنظر بود بدست نیاورد. به نظرم ضیایی در حد توانش نتیجه گرفت و با این رکورد مدعی ایستادن روی سکو نبود. ما باید یک ارزیابی کلی از عملکرد بخش بانوان داشته باشیم تا ببینیم در کجای کار قرار داریم. به شخصه اعتقادی به نگاه حمایتی ندارم یعنی نمی توان گفت که یک ورزشکار با اینگونه نگاه بتواند در همه اعزام ها باشد و البته نتیجه لازم را نگیرد. قهرمانی در ایران ارزشمند است اما باید به فکر مسابقات آسیایی نیز بود.

کیهانی در ادامه این نشست خبری گفت: دوومیدانی یک ماه خیلی خوب را پشت سر گذاشت، در یک ماه گذشته ابتدا نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند توانستند بهترین نتیجه تاریخ کشورمان در این رده سنی را بگیرند و در انتهای ماه نیز بهترین نتیجه تاریخ بزرگسالان درآسیا ثبت شد. ما همین که توانستیم 9 سهمیه برای مسابقات نوجوانان جهان بگیریم ارزشمند است. اما باید ورزشکاران را نیز تک تک ارزیابی کنیم و البته حمایت ها را داشته باشیم تا آنها بالا بروند.

وی درباره اعزام مریم طوسی به همراه شاگرد خود به مسابقات نوجوانان جهان و اینکه گفته می گردد این اعزام با حمایت بعضی افراد انجام شده است، گفت: هیچ کسی در کار ما دخالت نداشت. نه از وزارت ورزش و نه هیچ کس دیگری در این کار دخالت نکرده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد حمایت از دوومیدانی کاران نوجوان و برگزاری اردوهای متعدد تاکید نمود: اردوی رده های پایه را می خواستیم از اول تیرماه شروع کنیم که البته کمی به تأخیر افتاد. به نظرم دوندگان نوجوان با ظرفیت کنونی نمی توانند در 5 سال بعد پیروز شوند و باید به آنها یاری کنیم. حضور مربی خارجی شرایط خاصی دارد در واقع ما قصد داریم از دانش مربیان خارجی برای تعدادی از ورزشکاران و همچنین اردوهای ممتد و طولانی استفاده کنیم و اینگونه نخواهد بود که برای یک ورزشکار از یک مربی استفاده کنیم.

کیهانی در مورد ملاقات با مدیر روابط بین الملل فدراسیون جهانی و دریافت یاری 15 هزار دلاری توضیح داد: این 15 هزار دلار فقط به فدراسیون ایران داده نمی گردد بلکه هر کشوری که برنامه هایش را در راستا توسعه و همچنین رده های پایه به فدراسیون جهانی ارائه بدهد این نهاد مبلغ 15 هزار دلار یاری می نماید و فرقی هم ندارد که این یاری به ایران گردد یا ژاپن و یا چین. در واقع این مبلغ به هر کدام از 204 عضو فدراسیون جهانی که برنامه بدهند تخصیص پیدا می نماید.

وی درباره پاداش 50 میلیون تومانی به قهرمانان آسیا اظهار داشت: به نظرم آنها شایستگی چنین مبلغی را دارند واقعا نمی دانید که معین این جایزه چقدر ایجاد انگیزه کرد. من همانطور که می گویند یک فرد بانکی هستم و زمانی که یک چیزی را قطع کردیم در مقابل به شکل دیگری جبران کردیم. ما حقوق ها را قطع کردیم اما همان مبلغی که در این مدت بدست آمد برابر با همین پولی است که به مدال آوران می دهیم.در واقع ما پرداخت های خود را هدفمند کردیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره اظهارنظر بعضی منتقدان مبنی براینکه سطح این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا پایین تر از دوره های گذشته بوده است، گفت: هرگز چنین چیزی نبود. ممکن است در یک ماده رقابت پایین تر باشد اما این مسئله به صورت کلی نیست همه دیدند که حسین تهرانی در دو 3000 متر عملکرد عالی داشت و حتی اگر پشت قهرمانان نمی ماند می توانست با رکورد 8:40 را نیز به ثبت برساند. به نظرم هم سطح مسابقات خوب بود و هم اینکه ما نتیجه خوبی گرفتیم.

کیهانی در پاسخ به این سوال که موضعش در برابر منتقدان و مستعفیانی که از فدراسیون جدا شدند چیست، تاکید نمود: انتقاد در ورزش اجتناب ناپذیر است. در 18 ماه گذشته بیشترین فشار روی من بود اما هیچ حرفی نزدم. و الان هم همین استراتژی را ادامه می دهم. اگر ببینم نقدها به دوومیدانی یاری می نماید از آنها استفاده می کنیم و در غیر این صورت به آرامی از کنار آنها رد می شویم.

وی درباره این موضوع که عنوان می گردد شخصاً همه تصمیمات را در فدراسیون می گیرد، اضافه نمود: استراتژی ما برای افرادی که به فدراسیون می آیند معین است. ما می خواهیم کسانی حضور داشته باشند که بتوانند وقت کامل بگذارند. اینکه می گویند کیهانی خودش همه تصمیم ها را می گیرد می خواهم سوال کنم که در کجای جهان نفر اول تصمیم نمی گیرد. من به عنوان نفر اول فدراسیون باید بعضی مسائل را تصمیم گیری کنم که این نیز شخصی نیست. به نظرم آنهایی که از فدراسیون جدا شدند نتوانستند هماهنگ شوند و البته آنها در مقطعی که بودند یاری هایی به فدراسیون کردند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه های فدراسیون برای بازی های آسیایی 2018 گفت: برنامه ما برای این بازی ها نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا متفاوت است و بر روی نفراتی متمرکز می شویم که شانس مدال دارند.

کیهانی در مورد مسابقات جهانی لندن نیز تاکید نمود: 21 روز تا این مسابقات زمان داریم و امیدواریم شرایط خوبی را مهیا کنیم انتظارمان این است که نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خاتمه درخصوص بودجه فدراسیون مطرح کرد: از بودجه ای که وزارت ورزش برای فدراسیون دوومیدانی درنظر گرفته رضایت کامل داریم اما خواهش می کنم که در تخصیص ها به ما یاری نمایند تا این بودجه به صورت کامل محقق گردد تا برنامه هایمان با وقفه روبرو نشوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 343

به "کیهانی: کسی در کار ما دخالت نمی کند، از کنار نقدها غیرسازنده به آرامی رد می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهانی: کسی در کار ما دخالت نمی کند، از کنار نقدها غیرسازنده به آرامی رد می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید