گرمک دوستی برای کبد

به گزارش مجله جام جهان، گرمک که از میوه های فصل تابستان اسـت، هواداران فراوانی دارد و از اتفاق خواص زیادی دارد. درباره خواص آن الهام طاهری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی چنین می گوید: گفته می گردد گرمک از هندوستان به مناطق دیگر آمده است و از نظر ارزش غذایی غنی است.

گرمک دوستی برای کبد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اصفهان زیبا ،گرمک که از میوه های فصل تابستان اسـت، هواداران فراوانی دارد و از اتفاق خواص زیادی دارد. درباره خواص آن الهام طاهری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی چنین می گوید: گفته می گردد گرمک از هندوستان به مناطق دیگر آمده است و از نظر ارزش غذایی غنی است.

مواد مغذی

مواد مغذی مفیدی که در گرمک پیدا می گردد؛ مثل: پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های B6،B3،B5 وB1 است. همچنین دارای ویتامین آ و نیز ویتامین سی فراوانی است.

خواص

گرمک درصد آب فراوانی دارد و بسیار شیرین است. دارای بتاکاروتن است که در بدن انسان تبدیل به ویتامین آ می گردد.یک فنجان از آب گرمک می تواند احتیاج روزانه ما به ویتامین آ را تامین کند و می دانیم که ویتامین آ برای بهبود بینایی بسیار مناسب است و همچنین برای پوست مفید بوده و پوست را شاداب می سازد. دیگر آنکه گرمک دوست کبد است و برای پاکسازی کلیه ها از سنگ مفیـد است. از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی نیز جلوگیری می نماید.با خوردن این میوه می توانید یرقان و استسقا را از خود دور کنید؛ زیرا دارویی مناسبی برای درمان این بیماری هاست. در ضمنً این میوه ادرارآور بوده و همچنین از رماتیسم جلوگیری می نماید.

جالب است بدانید گرمک هم برای لاغر ها مناسب است، هم برای چاق ها. لاغرها می توانند آن را قبل از خوردن غذا میل نمایند که این عمل باعث می گردد اشتهای آنها بیشتر شده و غذا را به اندازه میل نمایند.بهتر است افرادی که دارای مزاج صفراوی هستند، بیشتر گرمک بخورند؛ زیرا طبع این میوه ملین و خنک است و برای این افراد بسیار مناسب است.بخور تخمه گرمک را هم براى برطرف ورم ها مخصوصا ورم چشم ها و سرما خوردگى بهره ببرید ، مخصوصا اگر تخمه این میوه را نشسته با ریشه هاى آن در پوست گرمک خشک نمایند. خانم های باردار بهتر است بدانند که این میوه خوشمزه را حتما در دوران باراداری استفاده نمایند. زیرا گرمک احساس تهوع صبحگاهی و ویار را از بین می برد. همچنین مصرف آن می تواند بدن زن باردار را هیدراته نگه دارد؛ زیرا دارای آب فراوانی است. افرادی که در دوران بارداری مشکل یبوست دارند، به دلیل فیبر بالای گرمک این مشکل آنها از بین می رود. همچنیـن فشار خون را در دوران بارداری تنظیم می نماید.

استفاده موضعی

آب گرمک را برای ماساژ موی سر خود بهره ببرید؛ زیرا خشکی مو را کم می نماید و به آن لطافت و زیبایی می بخشد و اگر ماسک صورت گرمک را امتحان نکرده اید، بد نیست از آن برای برطرف چین و چروک پوست صورت و برطرف پیری زودرس امتحان کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 869

به "گرمک دوستی برای کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمک دوستی برای کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید