1500 کیلومتر معبر در تهران شناسنامه دار شد

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت یک هزار و 500 کیلومتر از معابر در قالب برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران، شناسنامه دار شد.

1500 کیلومتر معبر در تهران شناسنامه دار شد

به گزارش ایرنا، زهرا نژادبهرام روز چهارشنبه درباره برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران گفت: برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران در جلسه گذشته ستاد مناسب سازی شهر تهران تصویب شد.

وی گفت: 15 درصد از محل تبصره های بودجه بهبود معابر، بهبود شرایط بوستان ها و ساختمان ها که مربوط به محورهای مختلف در حوزه مناسب سازی است، زیر نظر ستاد مناسب سازی برای اجرایی شدن برنامه جامع مناسب سازی به کار گرفته گردد.

نژادبهرام تاکید نمود: این 15 درصد در ستاد مناسب سازی و در راستای اجرای برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران هزینه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بر اساس برنامه جامع مناسب سازی برای 15 هزار کیلومتر از معابر اصلی شهر تهران شناسنامه تهیه شده و هر 200 متر به صورت مجزا قابل پایش است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه جامعه مناسب سازی، معابر تهران به سه رنگ سبز، قرمز و آبی تقسیم شده است، اظهارداشت: معابر سبز، معابر بدون مشکل هستند و معابر آبی دارای نواقصی هستند.

وی اضافه کرد: معابری که در برنامه جامع مناسب سازی با رنگ قرمز معین می شوند معابری هستند که مسائل بسیاری دارند و باید مناسب سازی شوند.

وی با تاکید بر اینکه شناسنامه دار کردن معابر موجب بودجه ریزی و برنامه ریزی هدفمند می گردد بیان کرد: اکنون معابر بالای 12 متر شهر تهران، منطقه به منطقه بر اساس gis قابل مشاهده هستند و رنگ معابر نیز معین است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، رصد کردن هوشمند و برنامه ریزی هوشمند را از دیگر مزیت های برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران بیان کرد و گفت: تهران جزو معدود شهرها در دنیاست که برنامه جامع مناسب سازی معابر را دارد.

ثبت اطلاعات 1200 ساختمان شهرداری برای معلولان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: بر اساس مصوبه ستاد مناسب سازی شهر تهران، طی 10 روز آینده اطلاعات یکهزار و 200 ساختمان شهرداری، بوستان ها و مراکزی که در شهر تهران برای معلولان مناسب سازی شده اند، بر روی اپلیکیشن رایا قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران جمع آوری شده است، اضافه کرد: معلولانی که قصد تردد در این اماکن را دارند می توانند با استفاده از اپلیکیشن رایا جهت مناسب تری را برای تردد خود انتخاب نمایند.

نژادبهرام گفت: تا به امروز اطلاعات ایستگاه های مترو، اتوبوس و ساختمان هایی که مناسب سازی شده اند در اختیار معلولان قرار گرفته است.

بودجه مناسب سازی شهر تهران

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال آینده هزار و 500 میلیارد تومان در قالب تبصره 31 بودجه برای مناسب سازی معابر پایتخت در نظر گرفته شده است.

نژادبهرام ادامه داد این اعتبار به جز در ردیف های اعتباری به منظور اصلاح هندسی چهارراه ها و سایر معابر است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد مناسب سازی شهر تهران گفت: شهرداران مناطق تهران در این ستاد حضور دارند و حضور شهرداران مناطق 22 گانه به منزله تفاهم نامه عمومی برای انجام اقدامات مناسب سازی در همه مناطق شهر تهران است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1004

به "1500 کیلومتر معبر در تهران شناسنامه دار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 کیلومتر معبر در تهران شناسنامه دار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید