20 درصد از اقتصاد نانو به صادرات اختصاص دارد

به گزارش مجله جام جهان، دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، گفت:در حال حاضر به بیش از 50 کشور صادرات محصولات نانویی داریم و 20 درصد از حجم اقتصاد نانو در عرصه اقتصاد صادرات قرار گرفته است.

20 درصد از اقتصاد نانو به صادرات اختصاص دارد

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: پیروز شده ایم به بیش از 50 کشور دنیا صادرات محصولات نانویی داشته باشیم و 20 درصد از حجم اقتصاد نانو در عرصه اقتصاد صادرات قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آمار فروش این محصولات متناسب با سال سیر نزولی و صعودی دارد و ممکن است در یک سال فروش محصول به کشوری نداشته باشیم و سال بعد فروش چشم گیری به یک کشور داشته باشیم به طوری که فروش محصولات نانو به دلیل مسائل تحریمی و بین المللی کمی سخت است.

دنیا به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت پایین است

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی اضافه کرد: دنیا به دنبال محصولات باکیفیت و قیمت پایین است که ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی در عرصه های بین المللی حضور پیدا کنیم.

سرکار به انواع محصولات صادراتی نانویی اشاره کرد و گفت: طیفی وسیعی از صادرات محصولاتی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی نانو، محصولات سلامت، داروهای ضدسرطان، محصولاتی در حوزه ساختمان و منسوجات را داریم و با توجه به شیوع کرونا شرکت های دانش بنیان با تلاش و جدیت در عرصه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز فعالیت های بیشماری داشتند که پیروز شدیم بازار خوبی در خارج از کشور در این حوزه ها هم بدست بیاوریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 602

به "20 درصد از اقتصاد نانو به صادرات اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 درصد از اقتصاد نانو به صادرات اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید