31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/همدان رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: در حال حاضر 9000 استادکار در زمینه مبل منبت و 20 هزار هنرمند در 5000 واحد صنفی فراوریی زیرنظر اتاق اصناف، به فراوری مبلمان و انواع منبت مشغول هستند.

31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است

یدالله کریمی یکشنبه 8 دی ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در مجموع 31 درصد اشتغال شهرستان در حوزه مبل منبت است، اضافه کرد: بخش کثیری از هنرمندان این حوزه جوانان و بانوان هستند که کار منبت مبلمان را انجام می دهند.

وی در ادامه از طی شدن فرایند ثبت جهانی صنعت مبل و منبت ملایر اطلاع داد و |ظهار کرد: ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت شناخته شده است و این هنر- صنعت به زودی ثبت جهانی می گردد.

کریمی با بیان اینکه بیش از 65 درصد مبلمان کشور در شهرستان ملایر فراوری می گردد، اضافه کرد: در هفته گذشته فرایند آنالیز ثبت جهانی مبل منبت ملایر توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی انجام شد و تا دو هفته آینده نتیجه ثبت جهانی مبل منبت ملایر اعلام می گردد.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر به جزئیات سفر یک روزه ارزبایان سازمان جهانی میراث فرهنگی به ملایر اشاره و اظهار داشت: برگزاری جلسات راهبردی، بازدید از کارگاه های مبلمان، مراکز آموزش عالی، ملاقات و تبادل نظر با هنرمندان منبتکار و ... از جمله اهم برنامه های این سفر بود.

کریمی اعلام کرد: در این سفر رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و دیگر همراهان این شورا از کارگاه های فراوریی مبل منبت ملایر بازدید به عمل آوردند و گزارش خود را برای ثبت جهانی این هنر- صنعت به یونسکو اعلام کردند.

وی اضافه کرد: اتفاق ثبت جهانی مبل منبت ملایر یاری نموده که درهای بازارهای جهانی به روی این شهر باز گردد تا بتوان از این راستا محصولات خوب مبل منبت را به فروش رساند.

کریمی تاکید نمود: تمامی رسته های صنفی فراوری مبلمان و منبت از رویه کوبی، رنگ کاری، نجاری، پارچه فروشی، ابزار و یراق آلات و ... زیرنظر اتاق اصناف ملایر فعالیت دارند و همگی از فراوریکنندگان پیروز حوزه فراوری مبلمان صنفی هستند.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری فراوریکنندگان مبل منبت ملایر شاخصه مهمی است، گفت: امیدواریم ثبت جهانی مبل منبت ملایر به زودی محقق گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوریکنندگان این شهرستان، با جهانی شدن این صنعت بتوانیم گام بزرگی برای صادرات مبلمان برداریم و ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 247

به "31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید