4 بوستان بزرگ لارستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری لارستان گفت: برای آن دسته از مهمانانی که ترجیح می دهند، مسافرت خود را در پارک و سطح شهر بگذرانند، 4 بوستان بزرگ لارستان برای اسکان و چادر زدن مسافران آماده شده است.

4 بوستان بزرگ لارستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سیما علویه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لارستان با اشاره به آمادگی همه ارگان های این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: ستاد اسکان مهمانان نوروزی سال جاری بر عهده اداره آموزش و پرورش است و این اداره تعدادی از مدارس را نظافت و آماده پذیرایی نموده و در کنار آن از باشگاه فرهنگیان، مهمانسرای جهانگردی لار و هتل کوثر لارستان که در این ایام با همکاری میراث فرهنگی به طور موقت بازگشایی می گردد، برای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با اشاره به آمادگی 4 پارک لار برای اسکان مسافران نوروزی توضیح داد: برای آن دسته از مهمانانی که ترجیح می دهند، مسافرت خود را در پارک و سطح شهر بگذرانند، 4 پارک حاشیه ای، پارک شهر، پارک ملی و پارک کوثر برای کمپ و چادر زدن آماده شده است.

علویه گفت: برای یاری رسانی و امداد به مسافران، سال جاری اورژانس منطقه چهاربرکه را نیز اضافه نموده و بالگرد نیز مستقر شده است، علاوه بر آن آتش نشانی نیز در جاده ها برای یاری رسانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه برنامه های نوروزی با همکاری اوقاف و شهرداری برگزار می گردد، اضافه کرد: طرح آرامش بهاری به مناسبت ایام فاطمیه با همکاری اوقاف برگزار شده و غرفه سوگواره عاشورایی در پارک حاشیه ای برپا می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان توضیح داد: این اداره در 4 مسجد و 3 امامزاده غرفه های پاسخ به سوالات شرعی و همچنین نمایشگاه فاطمیه را دارند و بروشوری که با همکاری میراث فرهنگی چاپ شده و حاوی معرفی مراکز دیدنی - مذهبی است، در میان مسافران توزیع می گردد.

علویه اعلام کرد: شهرداری بناست در ایام فاطمیه شهر را آنچنان آذین بندی نکند ولی از 4 فروردین تا 12 فروردین که ایام فاطمیه نیست و مردم نیاز به جشن و شادی دارند، پارچه های رنگی و آذین بندی در شهر نصب می گردد و دوباره از 13 فروردین فضای شهر متناسب با فاطمیه مرتب می گردد.

وی توضیح داد: پلیس راه جنوب فارس نیز سال جاری قرار شده در 15 نقطه حادثه خیز جاده ای با استفاده از ابزارآلات هشداردهنده به رانندگان هشدار دهند تا از آسیب دیدن مسافران جلوگیری نمایند و در پلیس راه ها و صندلی های مخصوصی در جاده آب خنک تعبیه شده تا در صورت مشاهده احساس خواب آلودگی در چهره راننده او را هوشیار نمایند.

دبیر ستاد استقبال از مهمانان نوروزی گفت: در باغ نشاط برنامه های ویژه سیاه چادرهای عشایر برپاست و برنامه های دیگری از جمله احیای موزه زیر زمین باغ نشاط و تور لارگردی با همکاری تشکل لارستان بیدار راه اندازی شده، برپایی سفره هفت سین در باغ نشاط و در غرفه مربوطه در سالن فرودگاه از دیگر برنامه های ستاد استقبال این شهرستان است.

علویه اعلام کرد: با توجه به پیش بینی برف و باران در شمال کشور پیش بینی می گردد که مسافران بیش تر به سمت جنوب حرکت نمایند که برای این امر علاوه بر باشگاه فرهنگیان و مدارس، سالن های ورزشی با همکاری اداره تربیت بدنی به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد.

دبیر ستاد استقبال از مهمانان نوروزی توضیح داد: به خاطر کمبود نیرو در منطقه خور، چادری برای نیروی انتظامی در ابتدای راستا خور بستک برپا شده که به تبع آن بروشورهایی نیز از اماکن و مناظر دیدنی خور در آن چادر توزیع می گردد.

وی با اشاره به اینکه بازار قیصریه هرساله در ایام نوروز تعطیل بوده، خاطر نشان کرد: با صحبت های اجرا شده تصمیم گرفته شده که ان شاالله سال جاری بازار تاریخی قیصریه تنها یک روز تعطیل و مابقی ایام برای بازدید مسافران عزیز باز باشد.

علویه با اشاره به برگزاری شب شعر در باغ نشاط گفت: نمایشگاه عکس، صنایع دستی، عکاسی با لباس عشایر و عکس با کالسکه و با همکاری تشکل لارستان بیدار و خیر محترم آقای احمد سقایت مسئول دفتر پرواز جهان که حمایت اقتصادی بسیار خوبی را داشته اند، برنامه تور لارگردی برگزار می گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 249

به "4 بوستان بزرگ لارستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 بوستان بزرگ لارستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید