تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا بار دیگر مذاکره مجدد با انگلیس را رد کرد

به گزارش مجله جام جهان، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا بار دیگر تأکید کرد توافق برگزیت قابل مذاکره مجدد نیست و راه چاره اختلافات با انگلیس باید در چارچوب همین توافق پیدا گردد.

تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا بار دیگر مذاکره مجدد با انگلیس را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا باز دیگر مذاکره مجدد با انگلیس بر سر بندهای مربوط به ایرلند شمالی در توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماروس سِفکوویچ مسئول هماهنگی امور برگزیتی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت، لندن و بروکسل باید مسائل پیرامون این مسئله را به وسیله پروتکل ایرلند شمالی که پیش تر مورد توافق قرار گرفته است، حل و فصل نمایند.

او که معاونت رئیس کمیسیون اروپا را هم بر عهده دارد تأکید کرد، پروتکل ایرلند شمالی و دیگر بندهای توافق برگزیت به هیچ اسم قابل مذاکره مجدد نیستند.

سفکوویچ پیش از سفر به این بخش از بریتانیا در نشستی خبری گفت: بیایید بر روی این مشکل سخت تمرکز کنیم. نباید کوشش کنیم دوباره آن را مورد مذاکره قرار دهیم. قطعاً این هدف ما نیست و باور دارم که می توانیم راهکار خوبی برای این مشکل عظیم پیدا کنیم.

این مقام اروپایی میخواهد روز چهارشنبه با مایکل مارتین نخست وزیر جمهوری ایرلند ملاقات نموده و روزهای پنجشنبه و آدینه به ایرلند شمالی که بخشی از خاک بریتانیا محسوب می گردد سفر کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) در جلسه مجلس این کشور با تأکید بر لزوم مذاکره مجدد درباره پروتکل ایرلند شمالی، آن را مغایر با توافق آدینه نیک دانست.

ماه گذشته کمیسیون اروپا یک سری پیشنهادات را با هدف تسهیل اجرای پروتکل ایرلند شمالی منتشر کرد که لندن آن ها را با توجه به مقدار مسائل ناکافی خواند. یک سخنگوی دولت انگلیس گفت دو طرف در عوض، به راهکار های جامع و پایدار احتیاج دارند.

دیوید فراست معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت گفته که بدون تغییر عمده در متن قانونی پروتکل، لندن فعال کردن بند 16 توافق اتحادیه اروپا-انگلیس را برای تعلیق بخش هایی از توافق در نظر خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه گاردین، چنین اقدامی در مواردی مجاز است که بتوان نشان داد مسائل مالی، اجتماعی یا محیط زیستی جدی بوجود آمده و احتمالاً کمیسیون اروپا این تصمیم لندن را به چالش خواهد کشید که در آن صورت احتمالاً موضوع به داوری خواهد کشید و خطر تحریم های تجاری وجود دارد.

سفکوویچ اواخر تیر ماه سال جاری هم بار دیگر پیشنهاد فراست برای مذاکره مجدد را رد کرد و گفته بود: این آمادگی را داریم که در چارچوب پروتکل ایرلند شمالی در پی راهکاری خلاقانه بگردیم که به نفع جوامع مختلف در ایرلند شمالی باشد. با این حال با مذاکره مجدد بر سر این پروتکل موافق نیستیم.

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا، جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می ماند و ورود کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل، نمی توانند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شوند.

این بخش از توافق برگزیت به این علت تنظیم شده است که از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می گردد و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری گردد.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی 11 ماهه، خاتمه از روز یکم ژانویه 2021 از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا 25 اسفند ماه سال گذشته خاطرنشان کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به علت عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را شروع نموده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و بعلاوه اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنش ها میان دو طرف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1328

به "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا بار دیگر مذاکره مجدد با انگلیس را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا بار دیگر مذاکره مجدد با انگلیس را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید