کرونا در اروپا، از افزایش ترس شهروندان آلمانی تا موج دوم گسترده در فرانسه

به گزارش مجله جام جهان، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که ترس شهروندان آلمانی از ابتلا به کرونا افزایش چشمگیری داشته و وزیر بهداشت فرانسه هم کشور را درگیر موج وحشتناک دوم کرونا ارزیابی نموده و درباره عواقب عدم پایبندی به محدودیت ها هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از افزایش ترس شهروندان آلمانی تا موج دوم گسترده در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان ادامه دارد و هم زمان با شیوع موج دوم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی ابعاد تازه تری به خود گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که وزرای بهداشت ایالات و دولت فدرال آلمان درباره اقدام مشترک در واکسیناسیون علیه کرونا با هم توافق نموده اند.

بیش از 23 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 23399 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت خبر داده که در این دوره زمانی 130 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

بهبود یک بیمار کرونایی 97 ساله در آلمان

خبرها همچنین حاکی از آن است که یک بیمار کرونایی 97 ساله که بیماری های زمینه ای زیادی داشت بعد از طی دوره درمان 10 روزه از کلینیکی در برلین مرخص شد.

افزایش ترس شهروندان آلمانی از ابتلا به کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که کرونا در نوامبر 2020 فکر و روزمره بسیاری شهروندان آلمانی را به خود مشغول می نماید. نتایج یک نظرسنجی موسسه فورسا به سفارش وزارت بهداشت آلمان نشان می دهد که در ماه اکتبر 86 درصد شهروندان آلمانی اظهار داشتند که با کرونا و عواقب این ویروس بیشتر اوقات و یا اغلب مشغول بوده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در ماه اکتبر با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا ترس از ابتلا به این بیماری در بین شهروندان آلمانی افزایش چشمگیری داشته است. در ماه ژوئن 8 درصد شهروندان خیلی و 58 درصد نگران بودند که به این ویروس مبتلا شوند و در ماه اکتبر 18 درصد خیلی و 67 درصد هم مقداری نگران این مسئله بودند.

سراسر ایتالیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا دولت آلمان تمام این کشور را از روز یکشنبه به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام نموده است.

وزیر بهداشت فرانسه: در موج دوم وحشتناکی قرار داریم

اولیور وران، وزیر بهداشت فرانسه هم اعلام نموده که کشور در یک موج دوم وحشتناک قرار گرفته است.

وی هشدار داد که اگر مقررات قرنطینه ای رعایت نگردد شرایط تشدید می گردد و موج دوم بیش از موج اول به طول خواهد انجامید. نهادهای بهداشتی فرانسه از یک رکورد بالای مبتلایان روزانه به کرونا با بیش از 58 هزار نفر خبر داده اند. به گفته وزیر بهداشت فرانسه شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه هم افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر حدود 85 درصد تخت های مراقبت های ویژه فرانسه با بیماران کرونایی اشغال شده اند.

دستگیری بیش از 100 معترض به محدودیت ها در لندن

در اعتراضات ضد قرنطینه در لندن پلیس بیش از 100 معترض را دستگیر نموده است. این اعتراضات شب آدینه در لندن برگزار شده و معترضان خواهان آزادی بودند. از روز پنج شنبه در انگلیس قرنطینه برای مهار کرونا اعمال شده است.

خشونت و درگیری در اعتراضات ضد محدودیت ها در اسلوونی

همچنین اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در اسلوونی به درگیری های سختی انجامید. معترضان در پایتخت این کشور به سمت نیروهای امنیتی بطری، سنگ و بمب های دودزا پرتاب می کردند. پلیس هم علیه معترضان از گاز اشک آور، اسپری فلفل و آب پاش استفاده کرد.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 10 نیروی پلیس در جریان این درگیری ها مجروح شدند. 10 معترض هم دستگیر شدند.

بالاترین ابتلای روزانه در لهستان

نهادهای بهداشتی لهستان هم از ابتلای 27875 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بالاترین شمار مبتلایان روزانه از شروع این بحران محسوب می گردد. نهادهای بهداشت و سلامت این کشور هم از به وجود آمدن کمبودها در این شرایط شکایت دارند.

رکورد بالای مرگ های کرونایی در مجارستان

شمار مرگ های کرونایی در مجارستان هم در 24 ساعت گذشته بالاترین رکورد از زمان شیوع بحران کرونا را ثبت نموده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی حدود 107 نفر در این دوره زمانی به کرونا مبتلا شده اند. شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها هم به شدت در حال افزایش است.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در ایتالیا

در ایتالیا هم در 24 ساعت حدود 37809 نفر به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین شمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا بوده است. 446 نفر هم در این دوره زمانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اعلام شرایط اضطراری در لتونی

با توجه به شیوع ویروس کرونا لتونی هم برای دومین بار شرایط اضطراری اعلام نموده است. دولت این کشور روز آدینه یک شرایط اضطراری برای مهار کرونا که از 9 نوامبر شروع شده و تا 6 دسامبر ادامه می یابد را بیان کرد. نخست وزیر این کشور بیان کرد که اگر قاطعانه و سریع عمل نکنیم این خطر وجود دارد که هر فرصتی برای کنترل این بیماری را از دست بدهیم.

بیش از 60 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه شب گذشته از ابتلای 60786 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که رکورد بالای جدیدی از زمان شیوع کرونا در این کشور محسوب می گردد.

اعلام شرایط اضطراری در پرتغال

در پرتغال هم از هفته آینده برای مهار کرونا یک شرایط اضطراری اعمال می گردد. مجلس این کشور با اکثریت آراء به این طرح رای داده اند.

در پرتغال از زمان شیوع کرونا تا به حال 167 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از 2700 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مجارستان واکسن روسی وارد می نماید

مجارستان هم از ماه دسامبر واکسن روسی را به کشور با مقادیر پایین وارد نموده و آن را تست می نماید. به گفته وزیر خارجه این کشور مقادیر بالای واردات واکسن روسی از هفته دوم ژانویه شروع می گردد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی تا به حال در فرانسه 16618531 نفر به کرونا مبتلا شده و 39865 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1388411 نفر به کرونا مبتلا شده و 38833 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1146484 نفر به کرونا مبتلا شده و 48475 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 862681 نفر به کرونا مبتلا شده 40638 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 641362 نفر به کرونا مبتلا شده و 11364 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 812

به "کرونا در اروپا، از افزایش ترس شهروندان آلمانی تا موج دوم گسترده در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش ترس شهروندان آلمانی تا موج دوم گسترده در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید