اتمام محور چهارخطه شیراز، جهرم، لار حداکثر تا 4 سال آینده

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اعلام اینکه محور چهارخطه شیراز-جهرم-لار حداکثر تا چهار سال آینده تکمیل می گردد از نیازمندی این محور به 3 هزار میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل اطلاع داد.

اتمام محور چهارخطه شیراز، جهرم، لار حداکثر تا 4 سال آینده

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در مورد سفر خود به استان فارس و بازدید از محور شیراز-جهرم-لار و در ادامه به بندرعباس گفت: این محور یکی از محورهای مهم اتصال استان فارس به استان هرمزگان است. بنا به درخواست مردم جنوب فارس از وزیر راه و شهرسازی این بازدید انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این محور 550 کیلومتری حدفاصل شیراز تا بندرعباس از شیراز تا لار حدود 160 کیلومتر تبدیل به بزرگراه شده است و هم اکنون زیربار ترافیکی قرار گرفته است که به طور کامل این محور سال جاری به اتمام خواهد رسید. از جهرم به لار و از آنجا به بندرعباس نزدیک به 390 کیلومتر است که 155 کیلومتر آن اکنون پیمانکار دارد و عملیات اجرایی آن در بخش فارس و لارستان در حال اجرا است. از این جهت چهارخطه 390 کیلومتری 115 کیلومتر آن به اتمام رسیده است. بعلاوه 120 کیلومتر از این محور در حال مطالعه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از آن است که سالانه بین 70 تا 100 کیلومتر از این محور می تواند به اتمام برسد.

خادمی اضافه کرد: در بازدیدی که از این محور انجام شد، 80 کیلومتر کل محور پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و عملا برای آسفالت آماده شده است و تا بهار سال آینده 80 کیلومتر از این محور به اتمام می رسد. در برنامه است تا در چهار سال آینده کل محور 390 کیلومتری به خاتمه برسد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه 270 کیلومتر از این محور به جامانده است، برآورد این است که 3 هزار میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل این محور موردنیاز است. به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است از محل منابع بانکی ماده 56 رقم افزایش اعتبار را داشته باشیم.

خادمی تاکید نمود: توان اجرایی پیمانکاران برای اتمام این پروژه بسیار بالاست. امید است تا این پروژه با تامین اقتصادی مناسب در چهار سال آینده به اتمام برسد. با توجه به وجود صنایع و بنادر بزرگ در استان هرمزگان درخواست این است که مراکز صنعتی و نفتی به تکمیل این محور، کمک برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد به اهمیت این محور و و جود تاسیسات مهم نفتی که در استان هرمزگان فعال شده است، این محور را جهتی مهم و کم ترافیک برای تردد از جنوب به مرکز و بالعکس برشمرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1492

به "اتمام محور چهارخطه شیراز، جهرم، لار حداکثر تا 4 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام محور چهارخطه شیراز، جهرم، لار حداکثر تا 4 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید