احتکار مسکن توسط مؤسسات اقتصادی، جزئیات تعویض خانه با زمین

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 25 فروردین در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره قیمت مسکن اظهار کرد: بازار مسکن دچار التهاب است و قیمت ها واقعی نیست امیدواریم این شرایط حباب گونه از بازار مسکن رخت بربندد و مردم بتوانند ثباتی را شاهد باشند؛ نهاده های مسکن متأثر از شرایط سایر بازارهاست و دچار تحول قیمتی شده است.

احتکار مسکن توسط مؤسسات اقتصادی، جزئیات تعویض خانه با زمین

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی یادآور شد: پول هایی که وارد مسکن می گردد و التهاب و گرانی در این بخش ایجاد می نماید یا مؤسساتی که 500 یا هزار واحد مسکونی خریداری نموده و از این واحدها برای رسد سرمایه خود بهره می برند، با استفاده از ثبت در سامانه اسکان و همچنین جرایم مالیاتی در نظر گرفته شده برای خالی ماندن آنها، شناسایی و اعمال مالیات شده و سفته بازی در بخش مسکن را پُر ریسک می نماید تا هزینه های آنها اضافه گردد و پول به سمت ساخت و ساز مسکن برود نه احتکار و انباشت مسکن.

وی اظهار داشت: طبق طرح جهش فراوری مسکن، قرار است درآمدهای حاصل از مالیات بر خانه های خالی، به صندوق مسکن واریز گردد که منافع آن در خدمت مردم خواهد بود و در بخش های مصرفی دولت وارد نمی گردد.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعویض اراضی مرغوب شهری با خانه های خالی مردم گفت: اگر واحد مسکونی خالی داشته باشند، طبق نرخ کارشناسی شده و با توافق خود مالک، این واحدها در اختیار مردمی که ثبت نام نموده اند و در لیست افراد فاقد مسکن ما قرار دارند، گذاشته می گردد؛ حتی کسانی که بخواهند تبدیل به احسن نمایند هم می توانند از این واحدها بهره ببرند؛ در مقابل ما هم زمین مرغوب شهری در اختیار مالکان این واحدها قرار می دهیم و از آنها حمایت می کنیم تا ساخت و ساز نمایند.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در خبرنگاران بخوانید.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1129

به "احتکار مسکن توسط مؤسسات اقتصادی، جزئیات تعویض خانه با زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتکار مسکن توسط مؤسسات اقتصادی، جزئیات تعویض خانه با زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید