اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون 1401

به گزارش مجله جام جهان، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در مرکز جهاددانشگاهی کشور اطلاع داد.

اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون 1401

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم شروع بهر برداری از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری کشور که در جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی دانش بنیان ترین نهاد انقلاب اسلامی است.

او اضافه نمود: برای رسیدن به اهداف بزرگ و مقدس از جمله بحث سلامت و رسیدن به بحث پیشگیری نیازمند زیرساخت هستیم که با توجه به شرایط موجود مالی تحقق آن ها بسیار آسان نیست و اینجاست که بازوی بخش خصوصی می تواند بسیار یاری کننده باشد.

شیخی توضیح داد: در بودجه سال 1401 شبکه ملی پیشگیری از سرطان در نثر سریع قانون آورده شده و این ماموریت به پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی واگذار شده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: این ماموریت هم خطردارد و هم می تواند برکات زیادی داشته باشد. خطر از این جهت که نباید فکر کنیم که پول های درنظر گرفته شده در این زمینه به آسانی است، بلکه برای ریال به ریال آن باید جوابگو باشیم.

شیخی اضافه نمود: فرصت سوزی نباید در جهاددانشگاهی اتفاق بیفتد، بلکه 8 میلیارد تومان اختصاص یافته بایستی به گونه ای بهره برداری گردد که برنامه ریزی دقیقی به خصوص در منطقه ها محروم انجام گردد؛ چرا که آن ها نیازمند دانش فنی ما هستند.

او گفت: دانش فنی و نیروی انسانی در پژوهشکده معتمد ضروری است و باید سینه به سینه و استان به استان منتقل گردد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1681

به "اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید