ارسال احضاریه جدید به کاخ سفید در مورد پرونده اوکراین گیت

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانونگذاران خواهان رویت مدارک و اسناد مربوط به اقدام رئیس جمهوری ایالات متحده در توقف یاری های نظامی تصویب شده برای اوکراین شده اند.

ارسال احضاریه جدید به کاخ سفید در مورد پرونده اوکراین گیت

دموکرات ها پیشتر احضاریه های دیگری نیز برای کاخ سفید، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری، و وزارت خارجه، از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه، ارسال نموده بودند.

سه کمیته در مجلس نمایندگان ایالات متحده که اکثریت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند، در حال اجرا تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ هستند.

این کمیته ها گفته اند مدارک مورد احتیاج آن ها باید تا 15 اکتبر در اختیارشان گذاشته گردد، در غیر این صورت ممکن است به عنوان ممانعت از اجرای قانون تلقی گردد و مقام های رسمی در نهاد اجرایی را جوابگو کند.

سه کمیته اطلاعاتی، کمیته نظارت و کمیته روابط خارجی، تحقیقات استیضاح را پس از انتشار گزارش ها در خصوص مکالکه تلفنی آقای ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، و دستور رئیس مجلس نمایندگان برای تحقیقات، شروع نموده اند.

یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده از مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی نزد بازرس سازمان خود شکایت نموده و مدعی شده رئیس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا به تحقیقات در خصوص خانواده جو بایدن یاری کند.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین بود و از رقبای اصلی انتخاباتی آقای ترامپ در انتخابات سال آینده آمریکا است.

بنا بر شکایت مذکور، دونالد ترامپ خواهان انجام تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش هانتر، در ارتباط با شرکت نفت و گازی که هانتر بایدن در هیئت مدیره آن حضور داشت، شده بود.

شکایت مقام اطلاعاتی مدعی است که دونالد ترامپ با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خواهان دخالت از سوی یک کشور خارجی در انتخابات سال 2020 شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 20

به "ارسال احضاریه جدید به کاخ سفید در مورد پرونده اوکراین گیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال احضاریه جدید به کاخ سفید در مورد پرونده اوکراین گیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید