از شروع به کار سامانه ندای همراه تا افتتاح باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرایی کردن سندتحول بنیادین سه بسته مداخلات بهنگام طلایی، مدرسه انطباقی و توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

از شروع به کار سامانه ندای همراه تا افتتاح باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: علاوه بر این سه بسته تحولی که در حال اجراست بسته تحولی آموزش خانواده محور نیز در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر با اعلام اینکه نشست مجازی وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل آموزش و پرورش و روسای ادارات استثنایی استان ها با موضوع آنالیز مسائل آموزش و پرورش استثنایی روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد اظهار کرد: در این نشست سه مدیر کل آموزش و پرورش و 5 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خواهند پرداخت.

حسینی خواهان تسریع در عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت شد و گفت: تدوین طرح جامع کمی و کیفی مراکز اختلالات یادگیری، تهیه نرم افزار گویا ساز برای شاد و تشکیل شوراهای فناوری، اطلاع رسانی و مناسبت ها و شورای طرح برنامه و ارزیابی عملکرد از جمله مواردی است که احتیاجمند پیگیری توسط شورای معاونین است.

وی اضافه نمود: طراحی سامانه ندای همراه به اتمام رسیده است و این سامانه با استفاده از ظرفیت 16 مشاور، 42 مرکز مشاوره، 750 مرکز اختلالات یادگیری و 850 مشاور مدارس به ارائه خدمات به دانش آموزان با احتیاجهای ویژه خواهد پرداخت.

معاون وزیر با بیان اینکه 13 آذر امسال مصادف با روز جهانی معلولان است اظهار کرد: برای گرامیداشت این روز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که افتتاح متمرکز باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی و کلنگ زنی پروژه های آموزش و پرورش استثنایی از جمله این برنامه هاست.

معاون وزیر با بیان اینکه علیرغم شرایط کرونایی تا به امروز 98.66 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری نموده اند اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است و پایگاه های سنجش پیش دبستانی ها مجدد از آذر ماه فعال خواهند شد.

حسینی ضمن تقدیر از فدراسیون معلولین و جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک گفت: سال گذشته 22 تیم دختران و 25 تیم پسران در این مسابقات بوچیا شرکت کردند و برای گسترش این ورزش 300 سری توپ بوچیا احتیاج است که با مشارکت کمیته ملی پارالمپیک و فدارسیون جانبازان و معلولین این توپ ها تهیه و در اختیار استان ها قرار داده خواهد شد.

معاون وزیر در سرانجام با بیان اینکه کار جهادی باید الگوی همه قرار گیرد اظهار کرد: در شرایط کرونا باید با تمام جدیت به فعالیت ادامه دهیم و ضمن کاهش تعارضات سازمانی، باید تمام توان خود را در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان با احتیاجهای ویژه بکار ببندیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 843

به "از شروع به کار سامانه ندای همراه تا افتتاح باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شروع به کار سامانه ندای همراه تا افتتاح باشگاه های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید