ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران

به گزارش مجله جام جهان، سفیر و نماینده دائم ایران در وین، گفت مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل ایجاد می شود.

ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران

به گزارش خبرنگاران، کاظم غریب آبادی افزود: ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر دکتر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد گشت، مورد موافقت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: هدف از این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفتگوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه می باشد.

غریب آبادی افزود: طرفین، ذیل این یادداشت تفاهم نامه توافق نمودند تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین گردد. همچنین، این مرکز به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه، در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر در کشور، خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 43

به "ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید