ایده های طراحی اتاق نشیمن رویایی

به گزارش مجله جام جهان، آیا تا به حال به طراحی اتاق نشیمنی رویایی فکر نموده اید؟ به نظر شما اتاق نشیمن رویایی چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ شاید در ابتدا تصور شما از چنین فضایی اتاقی با لوسترهای کریستال بزرگ و گران قیمت باشد. فضایی گرم که در آن از المان های لوکس استفاده شده است. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی اتاق نشیمنی رویایی می باشد. برای آشنایی با این ایده ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن رویایی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از الگوها در طراحی اتاق نشیمن

استفاده از الگوها از جمله ایده هایی است که می تواند در طراحی اتاق نشیمنی زیبا به شما یاری کند. بسیاری از افراد به استفاده از الگوها علاقمند نیستند. اما اگر از این ایده به خوبی استفاده گردد، نتیجه بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. استفاده از انواع کاغذ دیواری الگودار می تواند در طراحی اتاق نشیمن به شما یاری کند. به این منظور می توانید برای طراحی دیوار غالب در اتاق نشیمن از الگوها استفاده نمایید. آن چه که در استفاده از الگوها باید به یاد داشته باشید، عدم زیاده روی در استفاده از آن ها و ایجاد انسجام در فضای اتاق با استفاده از رنگ مناسب می باشد.

انتخاب میز جلو مبلی مناسب

شاید زمان آن فرا رسیده است که به فکر استفاده از یک میز جلو مبلی، با طراحی متفاوت باشید. این کار می تواند در زیبایی اتاق نشیمن و هم چنین تغییر دکوراسیون آن به شما یاری کند. انتخاب نمونه ای مناسب از این المان که از طراحی غالب برخوردار است، می تواند آن را به نقطه کانونی در اتاق نشیمن نیز تبدیل نماید. استفاده از نمونه چوبی آن که اندازه بزرگی داشته باشد می تواند تفاوت چشمگیری در طراحی اتاق نشیمن ایجاد کند. چوب از جمله متریال تطبیق پذیر بوده و به راحتی می توان آن را در کنار سایر المان ها مورد استفاده قرار داد.

استفاده بهینه از گوشه اتاق

استفاده بهینه از فضای گوشه اتاق نشیمن می تواند از ایده های کاربردی در طراحی این فضا باشد. برای مثال از این قسمت می توانید به عنوان مکانی برای ایجاد فضای مطالعه و یا استفاده از یک میز و قرار دادن المان های تزئینی بر روی آن استفاده نمایید. برای ایجاد فضای مطالعه آن چه که احتیاج دارید، یک میز و جایگاه مناسب می باشد.

انتخاب مبلمان مناسب

از جمله المان های اساسی در طراحی اتاق نشیمن مبلمان می باشد. انتخاب نمونه ای مناسب از این المان می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما یاری کند. استفاده از کوسن برای تزئین مبلمان نیز می تواند نمای زیبایی به آن ببخشد. نکته کلیدی در انتخاب مبلمان مناسب، استفاده از رنگ هایی است که به راحتی با دیگر رنگ ها و المان ها تطبیق گردد.

استفاده از چوب

چوب نمونه ای از متریال طبیعی است که استفاده از آن باعث القای گرما به فضای اتاق شده و فضایی زیبا به ارمغان می آورد. استفاده از این متریال در انواع سبک های طراحی امکان پذیر می باشد. به این منظور می توانید از شلف های چوبی و سایر المان هایی که از چوب در ساخت آن ها استفاده شده است، استفاده نمایید. به کارگیری سبدهای حصیری چوبی نیز می تواند از ایده های مناسب در این زمینه باشد. از این سبدها نه تنها می توان به عنوان المانی تزئینی استفاده کرد، بلکه می توان برای قرار دادن وسایل نیز مورد استفاده قرار داد.

استفاده از فرش

فرش نمونه ای از بافت هایی است که می تواند در ایجاد انسجام در فضای اتاق به شما یاری کند. هم چنین استفاده از آن می تواند در عمق بخشی به فضای اتاق نیز کارگشا باشد. آن چه در انتخاب فرش باید به یاد داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب آن می باشد. بهتر است از فرشی استفاده نمایید که از رنگ های به کار رفته در طراحی اتاق در آن استفاده شده باشد.

شومینه

یکی از المان هایی که می تواند در طراحی اتاق نشیمن رویایی به شما یاری کند، شومینه می باشد. بنابراین اگر در طراحی اتاق نشیمن خانه شما شومینه ای وجود دارد، از شانس بزرگی در این زمینه برخوردار هستید. شومینه می تواند در ایجاد فضایی دنج به شما یاری نموده و به عنوان نقطه کانونی در اتاق نشیمن در نظر گرفته گردد. در صورتی که این المان نقطه کانونی دز اتاق نشمین می باشد، چیدمان سایر المان های باید با توجه به آن صورت پذیرد.

استفاده از نورپردازی مناسب

یکی از فاکتورهای اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از روش نورپردازی مناسب می باشد. برای اجرای نورپردازی مناسب، استفاده از وسایل روشنایی مناسب مهم ترین نکته ای است که باید به یاد دشاته باشید. استفاده از لوسترهای کریستال می تواند بهترین گزینه برای استفاده باشد. استفاده از این المان می تواند فضایی رویایی برای شما به ارمغان آورد.

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار دهید. این رنگ ها به خوبی با سایر رنگ ها تطبیق شده و نمایی زیبا به ارمغان می آورد. استفاده از رنگ های خنثی هیچ گاه قدیمی نمی گردد. استفاده از این رنگ ها می تواند در ایجاد فضایی منسجم به شما یاری کند. به کارگیری رنگ های پاستیلی در کنار رنگ های خنثی می تواند ایده خوبی برای اجرا در نظر گرفته گردد.

انتخاب پرده مناسب

پرده نمونه ای از المان های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. پرده ها مدل های مختلفی دارند که با مراجعه به مطلب مدل های مختلف پرده در ما می توانید با آن ها آشنا شده و نمونه ای مناسب از آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که از الگوهای زیادی در طراحی اتاق نشیمن استفاده نموده اید، بهتر است برای انتخاب پرده نمونه ای ساده انتخاب کنید. این کار می تواند به حفظ انسجام در فضای اتاق نشیمن به شما یاری کند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی اتاق نشیمنی رویایی می باشد. به نظر شما از چه ایده های دیگری می توان در این زمینه استفاده کرد؟ استفاده از کدام یک از ایده های ارائه شده می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 200

به "ایده های طراحی اتاق نشیمن رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی اتاق نشیمن رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید