طراحی دکوراسیون دفتر کار با اصول فنگ شویی

به گزارش مجله جام جهان، مردم سراسر دنیا فنگ شویی را نوعی روش چیدمان اسباب و اثاثیه در منزل و محیط کار می دانند که رازهای نهفته ای در پشت پرده دارد. در واقع فنگ شویی هنر و دانش زندگی و کار کردن در یک محیط منظم و مرتب است. قانون فنگ شویی با جریان انرژی در ارتباط است و بر پایه انرژی های مثبت و منفی پایدار می باشد. دنیا گستره وسیعی از انرژی است. فنگ شویی انرژی, جریان آن و تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم آن را بر انسان ها مطالعه و آنالیز می کند. این قانون کیفیت زندگی, عشق و سلامتی را بالا می برد و روشی مناسب برای راهنمایی انرژی مثبت و دفع انرژی منفی در خانه محسوب می گردد. فنگ شویی یاری شایانی به یافتن آپارتمان و خانه مورد علاقه شما می کند و یک فضای کاری مناسب بر اساس رعایت اصل تعادل انرژی ایجاد می کند. دنبال نمودن اصول فنگ شویی شما را به سمت یک دکوراسیون داخلی ایده آل راهنمایی نموده, سلامتی را بهبود می بخشد و شما را در حرفه خود پیروز می دارد.

طراحی دکوراسیون دفتر کار با اصول فنگ شویی

اتاق کار بخشی از زندگی روزمره ما محسوب می شود و مکانی است که ما بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنیم. اگر در این مکان کار می کنید, راهکارهای فنگ شویی می توانند یاری شایانی به شما برای ایجاد هارمونی و به جریان در آمدن انرژی مثبت در فضا نمایند. اتاق کاری که بر اساس اصول فنگ شویی طراحی شده مکانی مطلوب و خوشایند می باشد که خلاقیت شما را افزایش داده, بر روابط شما با همکارها تاثیر مثبت گذاشته و فرایند انجام کار را سریع تر و آسان تر پیش می برد. شما نمی توانید مکان قرارگیری مبلمان و وسایل را به دلخواه تغییر دهید بلکه با رعایت یکسری اصول ساده می توانید یک اتاق کار بر اساس فنگ شویی طراحی کنید, انرژی های منفی را از اطراف خود دفع نموده و اتاق خود را به مکانی لذت بخش و سرشار از خلاقیت تبدیل نمائید. در این نوشته از ما سعی نمودیم روش های اعمال فنگ شویی در اتاق کار را به شما معرفی نمائیم تا با بهره مندی از آنها بتوانید اتاق کاری آرام و رضایت بخش در منزل خود طراحی نمائید و با دفع انرژی های منفی بدون دغدغه به امور کاری خود بپردازید. با ما همراه باشید.

از انرژی های منفی رها شوید

فنگ شویی بر این باور است که انرژی هر آنچه در اتاق شما رخ می دهد به دیوارها, وسایل و مبلمان نفوذ خواهد نمود. بنابراین ایده از انرژی های منفی رها شوید به معنای از بین بردن انرژی های ذخیره شده در اشیاء در اثر احساسات, اتفاقات, افکار و استرس های منفی ایجاد شده می باشد. بعد از پاکسازی و حذف انرژی های منفی, انرژی مثبت به راحتی در فضا به جریان در می آید. این یک باور است که اشیاء کهنه انرژی های راکد را به خود جذب می نمایند خصوصاً اگر تعداد زیادی از آنها در اتاق قرار گرفته باشند. به همین دلیل, وقتی شما از وسایل قدیمی استفاده می کنید آنها احساسات شما را از قبیل ناراحتی, خشم, استرس, نگرانی و … را در خود ذخیره می نمایند. بعضی از این اشیاء خاطرات بد را در خود پنهان می نمایند هر چند متعلق به شما نباشند, بنابراین اگر می خواهید از انرژی های منفی رها شوید این اشیاء را از محل کار خود خارج نمائید. اولین و مهم ترین گام در اجرای فنگ شویی پاکسازی فضای مورد نظر از اشیاء و لوازمی است که منجر به شلوغی و هرج و مرج در فضا شده اند. کاغذهای روی هم انباشته, لوازم التحریر اضافی و … جریان انرژی را راکد می نمایند. آنها نه تنها کیفیت کار شما را منعکس می نمایند بلکه نمایانگر حالت ذهنی شما نیز می باشند. هر آنچه را که استفاده نمی کنید از اتاق کار خود خارج کنید. پفراینده ها و فایل ها را مرتب کنید و آنها را در کمدها و کشوها قرار دهید.

ورودی اتاق را مرتب کنید و اجازه دهید انرژی وارد شود

بر اساس قوانین فنگ شویی, درب ها محل ورود انرژی هستند بنابراین در اتاق کار انرژی از درب جلویی وارد می شود. با باز گذاشتن درب یک راستا بدون مانع برای عبور انرژی ایجاد کنید. ورودی اتاق کار باید تا حد امکان بزرگ و خلوت باشد تا انرژی آزادانه و بدون محصور شدن حرکت کند. اگر ورودی اتاق کوچک و درب نیز بسته باشد انرژی برای ورود به اتاق با مشکل مواجهه می شود, لذا در فنگ شویی باید توجه ویژه به درب ورودی اتاق معطوف شود.

میز خود را در جای مناسب قرار دهید

اگر چیدمان میز خود را طبق اصول فنگ شویی انجام داده اید مطمعن باشید که یک جریان انرژی هارمونیک و ایده آل در فضا ایجاد نموده اید که منجر به موفقیت کاری شما خواهد شد. یکی از مهمترین نکات در چیدمان اتاق کار آماده کردن میز است. مجموعه ای از قوانین برای اینکه چگونه میز کار خود را بر اساس فنگ شویی قرار داده و چگونه لوازم مورد احتیاج را روی آن بچینید وجود دارد. میز شما نباید به نحوی قرار گیرد که پشتش رو به پنجره یا درب باشد زیرا به صورت ناخودآگاه حسی از ناامنی ایجاد می شود. بهترین مکان برای میز گوشه دیوار و رو به ورودی اتاق است. اتاق کار چه کوچک باشد و چه بزرگ باید فضایی مرتب و منظم داشته باشد و اثری از بهم ریختگی و شلوغی در آن به چشم نخورد. بعد از اتمام کار, میز خود را مرتب کنید و روی آن را خلوت کنید. بهم ریختگی باعث کاهش دقت شما در کار شده و شما را گیج می نماید.

به خود ایمان داشته باشید

وقتی می خواهید تغییرات مهمی ایجاد کنید به اطراف اتاق کار خود نگاهی بیندازید و ببینید چه احساسی دارید. آیا احساس راحتی می کنید؟ آیا حس می کنید انرژی مثبت در فضا جریان دارد یا چیزی باعث ایجاد استرس در شما می شود؟ انگیزه درونی خود را دنبال کنید و طبق آن چیدمان اتاق را انجام دهید.

در تزئین اتاق به نماد اشیاء دکوراتیو توجه کنید

وقتی عکس ها, پوسترها و تصاویر را برای اتاق کار خود انتخاب می کنید به نماد آنها توجه کنید. به طور کلی تصاویر نباید شامل صحنه های مشوش و درهم برهم (مانند جنگ, اسکلت, چهره های غمگین, غربت, دلتنگی و …) و تصاویر حیوانات وحشی و گرسنه با دهان باز (مانند شیر, پلنگ و کوسه) و حیوانات مرده باشند. طبیعت باید با تصاویر زیبا و مسحور نماینده به تصویر کشیده شود. از تصاویری که نماد خشم دریا و طوفان هستند اجتناب شود. در انتخاب تصاویر هنری و مدرن نیز باید به این نکته که آنها چه تاثیری بر احساس شما می گذارند توجه شود. قطعاً تصاویر خانوادگی که خاطرات خوب برای شما تداعی می نمایند می توانند حسی از خلاقیت و فراوری را برای شما به ارمغان بیاورند. برای تزئین اتاق می توانید از اشکال مختلف, لامپ های تزئینی, گل های معطر و صنایع دستی که از مسافرت با خود آورده اید استفاده نمائید. البته قبل از قرار دادن آنها در اتاق سمبل و مفهومی که به همراه دارند را در نظر بگیرید.

تعادل ایجاد کنید

یکی از ابتداعی ترین و اساسی ترین تئوری های فنگ شویی که بر پایه تعادل و تغییر واقع است مفهوم یین و یانگ در فضا می باشد. برای انتخاب بهترین مکان برای اتاق کار و مناسب ترین روش چیدمان وسایل در این مکان باید با مفاهیم یین (Yin) و یانگ (Yang) آشنا شوید. در فرهنگ چین باستان یین و یانگ به عنوان دو نیروی مکمل هم در نظر گرفته شده اند به نحوی که وقتی یکی بیشتر شود دیگری کمتر خواهد شد. یین نماد تاریکی, زمین و زنانگی است و یانگ سمبل نور, مردانگی و بهشت است.

یین و یانگ در تضاد و البته وابسته به یکدیگر هستند و همواره باید بین آنها تعادل برقرار شود. حرکت متضاد این دو نیرو در یک چرخه طبیعی قرار گرفته است و مدام در حال تغییر می باشد. همانطور که فصل های سال در طی یک چرخه طبیعی تغییر می نمایند, یین و یانگ نیز حول محور تاریکی و روشنایی, معلوم و مجهول, گرما و سرما, متحرک و ثابت, بالا و پایین و … جریان دارند. وقتی یین ضعیف شود یانگ تقویت می شود و برعکس با قوی شدن یانگ, یین کاهش می یابد. تعادل بین این دو نیرو به هدف مکان مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی اتاق کاری که در آن کار می کنیم باید از انرژی یانگ بیشتری نسبت به یین برخوردار باشد اما نیروی یانگ نباید غالب شود.

یک جایگاه استاندارد انتخاب کنید

جایگاه که در اتاق کار استفاده می کنید باید حداکثر راحتی را برای شما فراهم نماید. جایگاه های سفت و محکم به ستون فقرات آسیب می رسانند. کمر انسان احتیاج به یک تکیه گاه دارد و سلامت ستون فقرات برای تمام افراد الزامی است. بنابراین برای حفظ سلامتی خود یک بالشتک در پشت کمر خود قرار دهید.

رنگ ها را بر اساس فنگ شویی به کار ببرید

طبق فلسفه فنگ شویی رنگ هایی که در اتاق کار به کار می فرایند تاثیر مستقیمی بر حال و هوای افراد خواهند گذاشت. اگر از رنگ های مناسب بهره ببرید حسی از قدرت و انرژی به شما دست خواهد داد و برعکس استفاده نادرست از رنگ ها تاثیر منفی بر ذهن شما خواهند گذاشت. رنگ قرمز اتاق را کوچک نشان می دهد در حالی که اشیاء قرمز بزرگتر از آنچه که هستند به چشم می آیند. علاوه بر آن این رنگ تاثیر مثبت بر رفاه و آسایش می گذارد. رنگ زرد با هوش و نور در ارتباط است و حضور آن در اتاق حسی از خوشبختی, منطق و تصمیم گیری را منتقل می نماید. رنگ سبز رشد, باروری و هارمونی را تداعی می نماید. این رنگ به چشم استراحت می دهد و نماد آزادی و تعادل است. رنگ آبی با صلح, آرامش, صبر, معنویت و رمز و راز پیوند خورده است. رنگ صورتی شادی و حس رمانتیک بودن را به ارمغان می آورد. رنگ سفید سمبل آغازی دوباره, پاکی و معصومیت است. این رنگ حسی از تازگی را در فضا پراکنده می سازد اما در عین حال رنگی خنثی و سرد نیز محسوب می شود.

یک نورپردازی ایده آل اجرا کنید

مهمترین فاکتوری که در طراحی اتاق کار باید رعایت شود حضور نور طبیعی در آن است زیرا نور طبیعی روز انرژی مثبت در اتاق پراگنده می نماید. پنجره ها را با پرده های تیره پوشش ندهید و راهی برای ورود نور و تهویه هوا بگذارید. اینکار باعث می شود هوای اتاق شما همواره تازه باشد و انرژی در آن جریان داشته باشد. به طور مرتب تهویه هوای اتاق را انجام دهید و گیاهان سبزی که زیبایی و طراوت را به همراه دارند در اتاق قرار دهید. اگر اتاق کار شما مجهز به پنجره نیست برای نورپردازی از لامپ هایی بهره ببرید که نور سفید دارند و گرمای کمی فراوری می نمایند.

گل و گیاه در اتاق قرار دهید

طبق فلسفه فنگ شویی استفاده از گل های آپارتمانی می تواند انرژی مثبت را در اتاق کار شما به جریان بیندازد. گیاهانی که برگ آنها به شکل گرد می باشد تاثیر بیشتری در انتقال انرژی در فضا دارند زیرا انرژی زندگی در چرخه و حلقه به جریان می افتد. در طراحی اتاق کار بر اساس قوانین فنگ شویی به هیچ عنوان نباید از گل و گیاه مصنوعی و پلاستیکی استفاده شود. این گل ها انرژی منفی به سمت شما و محیط ساتع می نمایند. گل های طبیعی را روی میز در وسط قرار دهید, اینگونه انرژی مثبت راحت تر به جریان می افتد. گلدان ها را روزانه آب دهید و برگ های خشک را از آن جدا کنید. تنها گل اسطوخودوس است که حتی اگر برگ های آن خشک شود می توان آن را در اتاق قرار داد. اسطوخودوس نماد صلح است, بوی خوبی دارد و انرژی مثبت در اتاق پراکنده می نماید.

استرس را از خود دور کنید

طبق عقاید سنتی مردم چین باستان, موسیقی الگوهای انرژی را در هم می شکند. موسیقی های معنوی و مثبت می توانند انرژی منفی را در هم بشنمایند. این نوع موسیقی ها برای اتاق کار مناسب هستند زیرا باعث ایجاد افکار و احساسات مثبت می شوند. علاوه بر آن سنگ نمک نیز برای جذب ارتعاشات منفی گزینه ای ایده آل است. اگر احساس می کنید انرژی منفی در اتاق جریان دارد سنگ نمک را در یک گوشه قرار دهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 166

به "طراحی دکوراسیون دفتر کار با اصول فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون دفتر کار با اصول فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید