این حقایق را بدانید تا در چین شگفت زده نشوید

به گزارش مجله جام جهان، 13 حقیقتی که هیچ وقت درباره چین نشنیده اید

چین را می توان دنیایی متفاوت از سایر بخش های دنیا دانست که سرشار از عجایب و تضادها است. خبرنگاران در این مطلب حقایقی را درباره چین فاش میکند که تا به حال کسی به شما نگفته است:

این حقایق را بدانید تا در چین شگفت زده نشوید
  • توریستی درچین

چین، کشور بسیار پهناوری محسوب شده و ویژگی های توریستی خاص خود را دارد. حتی در فصول غیر توریستی و در دورافتاده ترین منطقه ها این کشور شما ممکن است با توریستان داخلی روبرو شوید که با دوربین هایشان درحال شکار لحظات هستند. شاید پیدا کردن منطقه ای که هنوز پای توریستان به آن باز نشده باشد در چین سخت باشد اما منطقه (Larung Gar) می تواند گزینه خوبی برای آغاز این جستجو محسوب گردد.

  • امنیت و فضای محبت آمیز حاکم بر این کشور

چین کشوری بسیار امن بوده و سفر به آن به همه گروه های توریستان از جمله زنانی که به تنهایی سفر می نمایند یا افرادی که به همراه خانواده و بچه هایشان هستند، توصیه می گردد. شما در این کشور به عنوان توریست هیچ گاه احساس بدی نخواهید داشت و بیشتر مردم رفتاری کاملا محبت آمیز با شما داشته و کوشش می نمایند تا شما احساس راحتی داشته باشید.

  • چین کشور مقرون به صرفهی نیست

چین کشور مقرون به صرفهی محسوب نمی گردد و اگر چه ممکن است شما در بعضی منطقه ها این کشور بتوانید مراکز اقامتی و هتل های مقرون به صرفه قیمتی پیدا کنید، اما برای بازدید از بیشتر آثار تاریخی - مذهبی این کشور باید بلیط تهیه کنید. این قانون درباره بسیاری از پارک ها و منطقه ها طبیعی نیز صدق نموده و حتی گاهی ممکن است هزینه این بلیط ها تا 50 دلار آمریکا نیز باشد.

  • عادات و رسوم متفاوت

مردم چین دارای آداب و رسوم خاص خود هستند. در طول سفر به این کشور از دیدن عمل پرتاب آب دهان به خیابان ناراحت نشوید؛ آن ها معمولا به کرات و با صدای بلندی این کار را انجام می دهند. این رفتار از سوی چینی ها در بیشتر اماکن عمومی مانند رستوران ها، مترو و … نیز سر می زند و شما نمی توانید در این زمینه کاری انجام دهید. تنها توصیه ما این است که در هنگام راه رفتن در اماکن عمومی مراقب زیر پایتان باشید. بعضی دیگر از عادات غیر عادی در جوامع دیگر مانند خیره نگاه کردن به دیگران یا باد گلو زدن در چین کاری کاملا عادی محسوب می گردد.

  • سوپرمارکت های عجیب و غریب

خرید از سوپر مارکت های چین در نوع خود تجربه ای جالب محسوب می گردد، شما می توانید در این فروشگاه ها هر چیزی پیدا نموده و به معنای واقعی با مصداق از شیر مرغ تا جان آدمیزاد رو به رو شوید. برای درک بهتر این موضوع می توانید تصاویر سوپرمارکت های چین را در اینترنت دیدن کنید.

  • ادرار کردن در خیابان

فرض کنید در یکی از میادین اصلی شهر پکن در حال تهیه عکس های یادگاری هستید. برای خراب نشدن عکستان باید مراقب باشید. در فرهنگ مردم چین؛ شلوارهای بچه ها دارای شکافی است که به آن ها اجازه می دهد هر زمان که در خیابان یا هر محل دیگری احساس احتیاج به دستشویی کردن داشتند، این کار را انجام دهند، خواه در وسط خیابان، پیاده رو یا میدان های شهر، متاسفانه عمل ادرار کردن در خیابان ها به وسیله افراد بالغ نیز در کشور چین عملی جا افتاده و عادی محسوب می گردد.

  • ایستادن در صف

برای مردم چین موضوعی به نام ایستادن در صف وجود ندارد، این موضوع یک حقیقت بوده و شوخی محسوب نمی گردد. پس در موارد احتیاج عصبانی نشده و خود را به دل جمعیت بزنید.

  • ضعف در زبان انگلیسی

ما طی دو ماه اقامت خود در چین به استثنای شهرهای شانگهای و پکن با معدود افرادی روبرو شدیم که قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی بودند. ما برای حل این مشکل، استراتژی خاص خود را به کار برده و همیشه یک اتوماتیک و کاغذ همراه داشتیم و در صورتی که با ایما و اشاره قادر به فهماندن خواسته خود به دیگران نبودیم، از هنر نقاشی خود یاری می گرفتیم. من در طی مدت زمان اقامتم در چین کوشش کردم تا الفبای چینی و طرز تلفظ لغات چینی را یاد بگیرم.

اگر شما هم قصد دارید در آینده به این کشور سفر کنید، توصیه می گردد تا نگاهی به وب سایت www.traveltobealive.com انداخته و بعضی لغات ضروری را یاد بگیرید.

  • منوی غذاهای چینی

اگر دوست ندارید در تمام مدت سفر خود در چین از فست فود بهره ببرید، توصیه می کنیم پیش از سفر به چین تصویر و نام چینی تعدادی از غذاهای چینی مورد علاقه خود را در اینترنت جستجو و ذخیره کنید. متاسفانه تنها در بعضی رستوران های خاص در شهرهای بزرگ چین منوی غذا همراه با تصویر یا احیاناً نام انگلیسی آن ها ارائه می گردد.

  • اختلاف ساعت

علی رغم این موضوع که چین کشور پهناوری محسوب می گردد اما در تمامی بخش های این کشور از ساعت رسمی پکن استفاده شده و شما حتی در صورت سفرهای طولانی از شرق به غرب این کشور، احتیاجی به تغییر ساعت نخواهید داشت.

  • رانندگی خطرناک

رانندگی در خیابان های چین بسیار سخت و خطرناک بوده و می تواند شما را تا حد دیوانگی برساند، عابرین پیاده در همه جا حضور داشته و هر لحظه ممکن است به خیابان بیایند؛ برای راننده ها حق تقدم معنی چندانی نداشته و عموما با وجود تمامی این موارد، خودروها با سرعت زیادی حرکت می نمایند!

  • در چین احساس فوق ستاره بودن می کنید

آیا تا به حال آرزو نموده اید که فردی مشهور باشید و در خیابان همه مردم با دیدن شما هیجان زده شده و از شما عکس بگیرند؟ برای رسیدن به این آرزوی خود به چین بروید. در این کشور مردم با دیدن خارجی ها خرسند شده و عموما از شما درخواست می نمایند که به همراه آن ها عکس بیاندازید. در خیابان های چین، توریستان احساس می نمایند که یک فوق ستاره هستند.

  • کشوری مملو از منطقه ها زیبا

آخرین نکته در این یادداشت تاکید بر این موضوع است که چین کشوری بسیار زیبا بوده و دارای منطقه ها دیدنی و زیبای فراوانی است. این موضوع را در سفر به چین نباید فراموش کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1561

به "این حقایق را بدانید تا در چین شگفت زده نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این حقایق را بدانید تا در چین شگفت زده نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید