بهترین شهرهای آبی دنیا

به گزارش مجله جام جهان، هر از چند گاهی باید از زمین جدا شده و دل به آب ها زد. برای این کار باید به شهرهایی که از رودخانه یا دریا بهره می برند، سفر کرد. همراه خبرنگاران باشید.

بهترین شهرهای آبی دنیا

همواره شهرهایی مانند ونیز که از رودخانه یا دریا بهره می برند، صندلی ویژه ای نزد گردشگران دارند. از لذت بخش ترین تجربه های سفر به این شهرها، گشت وگذار با قایق در آب های آن ها است.

در این مقاله 12 شهر مناسب را برای این تجربه هیجان انگیز معرفی می کنیم.

ونیز در ایتالیا

ونیز (Venice) بدون هیچ تردیدی یکی از رمانتیک ترین شهر های دنیا به حساب می آید که خیابان های آن کانال های آب هستند و البته این شهر یکی از شهر های پرگردشگر دنیا نیز شناخته می شود. ونیز همواره در لیست پر بازدید ترین ها واقع شده است. این شهر یک مکان عالی و زیبا است که گردشگران در آن می توانند از مناظر مختلف لذت ببرند و چند روز رویایی داشته باشند.

استکهلم در سوئد

شهر استکهلم از 14 جزیره اصلی تشکیل شده است. حتی جزایر کوچک بیشتری نیز در اطراف پایتخت سوئد قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید قایقی را کرایه کنید و برای سفری خاطره انگیز به دل این جزایر بزنید.

استکهلم برای گشت وگذارهای آبی بسیار مناسب است. با اجاره کردن قایق های متنوع می توان مناظر بی نظیر این شهر را از زاویه ای متفاوت دید. به یاد داشته باشید که استکهلم شهری است که جشنواره های آبی در آن برگزار می شود.

بانکوک در تایلند

شاید در نگاه اول تایلند را با معابد، ترافیک و جنب وجوش شهری اش بشناسیم؛ اما از طرف دیگر بازارهای شناور این شهر نیز شهرت خود را دارند.

قایق سواری در رودخانه چا پرایا (Chao Phraya) لذت بسیاری دارد. تنوع زیاد قایق ها باعث شده که با هر هزینه ای بتوان این لذت را تجربه کرد. گذشتن از میان معابد بانکوک و خرید کردن از بازارهای شناور این شهر تجربه ای کم نظیر را رقم می زند.

شوچیمیلکو مکزیکوسیتی در مکزیک

مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک است. این شهر بر روی آب بنا شده است. یکی از مناطق این شهر، شوچیمیلکو (Xochimilco) است که شمایلی از شهر ونیز را دارد. این منطقه مستقل که در کنار دریاچه شوچیمیلکو واقع شده است، از جزایر و کانال های کوچکی ساخته شده است که حتی امروزه در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

40 کیلومتری جنوب مکزیکوسیتی جایی است که می توان قایق های رنگی این منطقه را در 9 اسکله تعبیه شده، پیدا کرد. حتما دوربین عکاسی و لباس های سبک را همراه خود داشته باشید. یادتان باشد از آیلند آو دالز (Island of the Dolls) هم دیدن کنید، چرایی این موضوع را زمانی متوجه می شوید که آن را ببینید.

نیوپورت بیچ کالیفرنیا در آمریکا

در نگاه خیلی ها نیوپورت بیچ (Newport Beach) یکی از مناطق گران قیمت برای رستوران ها و گالری های هنری است. همه این جاذبه ها در کنار اقیانوس آرام رنگ و بوی دیگری می گیرند.

از اعماق اقیانوس تا روی آب، از غواصی گرفته تا موج سواری؛ انواع و اقسام ورزش های آبی و قایق سواری و حتی شنا با دلفین ها، همه و همه تفریحاتی است که در حومه این منطقه در آب های اقیانوس می توان تجربه کرد.

تایگر در آرژانتین

منطقه تایگر (Tiger) در نزدیکی دلتای پارانا (Paraná) واقع شده است. نام آن هم به دلیل ببرهای این منطقه است. منطقه ای 50 هکتاری که در تسخیر آب است.

اگر فرصت سفر به این منطقه را داشتید، با کرایه کردن یک قایق به گشت وگذار از میان جنگل ها بروید. در زمان استراحت نیز از غذاهای مخصوص این منطقه غافل نشوید.

تراگیر در کرواسی

شهر تراگیر (Trogir) جزیره ای است در جنوب کشور کرواسی، در نزدیکی جزیره چیوو (Čiovo). قدمت این جزیره به 2300 سال قبل باز می شود.

این شهر به دلیل معماری منحصربه فردش در یونسکو به ثبت رسیده است. کاشی های قرمز رنگ شیروانی ها، قصرها و برج های ساعت از اصلی ترین شاخص های این معماری شناخته می شوند.

یکی دیگر از جاذبه های این شهر قایق سواری در آب های آن است. نظاره گر بودن این شهر روی قایق از میان آب ها بسیار لذت بخش است. همچنین می توانید با خیال راحت در سواحل این منطقه استراحت کنید و با لاک پشت ها بازی کنید.

ژوژانگ در چین

به طور کلی چین شهرهای آبی کمی دارد، اما در فاصله 90 دقیقه ای از شانگهای، ژوژانگ (Zhouzhuang) به عنوانی یکی از این شهرها قرار گرفته است. بر فراز آب های این شهر 14 پل سنگی از سال 1355 میلادی ساخته شده است که دوتای آن در همان ورودی شهر واقع شده است.

زمانی که مشغول قایق سواری و گذر از کانال های این شهر هستید می توانید نظاره گر معابد، ساختمان ها و حیاط های آن باشید یا از خرید کردن از بازارهای شناور لذت ببرید. با وجود بناهای قدیمی که از سال 1400 میلادی برجای مانده، حال و هوای خاصی در این شهر حاکم است.

هیدرا در یونان

هیدرا (Hydra) یکی از جزیره های یونان است که دسترسی آسانی از پایتخت این کشور، آتن دارد. جزیره ای که کماکان بکری خود را حفظ نموده است و اجازه ساخت وساز ندارد.

با کرایه کردن تاکسی های آبی می توانید از مناظر و چشم اندازهای این جزیره لذت ببرید. از جاذبه های تاریخی یونان در این منطقه کمتر خبری هست؛ اما با توجه به تفریحات آبی مانند اسکی روی آب، این منطقه از ویژگی های خاص خود برخوردار است.

گانوی در بنین

شهر گانوی (Ganvi) در کشور بنین (Benin) در قاره آفریقا واقع شده است. شهری که به ونیز این قاره معروف است. بزرگ ترین شهر آبی در آفریقا و حتی شاید دنیا. تمامی بناهای این شهر با پایه های چوبی فرورفته در آب ساخته شده است. برای گشت و گذار در این شهر باید با قایق و راهنما، دل به آب ها زد.

پیدا کردن قایق هم کار سختی نیست. از آنجایی که شهر به طور کامل بر روی آب ساخته شده است، تنها راه ارتباطی قایق است. خرید سوغاتی از بازارهای آبی این شهر را از قلم نیاندازید.

کان تو در ویتنام

ویتنام کشوری است که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است؛ اما هنوز یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری این کشور، شهر کان تو (Can Tho) است. شهری شناور که چهارمین شهر پرجمعیت ویتنام نیز محسوب می شود.

بازارها و خانه های شناور از جاذبه های این شهر است. اگر هم راهنمای تورتان در زمان قایق سواری به شما چای داغ تعارف کرد متعجب نشوید، چرا که بخشی از فرهنگ این منطقه است.

بروژ در بلژیک

در کنار نوشیدنی ها و شکلات های خاص شهر بروژ (Bruges)، این شهر به ونیز شمال اروپا مشهور است. شهری که در شمال غربی بلژیک واقع شده است.

بروژ از کلیساها، کانال ها و باراندازهای زیادی برخوردار است. همچنین 80 پل بر فراز آب های این شهر ساخته شده است. گذشتن از مسیرها و مناظر زیبای این شهر با قایق حس و حال عجیب و دوست داشتنی دارد.

در نهایت اگر هوس شناور شدن و دل به آب زدن نموده اید، این شهرها را در نظر داشته باشید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 58

به "بهترین شهرهای آبی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای آبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید