تور یونان: کارهایی که می توانید در جزیره میکونوس یونان انجام دهید

به گزارش مجله جام جهان، میکونوس پس از سانتورینی، دومین جزیره پرتردد در یونان است. این جزیره، که اغلب از آن به اسم یکی از مقاصد برتر توریستی در دنیا نام برده می گردد، هر تابستان پذیرای میلیون ها توریست از سراسر دنیا است. بر طبق افسانه ها، جزیره از جسد های سنگی غول هایی که به وسیله هرکول کشته شده اند، تشکیل شده و نام خود را هم از نوه آپولو، میکونوس گرفته است. میکونوس با روستاهای سنتی سفید و آسیاب های بادی نمادینش و به علت سبک زندگی و شیوه پذیرایی باورنکردنی خود از مهمانان و مسافران، محیط دلپذیر و سواحل بسیار زیبایش معروفیت دارد. در اینجا 10 مورد از برترین فعالیت هایی که می توان در میکونوس یونان انجام داد را می خوانید.

تور یونان: کارهایی که می توانید در جزیره میکونوس یونان انجام دهید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

از جزیره دلوس دیدن کنید

جزیره کوچک دلوس که از سال 1990 در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است، یکی از مهم ترین محوطه های باستان شناسی در یونان است. بر اساس افسانه دوران باستان، آپولو، خدای نور و آرتمیس در این جزیره متولد شده اند. امروزه این جزیره صاحب تمدنی از هزاره سوم پیش از میلاد به شمار میرود. درست بیش از 2000 سال پیش، حدود 30.000 یونانی، تئاتر، معابد و خانه هایی را ساختند که امروزه ویرانه های نسبتاً سالم آن ها، از دیدنی های جزیره دلوس هستند. برای رسیدن به دلوس باید 30 دقیقه از جزیره میکونوس دریانوری کنید. اگر ترجیح می دهید تجربه منحصر به فرد و ویژه تری داشته باشید، می توانید یک قایق سرگرمیی برای جزیره اجاره کنید که البته باید برای آن هزینه بیشتری بپردازید.

به یک خرید متفاوت بروید

میکونوس با فروشگاه های شیک و بوتیک های فراوان، بهشت علاقمندان به خرید است. فروشگاه های متفاوتی در سراسر جزیره وجود دارند. درست است که در هر مقصد گردشگری در دنیا مغازه های سوغاتی فراوانی وجود دارد، اما خرید در میکونوس، با چندین بوتیک مجلل که محصولات خاص و متفاوتی دارند، شاید کمی شگفت انگیزتر و البته گران قیمت باشد. بیشتر این فروشگاه ها در خیابان های باریک سنگ فرش در شهر چورا (میکونوس) قرار دارند که خودش از جاذبه های گردشگری جزیره میکونوس است. دوستداران هنر مطمئناً از گالری ها و فروشگاه هایی که آثار هنرمندان محلی و بین المللی را عرضه می نمایند، لذت می برند. فروشگاه های شهر میکونوس یونان در تمام طول روز، از صبح تا نیمه شب و کمی بعد از آن باز هستند و رفتن به آن ها سرگرمی خوبی است.

غذاهای خوشمزه مدیترانه ای را نوش جان کنید

غذا خوردن در میکونوس یکی از برترین و پیچیده ترین تجربه های سفر به یونان است زیرا این جزیره معروف ترین سرآشپزهای دنیا را در خود جمع نموده است. کوچه سفید چورا، مرکز جزیره، مملو از مکان های مناسب برای صرف غذا با هر بودجه ای است. رستوران های زیادی هم در اطراف روستاهای کوچک تر جزیره وجود دارد که از غذاهای کم حجم و سنتی، تا خوراکی های تجربی و درجه یک را به مهمانان عرضه می نمایند. پای ثابت این غذاها یک سالاد یونانی کلاسیک است که شاید به نظر یک سالاد بیاید اما گوجه فرنگی رسیده، پیاز قرمز، تکه های خیار و زیتون سیاه آن، همگی از مواد تازه محلی هستند که با پنیر فتا و پودر پونه کوهی طعمی بی نظیر دارند.

یک روز را در اسکورپیوس بگذرانید

میکونوس به ایبیزای یونان معروف است و به میزان آن جزیره مجذوب کنندهِ اسپانیایی، مسافران را به خود جذب می نماید. این جزیره به علت فرهنگ مهمانی ، زندگی شبانه هیجان انگیز و کافه های ساحلی خیره نماینده در بین مسافران محبوب است. در این میان اسکورپیوس که در شبه جزیره کوچکی در سواحل جنوبی میکونوس واقع شده، دارای مشهورترین باشگاه ساحلی در این جزیره است که یکی از مجذوب کننده ترین باشگاه های ساحلی در دنیا هم به تعداد می رود. این باشگاه، با تلفیق طراحی قلعه های مراکشی با معابد یونان باستان و داشتن ساحل خصوصی منحصربه فرد است. شما می توانید در طول روز در این ساحل خصوصی زیر یک سایه بان دراز بکشید و از نوشیدنی خود لذت ببرید. هم چنین می توانید از غروب آفتاب تا پاسی از شب، با شنیدن موسیقی های محلی یونانی در کنار ساحل دریا، یک شب رویایی را برای خود رقم بزنید. اسکورپیوس دارای یک رستوران عالی هم است که حتی افراد مشهور برای رفتن به آن صف می بندند، پس میز خود را از قبل رزرو کنید.

به موج سواری و بادبادک بازی بروید

میکونوس یونان با بادهای شدیدی که در فصل تابستان از شمال می وزد، برترین شرایط موج سواری را برای علاقمندان به این ورزش در دنیا دارد. برترین مکان برای علاقمندان به موج سواری در جزیره، خلیج هلالی زیبای کورفوس، با آب های کم عمق است که تنها با 10 دقیقه رانندگی از شهر میکونوس می توان به آن رسید. این مکان دوست داشتنی قبلاً محل دفن زباله بود، اما مرکز کایت میکونوس تقریباً یک دهه را صرف تمیز کردن ساحل و تبدیل آن به بهشت معروف موج سواران نموده است. مرکز کایت دارای تیم بزرگی از مربیان مجرب و دارای مجوز است و تجهیزات درجه یکی را ارائه می دهد. این مرکز مکانی عالی برای موج سواران مبتدی و پیشرفته است. برای آن دسته از مسافرانی که می خواهند در یک روز سرگرمیی با موج سواری خود را سرگرم نمایند، ساحل اورنوس هم می تواند مکان مناسبی باشد که با 10 دقیقه پیاده روی از شهر چورا می توان به آن رسید.

غروب آفتاب را دیدن کنید

هنگام بازدید از میکونوس، منظره ها بسیار زیبایی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید، اما چیزی را که نمی توانید در تعطیلات خود در جزیره از دست بدهید، دیدنی غروب های فراموش نشدنی آن است. غروب آفتاب در جزایر سیکلادس، به ویژه میکونوس و سانتورینی، یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت ها در سراسر دنیا شناخته می گردد. چندین نقطه عالی در میکونوس برای دیدنی غروب خورشید وجود دارد، اما برترین آن ها، در تپه ای است که محل آسیاب های بادی نمادین میکونوس هم هست. آسیاب های بادی معروف کاتو که در حومه شهر چورا واقع شده اند، منظره پانورامایی از شهر چورا (میکونوس) و کل ساحل غربی جزیره را ارائه می دهند. ساحل نزدیک وهم کوچک در شهر چورا هم، جایی که خانه های رنگارنگ ماهیگیری قرن هجدهم از آب های عمیق دریا بیرون می آیند، مکان دیگری است که می توانید در آن غروب خورشید را با عزیزان خود دیدن کنید.

در یک هتل مجلل اقامت کنید

از زمانی که بریژیت باردو، ژاکلین کندی اوناسیس و گریس کلی در دهه های 1960 و 1970 از میکونوس دیدن کردند، این جزیره به اسم یک مکان برای گذراندن تعطیلات به وسیله ثروتمندان و افراد معروف معروفیت یافته است. امروزه هتل های این جزیره به علت محیطی مجلل، سبک زندگی شیک و اقامتگاه های درجه یک و تأسیسات نو در در سراسر دنیا معروف هستند. هتل های برجسته میکونوس یونان در ارائه برترین خدمات به مهمانان خود، استانداردهای بالایی دارند. هتل های شگفت انگیز میکونوس علاوه بر این که در یک جزیره بی نظیر قرار دارند، از طراحی های خاص و ویژه بهره برده اند. علاوه بر آن، منظره عالی دریا، استخرهای بی نظیر، اسپاهای فوق العاده و غذاهای درجه یک اقامت در این هتل ها را بدل به یک تجربه رویایی می نماید.

گشت و گذار در چورا یا شهر میکونوس

شهر چورا، که با نام های هورا و شهر میکونوس هم شناخته می گردد، بزرگ ترین، شلوغ ترین و مشهورترین شهر جزیره است. شهر میکونوس که می توان آن را یک شهرک یا یک روستا به تعداد آورد، دارای مجموعه ای از خانه های سفید و کلیساهای گنبدی آبی، یکی از برترین و زیباترین نمونه های معماری در مجموعه جزایر سیکلادس است. کوچه های باریک سنگفرش شهر و محله وهم کوچک آن بهشت عکاسان است. پیشنهاد می کنیم برای پرهیز از شلوغی، صبح ها در شهر گشت وگذار کنید تا بتوانید بدون هجوم جمعیت، زندگی محلی را احساس نموده و غذاهای دریایی را با قیمت مناسب در بازار ماهی پرهیاهو و شلوغ آن، در نزدیکی بندر قدیمی نوش جان کنید. بعلاوه اگر می خواهید از منظره ها لذت ببرید، غذاهای محلی را بچشید و یک لیوان چاردونای یونانی هم بنوشید، باز هم روزها به رستوران های چورا سر بزنید، زیرا بیشتر رستوران ها در طول روز تعداد زیادی جایگاه خالی برای شما دارند.

آرامش در سواحل معروف میکونوس

میکونوس به علت داشتن سواحل شنی بسیار معروف است، که می توان آن ها را از زیباترین سواحل در دریای مدیترانه دانست. در سراسر جزیره جاهای زیادی وجود دارند که دریا و خشکی به زیبایی همدیگر را لمس می نمایند و انواع مسافران را در آغوش خود جای می دهند. در این سواحل ده ها باشگاه بزرگ ساحلی با مهمانی های پرهیجان، چندین ساحل مناسبِ خانواده ها و بعلاوه خلیج های شنی آرام و متفاوتی وجود دارد که بعضی از آن ها کاملاً بکر هستند. بیشتر این سواحل دارای ماسه طلایی و آب های شفافی هستند که برای شنا هم مناسب است. برترین سواحل میکونوس در بخش جنوبی جزیره واقع شده اند، زیرا در آن ها کمتر باد می وزد که البته در فصل اوج گردشگری بسیار شلوغ می شوند. با این حال، منطقه ها شمالی هم زیبا هستند و معمولاً کمتر شلوغ می شوند، زیرا بیشتر در معرض باد هستند و امکانات گردشگری کمتری هم دارند.

به کشف جزیره های اطراف بپردازید

میکونوس می تواند نقطه آغاز یا سرانجام برای گردش در جزایر فوق العاده زیبای یونان باشد، اما قطعاً سرانجام راه نیست. کشتی ها از میکونوس به همه جزایر معروف سیکلادس، از جمله سانتورینی، لوس، ناکسوس، پاروس، میلوس، تینوس و سایروس می فرایند. هر کدام از این جزیره ها و بقیه جزایر سیکلادس مجذوب کنندهیت منحصر به فرد خود را دارد. این جزایر که مانند مرواریدها در سراسر دریای درخشان اژه پراکنده شده اند، از دریای آبی مانند بناهایی صخره ای افتخارآمیز بیرون می آیند. همه جزایر دارای ساختمان های سفید تمیز، راه های باریک، کلیساهایی با گنبدهای آبی و گل های خیره نماینده هستند. در این میان ایوس جزیره ای است که به طور خاص به شما پیشنهاد می کنیم. این جزیره یکی از شگفت انگیزترین و منحصربه فردترین مکان هایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1353

به "تور یونان: کارهایی که می توانید در جزیره میکونوس یونان انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: کارهایی که می توانید در جزیره میکونوس یونان انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید