بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران حوزه شینگن

به گزارش مجله جام جهان، دولت اسپانیا در کوشش است با آنالیز دقیق شرایط پس از ماه ها تعلیق به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، پروازها از کشورهای مبدا حوزه شینگن را به مقصد اسپانیا به جریان بیندازد؛ جزئیات تدابیر دولت از امنیت بهداشتی کامل هواپیماها تا در نظر دریافت قرنطینه های احتمالی برای مسافران را شامل می گردد که در روزهای آینده به وسیله بولتن رسمی دولت منتشر خواهد شد.

بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران حوزه شینگن

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

منابع دولتی اسپانیا همچنین در پی اعلام خطوط هوایی آلمانی لوفت هانزا مبنی بر از سرگیری پروازها از تاریخ یکم ژوئن (12 خرداد) به مقصد مایورکا در اسپانیا اعلام کردند: تصمیم گیری در این مورد به دلیل اهمیت بالای امنیت بهداشتی پروازها، آنالیز ترافیک هوایی و کنترل مرزها در این برهه زمانی برعهده دولت مرکزی خواهد بود و نه ایالت بالئارس. (جزایر بالئارس یکی از 17 ایالت خودمختار اسپانیا و یکی از مهمترین قطب های توریستی اروپاست.)

براساس تازه ترین تصمیم گیری های بعضی سازمان های فعال در بخش توریستی همچون موسسه کیفیت توریستی در اسپانیا، به همه هتل ها، رستوران ها، هتل آپارتمان ها و سایر اقامتگاه های مسافران مشروط به رعایت تدابیر بهداشتی و ایمنی در بالاترین سطح خود و تائید مراجع ناظر، ضمانت نامه ای با عنوان مجوز توریستی ایمن اعطا خواهد شد تا با اعتمادسازی و جذب توریستان، موجب رونق دوباره این صنعت شوند.

براساس این تصمیم، موفقیت در این امر نه فقط رعایت موارد بهداشتی از سوی مراکز یاد شده بلکه توجه دقیق همه زیرمجموعه های مرتبط به پروتکل های بهداشتی و ایمنی را می طلبد.

یولاندا دیاز وزیر کار اسپانیا پیشتر اعلام نموده بود، صنعت کلیدی توریستی در اسپانیا به عنوان دومین قطب توریستی در دنیا که مسئولیت فراوری 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی و 13 درصد در بخش اشتغال را برعهده دارد، تا اوایل سال 2021 هیچگونه فعالیتی نداشته و شرایط آن به حالت عادی باز نخواهند گشت.

ماریا خسوس مونترو وزیر دارایی اسپانیا نیز با اعلام اینکه صنعت توریستی یکی از آسیب دیده ترین حوزه ها به شمار می رود، گفت: دولت در کوشش است به شکل برنامه ریزی شده، از توریستی حمایت و محافظت کند؛ بی شک فعالیت در این صنعت تا زمانی که اطمینان از سلامت و امنیت توریستان و سایر کارکنان حاصل نشود، امکان پذیر نخواهد بود.

اسپانیا که از نظر جذب توریستان در میان کشورهای دنیا، در رده دوم نهاده شده است، در حالی به نبرد با کرونا رفته که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش بینی شده در بخش توریستی این کشور را برای تعطیلات تابستانی نابود نموده است.

در سال 2019 میلادی شمار توریستان خارجی در اسپانیا به بیش از 83 میلیون نفر رسید که پس از فرانسه با جذب بیش از 89 میلیون توریست، در رده دوم پربازدیدترین کشورهای دنیا نهاده شد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 262 هزار و 783 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که 26 هزار و 478 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 536

به "بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران حوزه شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران حوزه شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید