بازی Animal Well گوهری نه چندان شناخته شده در 2024 است

به گزارش مجله جام جهان، این روزها حوزه بازی های ویدیویی مستقل، بخش اعظمی از خود را به طور طبیعی به ژانر دو بعدی و مترویدوانیا داده است. تمرکز بر اجرای بخش های مکرر دنیای بازی با قدرت های نو برای پیشرفت، می تواند راه خوبی برای استودیو ها باشد تا عناصر جالبی را با منابع محدود به نمایش بگذارند. در این میان اثری به نام Animal Well از شرکت Bigmode Games آمده تا تفاوت را رقم بزند.

بازی Animal Well گوهری نه چندان شناخته شده در 2024 است

در این بازی بازیکن نقش یک حباب کوچک جالب را برعهده می گیرد که از یک گل در دنیای زیرزمینی عجیب، ترسناک و در عین حال زیبایی بیرون می آید. در آنجا، بازیکن باید دنیای اطراف خود را کاوش کند و در طول مسیر با انواع موجودات عجیب و غریب، محبت آمیز و خصمانه دیدار کند. این اثر ماجراجویی پیکسلی عجیب، با همین پیش فرض نه چندان خاص، به به یکی از مجذوب نماینده ترین پلتفرمرهای مستقل سال های اخیر تبدیل می گردد.

بازی به شکلی شروع می گردد که به سختی می توان آن را به عنوان یک افتتاحیه توصیف کرد: شما چهار شعله می بینید، صدای زنگ ساعت را می شنوید و به عنوان یک حباب کوچک در غنچه ای در مرکز یک غار کم نور از خواب بیدار می شوید. می توانید به چپ و راست حرکت کنید و بپرید. حال به شما بستگی دارد که خودتان به وسیله آزمون و خطا، بازی را کشف کنید.

یک مترویدوانیا با درکی فوق العاده از ژانر

بازار آثار مترویدوانیا (Metroidvania) گاهی اوقات ممکن است کمی بیش از حد اشباع به نظر برسد، زیرا بسیاری از آثار مستقل به این ساختار گیم پلی به عنوان هسته اصلی خود روی آورده اند. به این ترتیب، برای متمایز شدن باید چیزی کامل خاص را ارائه داد. خوشبختانه، Animal Well دقیقا همین است و یکی از چشمگیرترین آثار مترویدوانیایی در سال های اخیر به لطف طراحی جسورانه و تمرکز کلیدی بر مکانیک های گیم پلی آن محسوب می گردد.

این بازی عمدتا به علت گیم پلی بسیار متمرکز بر پازل از میان دیگر آثار این سبک متمایز است. اگرچه در دنیای بازی آن خطراتی وجود دارد و بازیکن در نقاطی می میرد، اما همواره تاکید بر حل آن مشکل خاص است. این در اجرا نیز بسیار خوب عمل می نماید، زیرا در حالی که مبارزه در مترویدوانیا های کوچک تر، تقریبا به عنوان شکلی از حرکات تکراری به نمایش گذاشته می گردد تا زمان بازی افزایش یابد و این می تواند مانند یک کار طاقت فرسا به نظر برسد، Animal Well کاملا از این کار اجتناب می نماید، به این معنی که کارهای بی فایده کمی در میان انبوهی از اعمال مهم یافت می گردد.

بعلاوه بازی به زمان بازیکن احترام می گذارد و این چیزی است که باید گرامی داشته گردد. برترین های آثار مدرن مترویدوانیا سعی می نمایند بازگشت به منطقه ها قبلی یا همان عقب گردی غیرضروری را محدود نمایند و با تجربه های تازه یا مهارت های تازه، باعث می شوند عقب گردی ارزشمند باشد و این چیزی است که در Animal Well به آن عمل شده. اگرچه گاهی اوقات ممکن است بازیکن احساس کند که قبلا بار ها از اتاق های خاصی عبور نموده است، اما به طور کلی این بازی در ایجاد حس تازگی پیروز عمل می نماید.

یک ماجراجویی با ساختاری شگفت انگیز

بازی Animal Well پیروزیت زیادی در استفاده از ساختار سبک مترویدوانیا با چیزی معما محورتر پیدا می نماید و بخش بزرگی از این روشی است که از رشد بازیکن استفاده می گردد. بازیکن به وسیله کشف آیتم های تازه در دنیای بازی، مانند slinky ،yoyo یا bubble blower، توانایی های تازهی بدست می آورد. چیزی که شگفت انگیز پیاده سازی شده این است که آیتم های بازی دارای چندین و چند کاربرد مبتکرانه برای حل پازل های مختلف بازی و بن بست های فرضی با تکیه بر خلاقیت بازیکن برای پیشرفت خواهند بود.

ستاره این آیتم ها احتمالا دیسک همه کاره فریزبی است که اگر بازیکن روی آن تمرکز کند، راه های بسیار تازهی را باز می نماید. این استفاده از آیتم ها برای کاوش به طرز درخشانی اجرا می گردد و به بازیکن یاری می نماید احساس کند که یک فرد فعال در دنیای بازی است و به طور طبیعی چیز های تازه را کشف می نماید. این آیتم ها همه به یک میزان عالی ایجاد نشده اند و برای مثال، کنترل های یویو کمی بد کار شده اما همه آن ها نقش بسیار مهم خود را دارند.

این نشان می دهد که Animal Well به عنوان یک بازی چقدر زیبا ساخته شده است. بسیاری از ایده های منحصربه فرد در دنیای بازی آن گنجانده شده اند و کشف روشی تازه برای گشت و گذار در دنیای بازی بسیار لذت بخش است. ناگفته نماند که بازی باس ها را به روشی هوشمندانه در اطراف نقشه قرار داده. این همان نوع لذتی است که در بازی کلاسیک VVVVVV یافت می گردد که مکانیک گیم پلی ساده ای را در نظر گرفت و از آن به روش های درخشان و متنوعی استفاده کرد، با این تفاوت که Animal Well با اتخاذ این رویکرد به تمام مکانیک هایش، آن را به سطح دیگری می برد. در خصوص باس ها، بازی مانند آنچه از متروید، کسلوانیا یا Hollow Knight انتظار دارید نیست اما علی رغم اینکه حباب شما یک جنگجو نیست، Animal Well به طرز ماهرانه ای تنش و هیجان را در برترین لحظات خود القا می نماید.

یک دنیای ارزشمند برای کاوش

علی رغم اینکه بازی به طور کامل در شبکه ای از غارهای تاریک اتفاق می افتد، دارای تنوع زیست محیطی فراوانی نیز است. نقشه تا حد زیادی به چهار منطقه اصلی با مضمون حیواناتی نظیر سگ، آفتاب پرست، شترمرغ و اسب دریایی تقسیم می گردد که به نوبه خود از تعدادی منطقه ها کوچکتر با موضوع حیوانات دیگر تشکیل شده. هر کدام از این بخش ها هم متمایز و اغلب غیرمنتظره است. نقشه Animal Wells آنقدر بزرگ و دقیق است که تقریبا هرگز در تنگنا قرار نمی گیرید. مهم ترین هدف شما رسیدن به چهار شعله پراکنده در سراسر نقشه است.

به سبک آثار مشابه، هر منطقه شعله یک آیتم کلیدی در درون خود پنهان دارد که منطقه ها اطراف آن را نمایان می نماید. همه این ها را کنار هم بگذارید و در نهایت به اثری می رسید که می تواند پر از اسرار باشد و این چیزی است که Animal Well برای آن شناخته خواهد شد. حتی پس از ساعت ها گذراندن با بازی، احساس می کنید چیز های بیشتری برای کشف وجود دارد، زیرا در هر گوشه و کناری چیز تازهی پیدا می گردد. به عبارتی چه آیتم های مختلف باشد و چه منطقه های برای کاوش که خارج از مسیر اصلی هستند، چیز های زیادی برای یافتن در بخش بخش بازی وجود دارد. به این ترتیب، با توجه به تعداد آیتم های موجود برای برداشتن، تعجب آور نخواهد بود که اگر برای بازیکنان زمان نسبتا زیادی طول بکشد تا همه چیز را کشف نمایند.

اینکه Animal Well علی رغم فقدان زمینه یا آموزش، بازیکن را به آزمون و خطا تشویق می نماید و سپس هم به برترین شکل به او پاداش می دهد، از مهم ترین و قابل تامل ترین نکات طراحی آن است. دنیای پیکسلی بازی از نظر بصری نیز به شدت مجذوب نماینده است. تک تک بخش ها با دقت طراحی شده اند، هر پیکسل کاملا در جای خود قرار گرفته است و از گل های ریز و درختان انگور تا آبشارهای بزرگ که نورهای درخشان را منعکس می نمایند، طراحی بسیار خوبی دارند. طراحی صدای بازی نیز قابل ستایش است. سر و صدای حیوانات، پژواک های وهم آور و موسیقی مرموز محیط عالی کار شده و تنها ایرادی که به این بخش وارد است، تعداد کم موسیقی ها است.

بازی Animal Well که برای پلی استیشن 5، رایانه های شخصی و نینتندو سوییچ عرضه شده، از برترین ها در سبک مترویدوانیا چه در سال های اخیر و چه بین بزرگ های این سبک است که به لطف گیم پلی معمایی، فضای باورنکردنی و لیستی از اسرار برای کشف، می توان به راحتی آن را یکی از شاهکارهای 2024 نامید. بازی Animal Well برای کسانی است که کمی چاشنی رمز و راز را در بازی های خود دوست دارند.

5

عالی

نکات مثبت

  • استفاده مناسب از عناصر مترویدوانیا
  • پازل های متنوع و درگیرنماینده
  • گرافیک پیکسلی مجذوب نماینده
  • ارزشمند بودن گشت و گذار در محیط

نکات منفی

  • تنوع پایین موسیقی
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1403 بروزرسانی: 18 تیر 1403 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1857

به "بازی Animal Well گوهری نه چندان شناخته شده در 2024 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Animal Well گوهری نه چندان شناخته شده در 2024 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید