با شهر میلان، پایتخت مد دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله جام جهان، شهر میلان در ایتالیا | Milan

میلان! خیلی از کسانی که نام این شهر معروف در ایتالیایی را می شنوند، اولین فکری که به ذهنشان خطور می نماید تیم فوتبال بسیار مشهور و البته محبوب آ.ث میلان است اما شما بی شک می دانید که این شهر چیزی بسیار فراتر از تیم های فوتبال معروفش و یا حتی اسطوره سابق میلان یعنی پائولو مالدینی است. شهر میلان در ایتالیا یکی از مهم ترین قطب های گردشگری، مالی، تجاری، فرهنگی، سیاسی و هر شاخه اجتماعی که فکرش را بکنید است. میلان ایتالیا یکی از مهم ترین خاستگاه های جریانات مختلف در صنعت های مختلفی از یک جریان فکری معروف گرفته تا صنعت مد و پوشاک در سراسر دنیا است. امروز با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر نگاهی کلی و موشکافانه به شهر میلان در ایتالیا داشته باشیم.

با شهر میلان، پایتخت مد دنیا آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

نام پر آوازه شهر میلان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی و اثر گذار جهان به گوش همه رسیده است اما هیچ وقت تا به حال به این فکر نموده اید که میلان به جز این که شهری مهم در کشور ایتالیا باشد و تیم فوتبال آ.ث میلان را در خود داشته باشد، دقیقا کجاست؟ شهر میلان مرکز استان لومباردی در شمال ایتالیا است که پس از دیگر شهر معروف ایتالیا یعنی رم، به عنوان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا شناخته می شود. این شهر در حال حاضر و بر اساس آخرین سرشماری جمعیتی معادل 1 میلیون و 500 هزار نفر در خود دارد.

از لحاظر برد جغرافیایی، میلان دارای مساحتی بالغ بر 183.77 کیلومتر مربع است. زبان رسمی در این شهر همانند دیگر شهرهای این کشور، ایتالیایی است و واحد پولی آن ها نیز یورو است. درباره شهر میلان جالب است این نکته را بدانید که در حدود یک سوم از جمعیت این شهر را مهاجران فیلیپینی تشکیل داده اند. میلان قبل از میلاد حضرت مسیح به دست اینسوبری ها ساخته شد و در سال 222 پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر پیدا کرد. اهمیت این شهر به تدریج تا تبدیل شدن به پایتخت امپراتوری روم غربی افزایش یافت.

میلان در واقع شهری تجاری، مالی و مرکز فراوری کنندگان و همچنین صندلی روشنفکران و هنرمندان عظیم ایتالیایی است. شهر میلان در ایتالیا در طول زمان، نقش های مختلفی در تاریخ این کشور، قاره اروپا و کل جهان ایفا کرد. از جمله تاثیرات این شهر بر تاریخ کشور ایتالیا این است که از این شهر به پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی دوک نشین میلان در دوران رنسانس و پایتخت پادشاهی ایتالیا در دوران ناپولیونیک اشاره نمود.

در حوزه فرهنگی از قرن 14 میلادی تا به الان شهر میلان به عنوان مرکز اصلی چاپ و نشر کتاب و همچنین موسیقی در ایتالیا شناخته می شود. میلان را در سراسر جهان به عنوان شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد در جهان می شناسند زیرا معروف ترین شرکت های مد جهان مثل جورجیو آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو، والنتینو، امپریو آرمانی و بسیاری از برندهای دیگر بسیار معروف در زمینه مد و پوشاک و شرکت های فراوری اکسسوری و عینک همچون پلیس، ری بن و لوکساتیا در این شهر مستقر هستند.

اول این مطلب را با نام تیم فوتبالی آ.ث میلان صحبت نمودیم؟ باید در این زمینه به شما بگوییم که شهر میلان دارای 2 باشگاه ورزشی عظیم است که نام دیگر باشگاه عظیم آن، اینتر میلان است و در سرتاسر جهان هواداران بسیار زیادی دارند.

در کنار جاذبه های تاریخی و بناهای قدیمی شهر میلان در ایتالیا شهری مدرن است که جاذبه های شهری امروز را نیز در خود جای داده است. میلان از نظر گردشگری غذایی، نیز در زمره شهرهای محبوب جهان قرار می گیرد. در شهر میلان یکی از چیزهایی که به فراوانی می توانید پیدا کنید، رستوران های فوق العاده و جورواجور است. در این رستوران ها یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی سرو می شود. البته در سفر به میلان از یاد نبرید که به غیر از غذاهای مدرن و سنتی ایتالیایی می توانید از غذاهای بین المللی هم میل نمایید.

حال بیایید تا درباره آب و هوای این شهر ایتالیایی صحبت کنیم. شهر میلان در ایتالیا دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل است. البته از ویژگی های آب و هوایی این شهر می توان به تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سرد و مه آلود آن اشاره نمود. بهترین زمان سفر به میلان از آوریل تا مه (12 فروردین تا 10 خرداد) و از سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است. میلان در این ماه های بهاری و پاییزی و مخصوصا در آغاز و خاتمه این فصول، یکی از شلوغ ترین روزهای خود را در زمینه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را در پیش روی خود دارد.

جالب است بدانید که بر خلاف تصور در این موقع از سال، قیمت ها در متعادل ترین سطح خود و آب و هوا در بهترین شرایط خود در میلان قرار گرفته است. شهر میلان در ایتالیا دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی است. این سیستم میلان آن قدر نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا خاص است که به صورت کلی شهرتی ورای دیگر سیستم های حمل و نقل در ایتالیا دارد.

اما در یک توضیح ساده از سیستم حمل و نقل عمومی در ایتالیا باید این را به شما بگوییم که با استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو می توانید خودتان را به گوشه و کنار شهر برسانید. جالب است در این رابطه بدانید که شبکه تراموای میلان، یکی از گسترده ترین شبکه های وسیله تراموا در غرب اروپا است. در ادامه بعضی از جاذبه های شهر میلان در ایتالیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • ساختمان پیاتزا دی مرکانتی | Piazza de Muranteney Building

با وجود تمام ساختمان های بلند و برج هایی که نشانی از مدرنیته بودن میلان است اما، با 5 دقیقه پیاده روی از پیاتزا دل دوئومو می توانید جایی را پیدا کنید که شما را به میلان قرون وسطی و رنسانس برگرداند. ساختمان پیاتزا دی مرکانتی در سال 1233 میلادی، ساختمانی زیبا در مرکز شهر میلان است. نمای این ساختمان از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده است و با کاربری دادگاه محلی برای قضاوت ساخته شده بود.

  • تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی | The Last Supper

کلیسای سانتا ماریا دل گرازیه (Santa Maria delle Grazie) با آجر های نارنجی که به سبک گوتیک در کورسو ماژنتا در سال 1465 ساخته شد. این کلیسا که یکی از عظیم ترین آثار هنری جهان را در دل خود دارد گنبد عظیم 6 ضلعی آن که متعلق به اوایل آغاز دوره رنسانس است، توسط برامانته که به عنوان یکی از تأثیرگذارترین معماران رنسانس شناخته شده، طراحی شده است. گنجینه این کلیسا، تابلوی شام آخر که اثر عظیم ترین هنرمند جهان لئوناردو داوینچی است را دارا می باشد.

  • سالن اپرا آلا اسکالا | Teatro alla Scala

سالن اپرا آلا اسکالا یکی از معتبرترین و زیباترین مراکز اجرای اپرا در سراسر جهان به شمار می آید. این تالار میزبان اجرای مهم ترین قطعه های موسیقی و حضور موسیقی دانان، خواننده ها و نوازنده های عظیم ایتالیایی و جهانی و همچنین بینندگان علاقه مند و بی شمار آن ها بوده و هست. گنجایش این تالار 2800 نفر است که در کل ایتالیا، بسیار معروف است. فصل اجراها در این سالن معمولاً از اوایل ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی ماه) آغاز و تا ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه) ادامه می یابد.

  • طاق صلح میلان | Arco della Pace

یکی از بناهای تاریخی و زیبای شهر است که در قرن 19 میلادی به نشانه صلح در زمان جنگ ساخته شده بود و این روزها در نزدیکی بلوار اصلی شهر، در کنار پارک سمپیونه و قلعه اسفورزسکو واقع شده است. بنابراین اگر در نزدیکی این بنای دیدنی بودید، بازدید و عکاسی از آن را نباید فراموش کنید.

  • کلیسای آمبروز مقدس | The Holy Ambrose Church

کلیسای آمبروز، شاهکاری از هنر معماری سبک رومانسک است و در سال 368 میلادی توسط آمبروز مقدس ساخته و بنا شد. قدیس آمبروز، در میلان به دنیا آمد و از حامیان ساخت و توسعه و پیشرفت شهرمیلان بود. دیدنی های زیادی در این کلیسا وجود دارد. در ابتدا، رواق بلندی شما را میخکوب خود خواهد نمود که متعلق به قرن 9 میلادی است. سنگ های تراش خورده تالار میانی گواه بر سبک رومانسک این کلیسا است. حتما در داخل کلیسا، منبر تراش خورده به سبک رومانسک و همچنین تابوتی که از قرن 4میلادی در زیر آن واقع شده است را ببینید. محراب بلند این کلیسا یکی از شاهکارهای هنری کارولینگین است که به سال 835 میلادی باز می شود.

  • کلیسای جامع ال دوئمو | Cathedral of El DeMo

کلیسای جامع و عظیم سانتا ماریا ناسنته، مکانی مقدس است که برای مردم میلان به ال دوئومو معروف است. این کلیسا به عنوان یکی از عظیم ترین کلیساهای جهان شناخته شده است که گنجایش 40 هزار نفر را داخل خود دارد. معماری این کلیسا مثالی فوق العاده برای معماری مجلل سبک گوتیک در ایتالیا است. کلیسایی که ساخت آن در قرن 14 میلادی آغاز شد اما ساخت نمای آن به تنهایی تا اوایل دهه 1800 میلادی به طول انجامید و در نهایت توسط ناپلئون بناپارت، تکمیل شد. داخل کلیسا با 135 قطعه سنگ تراش خورده و بخش بیرونی ساختمان با 2245 مجسمه مرمر تزئین و آراسته شده است. فضای دورنی کلیسا نسبت به بیرون کلیسا بسیار ساده است و در مقایسه با عظمت و زیبایی بخش بیرونی، پارادوکسی جذاب و دیدنی ایجاد نموده است. 52 ستون عظیم نیز بر هیبت و عظیمی این ساختمان نیز می افزایند و طراحی شیشه های منقش در سالن اصلی که متعلق به قرن 15 و 16 میلادی هستند، نمونه هایی از شکوه و زیبایی معماری سبک گوتیک در جهان به حساب می آیند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 475

به "با شهر میلان، پایتخت مد دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر میلان، پایتخت مد دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید