با 11 ویژگی لو رفته از آیپد پرو 2024 آشنا شوید

به گزارش مجله جام جهان، تقریبا یک سال از معرفی آیپد پرو M2 می گذرد. به همین دلیل کاربران زیادی چشم انتظار معرفی نسل بعدی آیپد پرو هستند. آیپد پرو 2022 به غیر از بهره گیری از چیپست M2، تفاوت مهم دیگری نسبت به نسل قبلی خود ندارد. روی هم رفته تبلت های آیپد پرو طی سال های اخیر با تغییرات گسترده ای روبرو نشده اند ولی بر اساس شایعات منتشر شده، به نظر می رسد آیپد پرو 2024 که قرار است سال آینده از راه برسد، تغییرات بسیار بیشتری خواهد داشت. در این مطلب به 12 ویژگی فاش شده از این تبلت می پردازیم.

با 11 ویژگی لو رفته از آیپد پرو 2024 آشنا شوید

تغییر در طراحی

از سال 2018، طراحی مدل های پرو آیپد با تغییر گسترده ای روبرو نشده است. طبق بعضی شایعات مطرح شده، ممکن است آیپد پرو 2024 از پنل پشتی شیشه ای بهره ببرد ولی از سوی دیگر هنوز با قاطعیت نمی توانیم در این مورد صحبت کنیم زیرا ممکن است این معینه برای نسل بعد از آیپد پرو 2024 در نظر گرفته شده باشد.

سال گذشته، نسل دهم آیپد اولین آیپدی بود که دوربین سلفی خود را در بخش افقی نمایشگر قرار داد که مکان منطقی تری برای دوربین سلفی است. در سال 2021 هم شایعاتی مبنی بر تغییر موقعیت دوربین سلفی آیپد پرو منتشر شد که هنوز این معینه عملی نشده است. اگر اپل چنین تغییری را عمل کند، باید موقعیت مربوط به قرارگیری اپل پنسل را هم تغییر دهد.

چیپست M3

نسل بعدی آیپد پرو قرار است با چیپست قدرتمند M3 از راه برسد. ظاهرا این تراشه مبتنی بر چیپست A17 پرو خواهد بود که از فناوری ساخت 3 نانومتری بهره می برد. روی هم رفته A17 پرو حدود 22 درصد عملکرد بهتری نسبت به A15 ارائه می نماید که برای یادآوری باید بگوییم که M2 مبتنی بر A15 است. بنابراین به نظر می رسد M3 هم بهبود عملکردی در همین حد ارائه خواهد نمود.

یکی از ویژگی های بسیار مهم A17 پرو، بازطراحی پردازنده گرافیکی و پشتیبانی آن از رهگیری پرتو سخت افزاری است. به همین دلیل این تراشه از نظر اجرای بازی های دارای گرافیک سنگین، حرف بیشتری برای گفتن دارد. اگر همین قابلیت های به آیپد پرو راه پیدا کند، با تبلت های فوق العاده برای گیمینگ روبرو خواهیم شد.

بهره گیری از 4 ترابایت حافظه داخلی

مدتی قبل شایعه ای منتشر شد که بر اساس آن، آیپد پرو با حداکثر 4 ترابایت حافظه داخلی ارائه می گردد. از سال 2021، این تبلت در گزینه های 128، 256، 512 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی عرضه شده است. اگر اپل حداکثر حافظه داخلی را به 4 ترابایت افزایش دهد، این یعنی به احتمال زیاد حافظه داخلی مدل پایه هم 256 گیگابایت خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم ظرفیت رم در مدل های مختلف آیپد پرو با یکدیگر فرق دارد.

به طور معین اگرچه مدل های 128، 256 و 512 گیگابایتی دارای 8 گیگابایت رم هستند، ولی مدل های 1 و 2 ترابایتی از 16 گیگابایت رم بهره می برند. بنابراین ممکن است مدل 4 ترابایتی رم بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

بهره گیری از نمایشگر OLED

یکی دیگر از مهم ترین تغییرات مورد انتظار برای آیپد پرو 2024، بهره گیری آن از نمایشگر OLED است. در حال حاضر مدل 11 اینچی از نمایشگر LCD و مدل 12.9 اینچی از نمایشگر mini-LED بهره می برند. همانطور که می دانید، ساعت های اپل واچ و آیفون های نو هم دارای نمایشگر OLED هستند ولی اپل هنوز از این فناوری برای تبلت های خود استفاده ننموده است.

نمایشگرهای OLED در کل انرژی کمتری مصرف می نمایند، دقت رنگ بالاتری دارند و از نظر کنتراست هم عملکرد فوق العاده ای ارائه می نمایند. بنابراین با توجه به اینکه منابع مختلفی این موضوع را مطرح نموده اند، به احتمال زیاد آیپد پرو 2024 از این معینه بهره مند خواهد شد.

نمایشگرهای بزرگ تر

یکی دیگر از تغییرات احتمالی، افزایش میزان نمایشگر است. به طور معین هر دو مدل با 0.1 اینچ افزایش در میزان نمایشگر روبرو می شوند. بنابراین به جای مدل های 11 و 12.9 اینچی، با مدل های 11.1 و 13 اینچی روبرو می شویم. باید خاطرنشان کنیم این افزایش میزان به لطف کاهش ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر عملی می گردد.

با توجه به این موضوع، میزان بدنه این تبلت ها تغییری نخواهد داشت. این افزایش میزان چندان محسوس نیست اما در هر صورت همین کاهش ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر، جذابیت آیپد پرو 2024 را دوچندان خواهد نمود.

قیمت بسیار بالاتر

به علت بهره گیری از نمایشگر OLED، ظاهرا اپل میخواهد قیمت این تبلت ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اگر تخمین های انجام شده درست باشند، مدل های 11 و 13 اینچی به ترتیب با قیمت پایه 1500 و 1800 دلار عرضه خواهند شد. این در حالی است که در حال حاضر این دو مدل به ترتیب 799 و 1099 دلار قیمت دارند. باید ببینیم آیا واقعا اپل تا این حد قیمت ها را بالا می برد یا نه.

دوربین های بهتر

از سال 2017، اپل برای مدل های مختلف آیپد پرو از همان دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی تکراری استفاده نموده است. از سال 2021 هم که دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی معرفی گردید، این دوربین هم با تغییری روبرو نشده است. در این میان اپل میخواهد برای آیپد پرو 2024 و دیگر آیپدها، دوربین ها را بهبود ببخشد.

از سال 2021، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیپد پرو هم تغییری نداشته ولی با توجه به اینکه سری آیفون 14 از دوربین سلفی بهتر با قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره می برند، بنابراین به احتمال زیاد همین دوربین سلفی راهی آیپد پرو 2024 هم خواهد شد.

شارژ بی سیم

در سال 2022 اعلام شد که اپل میخواهد برای آیپد پرو از پنل پشتی شیشه ای استفاده کند تا بهره گیری از شارژ بی سیم هم امکان پذیر گردد. اما در بعضی دیگر از شایعات آمده که ظاهرا اپل فعلا این طرح را کنار گذاشته و در عوض برای امکان پذیر کردن این معینه، لوگوی اپل را در ابعاد بزرگ تر و به صورت شیشه ای در پنل پشتی تعبیه می نماید. هنوز معین نیست که آیا با پنل پشتی شیشه ای یا لوگوی شیشه ای بزرگ تری روبرو می شویم اما روی هم رفته به نظر می رسد این شرکت برای ارائه قابلیت شارژ بی سیم به آیپد پرو 2024 جدی است.

شارژ بی سیم معکوس

از دیگر قابلیت های احتمالی آیپد پرو نو، می توانیم به پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس اشاره کنیم که این یعنی می توانید گجت هایی مانند آیفون، ایرپاد و دیگر موارد را روی پنل پشتی آیپد پرو قرار دهید تا به صورت بی سیم شارژ گردد. سال هاست گوشی های مختلفی از این معینه بهره می برند ولی باید ببینیم آیا بالاخره به آیپد پرو هم راه پیدا می نماید یا نه.

بازطراحی مجیک کیبورد

خبرگزاری بلومبرگ اعلام نموده که اپل میخواهد طراحی مجیک کیبورد را متحول کند تا آیپد پرو شباهت بیشتری به لپ تاپ ها پیدا کند. یکی از تغییرات مهم، افزایش میزان ترک پد است که در حال حاضر این معینه به وسیله بسیاری از کاربران درخواست شده است. نواحی اطراف کیبورد هم آلومینیومی خواهد بود تا بدنه محکم تری داشته باشد و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد. گفته می گردد این تغییرات و استفاده از مواد بهتر، ممکن است قیمت پایه این محصول را به 299 دلار افزایش دهد.

نسل سوم اپل پنسل

نسل دوم اپل پنسل حالا بیش از 5 سال سن دارد و بنابراین دیگر وقت آن رسیده که نسل بعدی آن از راه برسد. به تازگی شایعه ای منتشر شده که نسل سوم اپل پنسل به کاربران اجازه می دهد به راحتی سر آن را تعویض نمایند تا برای سبک های مختلف طراحی تجربه کاربری بهتری داشته باشد. در این میان باید یادآوری کنیم که چند روز قبل اپل از مدل مالی اپل پنسل با قیمت 79 دلار رونمایی کرد و بنابراین باید ببینیم آیا اپل سال آینده از نسل سوم رونمایی می نماید یا میخواهد به استفاده از نسل دوم آن ادامه دهد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1839

به "با 11 ویژگی لو رفته از آیپد پرو 2024 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 11 ویژگی لو رفته از آیپد پرو 2024 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید