بغداد به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون همتای عراقی خود در بغداد گفت: ما از حضور رئیس جمهور ماکرون در بغداد استقبال می کنیم. این دیدار بر اهمیت رابطه میان دو کشور تاکید دارد و ما به توسعه آن امیدواریم.

بغداد به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: با ماکرون درباره اوضاع عراق و منطقه گفتگو کردم. بغداد به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است. ما نمی خواهیم که عراق کانون درگیری باشد. منطقه باید دارای امنیت و ثبات باشد و اساس این ثبات، برخورداری عراق از دولتی مقتدر و دارای حاکمیت است.

برهم صالح در ادامه گفت: ما درباره بسیاری از امور مشترک در راستای خدمت به کشورهایمان و منطقه گفتگو کردیم. غلبه بر تروریسم مستلزم حمایت دوستان و جامعه بین الملل است. پیروزی عراق بر تروریسم بسیار بزرگ بود اما ما همواره با چالشهایی در زمینه مبارزه با تروریسم روبرو هستیم. با ماکرون درباره فعالسازی توافقات مشترک میان عراق و فرانسه رایزنی و از نقش پاریس در مبارزه با تروریسم قدردانی کردم.

رئیس جمهور عراق گفت: ما به زودی پروژه ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد و امیدوارم که سال آینده جناب ماکرون برای مدتی طولانی تر میهمان عراق باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 739

به "بغداد به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید