بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی گردد

به گزارش مجله جام جهان، به اعتقاد مشاور سابق رییس جمهور، ادامه شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم گره ای از مسائل مالی اقشار ضعیف باز نمی کند. وی توزیع بن های الکترونیکی مواد غذایی را بهترین راه چاره می داند.

بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی گردد

از وبلاگ پتول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

اکبرترکان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کاهش مصرف بنزین در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، اظهار کرد: ادامه افزایش مصرف بنزین موقعیتی را رقم می زند که در پی آن ناچار به ساخت یک پالایشگاه دیگر خواهیم شد.

به گفته وی، جامعه در خطر فقر غذایی قرار گرفته است و باید کوشش کرد این مقوله را به بهترین شکل ممکن با پرداخت بن های الکترونیکی مواد غذایی مدیریت کرد.

ترکان با اشاره به اینکه توزیع بسته های حمایتی به صورت بن مواد غذایی یکی از بهترین شیوه های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه است، ابراز کرد: این شیوه جهت گسترش فقر غذایی را کُند و حتی متوقف می نماید. نباید فراموش کنید که اولین آسیب حاصل از فقر نه تنها در ایران بلکه در دیگر نکات جهان نیز گرسنگی است. این فرایند باید با بیشترین سرعت ممکن کنترل گردد.

وی با تاکید بر اینکه فقر غذایی منجر به گسترش افت تحصیلی، افت سلامت عمومی در جامعه و آسیب های اجتماعی بعدی می گردد، اظهار داشت: باید گروه های احتیاجمند را شناسایی کرد و با شناسایی این گروه ها در پی برطرف احتیاجهای این گروه ها گام برداشت. پاسخ دادن به احتیاجهای این گروه ها شرایطی را فراهم می نماید که خسارت های ناشی از فقر در جامعه کنترل گردد.

این کارشناس مالی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد را بهترین مراجع در راستای دسترسی به اطلاعات شفاف اعلام و اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی در طول سال ها فعالیت خود اطلاعاتی شفاف از گروه های واقعا احتیاجمند در اختیار دارند و این اطلاعات از کمترین میزان خطا برخوردار است. روشن است افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند احتیاج جدی به بسته های حمایتی غذایی دارند.

به گفته ترکان، پرداخت یارانه های نقدی بی حاصل بوده و باید یارانه ها به صورت بسته های حمایتی پرداخت گردد.

وی با اشاره به مسائل مالی مختلف در بین خانواده ها گفت: این مهم را باید پذیرفت که خانواده ها خلاء های نقدی بسیاری دارند و پرداخت نقدی یارانه نیز در جهت همین خلاء ها هزینه شده است.

ترکان کاهش 20 میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین را نیز موضوعی مثبت و قابل تامل دانست و اضافه کرد: اضافه مصرف بنزین در کشور بسیار جدی و خطرناک است. از همین رو باید راهکارهای مختلف را به کار بست تا مصرف بنزین به طور جدی کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگاران، بنزین از بامداد آدینه 24 آبانماه سال جاری سهمیه بندی و قیمت آن اصلاح شد. بر این اساس هر لیتر بنزین سهمیه ای برای خودروهای شخصی 1500 تومان، بنزین آزاد 3000 تومان و بنزین سوپر 3500 تومان معین شده است. قرار است مابه التفاوت مبلغ بنزین (30 هزار میلیارد تومان در سال) به حساب یارانه حدود 18 میلیون سرپرست خانوار (شامل 60 میلیون نفر) واریز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 188

به "بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید