بهترین غذاهای ترکیه را در رستوران های استانبول تجربه کنید!

به گزارش مجله جام جهان، سفر به کشوری مانند ترکیه و به طور خاص شهری مثل استانبول بدون تجربه غذاهای ترکیه ای و طعم خاص این سبک از آشپزی، امکان پذیر نیست. هر مسافر و گردشگری که با بلیط هواپیما استانبول به این بزرگترین شهر ترکیه سفر می کند، حتما باید بخشی از تجربه سفر خود را به چشیدن ذائقه خاص اهالی ترکیه اختصاص بدهد. همان طور که سفر به تایلند بدون تجربه غذای تایلندی و سفر به پاریس، بدون تجربه قهوه فرانسوی بی معناست، در سفر به ترکیه هم باید غذاهای بومی و سنتی این کشور را تجربه کنید و چه جایی بهتر از استانبول. اما اینکه کدام غذاها را در چه رستوران هایی تجربه کنیم، پرسشی است که ممکن است برای خیلی از گردشگران پیش بیاید. مخصوصا در شهر بزرگ استانبول با هزاران رستوران در سبک ها و سطوح قیمتی متفاوت. در این نوشته نگاهی گذرا داریم به مشهورترین غذاهای ترکیه ای و معروف ترین رستوران های شهر استانبول.

بهترین غذاهای ترکیه را در رستوران های استانبول تجربه کنید!

غذاهای گوشتی ترکیه ای

کشور ترکیه دارای یکی از مفصل ترین منوهای غذاهای گوشتی است. این موضوع به گذشته امپراتوری عثمانی برمی شود که از یک جامعه کوچ نشین و دامدار در منطقه آناتولی و آسیای مرکزی برآمدند. به همین سبب گوشت قرمز جایگاه مهمی در سبد غذایی اهالی ترکیه امروزی دارد.

دونر کباب یا آنچه ما ایرانی ها به نام کباب ترکی می شناسیم که در ساندویچی های ایران هم پیدا می شود، مشهورترین غذاهای ترکیه ای است. دانر یا دونر، مقدار نسبتا گوشت قرمز و گاهی مرغ است که به صورت لابه لایه بر روی یک سیخ بزرگ قرار می گیرد و به صورت عمودی همزمان با چرخیدن، در اثر شعله آتش، پخته می شود. در نهایت هم به همراه پیاز و گوجه فرنگی و فلفل دلمه یا فلفل سبز، سرو می شود.

پیتزای ترکیه ای یا لاهماجون دیگر غذای مشهور این کشور است که در رستوران های متنوع استانبول می توانید انواع آن را تجربه کنید. البته پیتزای ترکیه به یک غذای دیگر هم اطلاق می شود و آن پیده نام دارد. پیده در خمیری به صورت بیضی پخت می شود. وجه شباهت لاهماجون و پیده، ترکیبات آنها مخصوصا گوشت چرخ کرده است.

اگر با ارزانترین نرخ هواپیمای تهران استانبول به این شهر بزرگ ترکیه سفر کردید، می توانید یک غذای خاص را هم تجربه کنید که به غذاهای گرجستانی و ایتالیایی بسیار شباهت دارد. مانتی به صورت بالشتک های کوچکی از جنس خمیر است که با مواد مختلف پر می شود و با مقدار متفاوتی از گرما، کم یا زیاد پخته می شود.

غذاهای گیاهی ترکیه

اگر گیاهخوار هستید یا رژیم غذایی کم گوشتی را در پیش گرفته اید و با پرواز تهران استانبول به این شهر سفر کرده اید، نگران نباشید. چون شما هم می توانید از غذاهای گیاهی و سنتی ترکیه ای بهره ببرید. کومپیر، یکی از میان وعده های بومی است که با سیب زمینی و صیفی جات پخته می شود. در شب گردی های استانبول مثل قدم زدن بر روی پل گالاتا، می توانید کومپیر را از خوراک فروش های خیابانی تهیه کنید. ایمام بایلدی، که در اصل بادمجان شکم پر است، با روغن زیتون، گوجه فرنگی و سبزیجات دیگر پر می شود. البته ایمیام بایلدی را گاهی با گوشت هم پر می کنند. دیگر غذای ترکیه ای که می توانید آن را به هر دو صورت با گوشت و بدون گوشت پیدا کنید بورک است که با خمیر و پنیر یوفکا تهیه می شود.

غذاهای مشترک ترکیه و ایران

به جز دونر کباب یا کباب ترکی، غذاهای دیگری هم هست که بین فرهنگ غذایی ایران و ترکیه مشترک است. حال یا در اثر تبادلات فرهنگی دست به دست شده اند و یا اینکه به سبب نزدیکی های آب و هوایی و اقلیمی، این غذاها به طور مستقل از هم پدید آمده اند. کوفته یکی از این غذاهاست که به توپک های تشکیل شده از غلات و گوشت گفته می شود. اندازه این توپ ها و محتویات آنها در شهرهای مختلف متفاوت است. دیگر غذای مشترک ایران و ترکیه، دلمه است. یعنی صیفی جاتی که به صورت شکمپر تهیه شده باشند. مثل فلفل دلمه، بادمجان و گوجه فرنگی. نوع دیگری از دلمه که بین ایران و ترکیه مشترک است، دلمه برگ مو است که در استانبول به نام یاپراک سارماسی شناخته می شود. در سرانجام هم بد نیست به سیرابی یا ایشکمبه چورباسی اشاره کنیم که همانگونه که می بینیم، نامش از زبان فارسی آمده و به معنای آبگوشت سیرابی است. در این نوع آبگوشت، ماده اصلی غذا، معده گوسفند و گاو است.

بهترین رستوران های استانبول

برای اطلاع دقیق از جزئیات، پیش از مسافرت راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید. رستوران گردی خودش بخشی از تفریحات گردشگرانی است که ترکیه سفر کرده اند. از همین رو بسیاری از گردشگران مایلند تا بهترین، متنوع ترین و جذاب ترین رستوران های استانبول را بیابند و امتحانش کنند.

رستوران نصرت به دلیل شهرت خاص پایه گذارش در شبکه های اجتماعی و استیل ویژه لباس پوشیدن و آشپزی اش، توانست شهرت بین المللی به دست بیاورد و شعبه هایش را در کشورهای دیگر هم راه اندازی کند. شما در رستوران نصرت که البته از رستوران های لوکس و گرانقیمت استانبول است می توانید انواع استیک و کباب را به عنوان منوی اصلی امتحان کنید.

رستوران کوچوغلو دیگر رستوران لوکس استانبول است که به طور خاص از روش باربیکیو استفاده می کند و انواع کباب های ترکیه ای را می توانید در آن تجربه کنید. کافه رستوران کباب استانبول، همانطور که از نامش پیداست، محلی است که می توانید کباب های ترکیه را امتحان کنید، آن هم با قیمتی مقرون به صرفه. رستوران خانزاده دیگر رستوران در سطح قیمتی متوسط در استانبول ترکیه است که چشم اندازی منحصر به فرد از تنگه بسفر را هم به شما عرضه می کند. در این رستوران که در محله سلطان احمد جای دارد، دارای یک تراس یا بالکن است و تصویری سراسرنما از دریا را می توانید ببینید.

چند پیشنهاد برای رستوران گردی و شکم گردی در استانبول

پس از آنکه با موتور جستجو بلیط هواپیما یعنی سفرمارکت، بلیط رفت و برگشت استانبول را تهیه کردید، احتمالا جزئیات برنامه سفر استانبول خود را تهیه می کنید. در این زمان بهتر است رستوران های مورد نظرتان را با توجه به بودجه سفر و سلایق غذایی خودتان در نزدیکی جاذبه های گردشگری که قصد بازدید از آنها را دارد معین کنید.

شما در نزدیکی تنگه بسفر و پل گالاتا می توانید رستوران های غذاهای دریایی بیشتری پیدا کنید. همچنین اگر در خیابان های استانبول قدم بزنید با دکه های غذاهای خیابانی رو به رو می شوید که غذاهایی با قیمت مناسب ویژه سفرهای ارزان و مقرون به صرفه دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 747

به "بهترین غذاهای ترکیه را در رستوران های استانبول تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای ترکیه را در رستوران های استانبول تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید