تایید نقش پلیس در قتل جورج فلوید فرانسه

به گزارش مجله جام جهان، گزارش جدیدی که اخیراَ منتشر شده نقش نیرو های پلیس فرانسه در مرگ یک شهروند سیاه پوست این کشور را تایید می نماید.

تایید نقش پلیس در قتل جورج فلوید فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارشی که اخیراً منتشر شده نشان می دهد اقدامات پلیس فرانسه به مرگ آداما ترائوره در بازداشت پلیس منجر شد؛ قتلی که اعتراضات زیادی را در سراسر فرانسه به همراه داشت.

رسانه های فرانسوی به نقل از گزارش چهار دکتر بلژیکی که از سوی بازرسان این پفراینده مامور تحقیق در مورد علت مرگ این فرد شده بودند، اعلام کردند ترائوره به احتمال زیاد دچار گرمازدگی شده بود، اما نقش فرایند مرگبار دوره خفگی بر اثر فشار فیزیکی را نمی توان منتفی دانست.

به گزارش شبکه روسی آرتی، این پزشکان افزودند: مانور مهار افسران پلیس و در درجه کمتر شرایط زمینه ای در نهایت به مرگ این مرد جوان منجر شد.

در بخشی از این گزارش گفته شده که اگر افسران پلیس او را روی زمین میخکوب نکرده بودند، شرایط این مرد سیاه پوست دچار تغییرات شدید و ناگهانی نمی شد. طبق این گزارش، دکتر ها معتقدند این مرد به دلیل قرار دریافت در موقعیت فعالیت فیزیکی کوتاه مدت، اما شدید تحت فشار آدرنرژیک و گرما جوی دچار گرمازدگی شد.

به گزارش رادیو اینفو فرانسه، کارشناسان دریافتند که دست بند زدن به دستان این فرد از پشت به درگیر شدن او با مسائل تنفسی نقش داشته است.

در سال 2016، ترائوره که اصلیت او به اقتصادی برمی گشت، برای دریافت جشن تولد 24 سالگی خود همراه برادرش، به حومه شاقتصادی پاریس رفت. زمانی که این دو برادر با هم بودند، پلیس که به دنبال برادر مقتول بود، به سمت آن ها رانندگی می نماید. از آنجا که ترائور همراه خود کارت شناسایی نداشت، کوشش می نماید از دست پلیس فرار کند، اما بازداشت می گردد.

سه افسر پلیس بعد از بازداشت وی خود را روی بدن او می اندازند تا مهارش نمایند. در همین حین او هوشیاری خود را از دست می دهد و انتها در بازداشت پلیس جان می دهد.

بعد از این حادثه افسران پلیس دخیل در آن تبرئه شدند، اما این اقدام به نماد وحشیگری و خشونت پلیس تبدیل شد و بعد از قتل مشابه جورج فلوید در آمریکا در سال 2019، وی به جورج فلوید فرانسه شناخته می گردد.

بعد از قتل فلوید، ده ها هزار نفر در فرانسه در همبستگی با معترضان ضد نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا به خیابان های شهر های مختلف این کشور آمدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 977

به "تایید نقش پلیس در قتل جورج فلوید فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید نقش پلیس در قتل جورج فلوید فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید