تداوم بارش برف و باران، وزش باد شدید در شرق کشور

به گزارش مجله جام جهان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و برف در 13 استان کشور طی 24 ساعت آینده از وزش باد شدید و کاهش 8 تا 12 درجه ای دمای هوا اطلاع داد.

تداوم بارش برف و باران، وزش باد شدید در شرق کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اضافه نمود: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در مناطق مرتفع سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: فردا (30 بهمن ماه) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش و به نواحی از مرکز، برخی مناطق جنوبی کشور در استان های فارس و بوشهر، شرق و شمال شرق گسترش می یابد.

به گفته ضیائیان آدینه (اول اسفند ماه) در مناطقی از شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، برخی مناطق کرمان همچنین در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد و این سامانه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می گردد.

وی اضافه نمود: شنبه (2 اسفندماه) در شمال غرب، مناطقی از غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز بارش برف و باران رخ می دهد.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در کشور اظهار کرد روز پنجشنبه (30 بهمن ماه) در نیمه غربی و روز آدینه (اول اسفند ماه) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و این کاهش دما حدود 8 تا 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

به گفته وی طی روز چهارشنبه (29 بهمن ماه) در غرب و جنوب غرب و چهارشنبه و پنجشنبه (29 و 30 بهمن ماه) علاوه بر این نواحی در مرکز شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی می گردد و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: از امروز تا یکشنبه (29 بهمن ماه تا 3 اسفند ماه) خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 بهمن ماه) ابری و بارش باران در برخی ساعات افزایش باد با احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و دراواخر وقت مه رقیق با بیشترین و کمترین دمای 15 و 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت آدینه (اول اسفندماه) نیمه ابری همراه با کاهش دما و به تدریج وزش باد و کاهش ابر پیش بینی می گردد و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به 11 و درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1124

به "تداوم بارش برف و باران، وزش باد شدید در شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش برف و باران، وزش باد شدید در شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید