ثبت رکورد بارش نیم متری برف در آبعلی

به گزارش مجله جام جهان، سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش 130 سانتیمتری برف در ایستگاه های هواشناسی کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری از ثبت رکورد 53 سانتیمتری بارش برف در تهران در ایستگاه آبعلی اطلاع داد.

ثبت رکورد بارش نیم متری برف در آبعلی

به گزارش ایسنا، سامانه بارشی پس از ورود به کشور بسیاری از استان ها را فرا گرفته است و پیش بینی می گردد که فعالیت آن امشب و فردا (11 و12 بهمن) به اوج خود برسد.

شدت بارش ها به ترتیب در استان های کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزی، زنجان، البرز و تهران بیشتر پیش بینی می گردد.

پدیده ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه ها پدیده بهمن و کولاک برف است.

گزارش های ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که شدت بارش برف امروز در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری سنگین یا نیمه سنگین بوده است.

شرایط پیش رو ضرورت آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک پاشی را دو چندان می نماید بعلاوه تاکید می گردد تا بهبود شرایط جوی از سفرهای خارج از شهر، فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایرکوچ رو در منطقه ها درگیر اجتناب گردد.

در ایستگاه هواشناسی کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری ارتفاع برف به 130 سانتی متر رسید.

ایستگاه آبعلی رکورددار بارش برف در تهران شد

در استان تهران نیز ایستگاه آبعلی با نیم متر برف رکوردار بارش تهران در شبانه روز گذشته شد. در حالی که همچنان برف و باران در بیشتر منطقه ها استان تهران ادامه دارد. تا به امروز آبعلی با حدود 53 سانتی متر برف، رکورددار بارش این سامانه در تهران است. حدود 40 سانتی متر از برف گزارش شده از این ایستگاه، از شب گذشته تا صبح امروز (10 تا11 بهمن) باریده است.

پس از آبعلی بیشترین برف از ایستگاه های فیروزکوه با 19، لواسان 18 و اقدسیه پنج سانتی متر گزارش شده است. اداره کل هواشناسی تهران اعلام نموده که سامانه بارشی به تناوب تا چهارشنبه(12 بهمن) در استان فعال است و پدیده های مخاطره آمیزی همانند بارش برف یا باران، مه آلودگی هوا و کاهش شدید دید، کولاک برف، احتمال رعدوبرق و در نقاط مستعد تگرگ انتظار می رود.

بارش ها در منطقه ها کوهستانی از نوع برف و منطقه ها پایین دست از نوع باران پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1748

به "ثبت رکورد بارش نیم متری برف در آبعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد بارش نیم متری برف در آبعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید