ترفند کانادا برای تشویق بچه ها به مطالعه در بحران کرونا

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران(یبنا) به نقل از اکتوالیته-از چند روز گذشته تا ماه سپتامبر آینده ساکنان دو شهر ورنی و اسپاروود واقع در استان بریتیش کلمبیا کانادا می توانند ورق های کتاب های داستانی مخصوص بچه ها را که در سراسر خیابان پخش شده مشاهده نمایند. این اقدام مبتکرانه که برای 8 هفته اجرا خواهد شد علاوه بر اینکه انگیزه ای برای خانواده ها برای بیرون آمدن از خانه فراهم می نماید بچه ها را نیز برای کتاب خواندن در فصل تابستان تشویق و ترغیب می نماید.

ترفند کانادا برای تشویق بچه ها به مطالعه در بحران کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

هر ساله دو مرکز منابع زنان فرنی (FWRC) و اتحادیه سواد آموزی حوزه کلمبیا(CBAL) با ترتیب دادن برنامه های سرگرمی و بازی، کتاب خوانی و عکاسی در فضای آزاد میزبان بچه ها و نوجوانان بسکمک در کانادا می شدند.

با توجه به شرایط کنونی که همه چیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته این دو سازمان تصمیم گرفتند که برنامه های قبلی خود را با حفظ تمام مقررات و پروتکل های بهداشتی ادامه دهند و برنامه هایشان را با شرایط و موانع جدید سازگار نمایند؛ از همین جا پروژه داستان های تابستانی در سطح شهر (SSAT) به دنیا آمد.

از 15 ماه ژوئیه تا 2 سپتامبر 2020 دو شهر ورنی و اسپاروود هر هفته میزبان یک داستان برای بچه ها خواهند بود که روی هم رفته شامل 8 کتاب خواهد شد. در میان این کتاب ها عناوین شناخته شده نظیر رنگین کمان، زیباترین ماهی اقیانوس ها نوشته مارکوس پفیستر و یا کتابسیلی سالی نوشته اودری وود به چشم می خورد. همه صفحات متعلق به این کتاب ها ورق ورق و جدا شده و یکی پس از دیگری در سطح خیابان پراکنده شده اند.

لورا وون، مدیر این پروژه شرح داد از زمان آغاز کوید 19 همه فعالیت ها و برنامه های تابستانی که امکان شرکت در آن ها را داشتیم لغو شده و برنامه های این چننیی می تواند به کمک خانواده ها بیاید. اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم هرروز که آفتاب طلوع می نماید کم تر فردی می خواهد به جای بیرون رفتن وارد اپلیکیشن های مختلف گردد. ما می خواهیم بیرون برویم و مردم را ببینیم؛ حتا اگر بدانیم چنین چیزی جز با رعایت فاصله اجتماعی مناسب میسر نخواهد بود.

با ترکیب فعالیت فیزیکی و کتاب، پروژه قدم زدن با داستان تجربه جدیدی برای خواندن در هوای آزاد با رعایت و حفظ فاصله اجتماعی پیشنهاد می دهد. او در ادامه اضافه نمود صفحات مربوط به کتاب ها به گونه ای قرار گرفته اند که چندین خانواده می توانند همزمان و به آسانی به داستان ها و با رعایت فاصله مطمئن دسترسی پیدا نمایند.

علاوه بر این ورق های کتاب ها با پلاستیک پوشانده شده و مسئولان این پروژه از شرکت نماینده ها می خواهند تا حد ممکن از تماس با آن ها خودداری نمایند.

از آنجایی که این داستان ها به دو زبان انگلیسی و فرانسه آماده شده است ملیس دسترمو، از برگزارنمایندگان این پروژه نیز اعلام نمود ما یک کشور دوزبانه هستیم و از این طریق هم می خوایم به تشویق این موضوع بپردازیم. پروژه داستان های تابستانی در سطح شهر اولین رویداد کاملا دوزبانه در سطح شهرهای فرنی و اسپاروود است و بسیار به این موضوع افتخار می کنیم و از حامیان اقتصادی به ویژه سازمان میراث کانادا که ما را در این راه کمک کردند قدرانی می کنیم.

در طول این برنامه از شرکت نمایندگان خواسته شده تا عکس هایی را در طول ماجراجویی خود با هشتگ SummerStoriesAroundTown در فضای مجازی منتشر نمایند که در نهایت در یک قرعه کشی شرکت داده می شوند و جوایز نفیسی نیز به آن ها تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 614

به "ترفند کانادا برای تشویق بچه ها به مطالعه در بحران کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترفند کانادا برای تشویق بچه ها به مطالعه در بحران کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند کانادا برای تشویق بچه ها به مطالعه در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید