ترکیه: یونان کانالهای گفتمان درباره مسائل نظامی را بسته است

به گزارش مجله جام جهان، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: یونان کانال های گفتمان در مورد مسائل نظامی را بسته و از پیشرفت ابتکار عمل دبیرکل ناتو جلوگیری می کند.

ترکیه: یونان کانالهای گفتمان درباره مسائل نظامی را بسته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای نسبت به انتشار اخبار در رسانه های یونان مربوط به افزایش فعالیت های نظامی ترکیه در دریای اژه و مدیترانه پیش از اجلاس سران اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در این رابطه تاکید کرد: یونان می تواند مسائل دوجانبه با ترکیه را نه از طریق مددخواهی از دیگران بلکه با همکاری و گفتمان بر سر میز مذاکره حل نماید.

آکسوی ضمن تکذیب این اخبار، شرح داد: بالعکس، یونان از 20 اکتبر با انتشار ناوتکس 11 و ناتم 12 برای اعلام 24 فعالیت نظامی در دریای اژه و مدیترانه شرقی به فعالیت های تحریک آمیز و تشدید تنش در منطقه ادامه می دهد. یونان کانال های گفتمان در مورد مسائل نظامی را بسته و از پیشرفت ابتکار عمل دبیرکل ناتو جلوگیری می کند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به عدم مشارکت یونان از 9 اکتبر در نشست هایی که مقامات نظامی ناتو ترتیب می دهند، گفت: یونان می تواند مسائل دوجانبه با ترکیه را نه از طریق مددخواهی از دیگران بلکه با همکاری و گفتمان بر سر میز مذاکره حل نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 903

به "ترکیه: یونان کانالهای گفتمان درباره مسائل نظامی را بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: یونان کانالهای گفتمان درباره مسائل نظامی را بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید